Jos Suomeen tulisi sota ja sinä+miljoona muuta suomalaista muuttaisi ulkomaille
Niin luuletko, että kyseisen maan veronmaksajat ottaisivat teidät avosylin vastaan? Töitä ette saa ja mielenterveys on ihan hajalla kotisuomessa koettujen hirveyksien vuoksi. Kaupan päälle jatkuva syrjintä ja halveksunta. Jopa Ruotsissa ylenkatsotaan suomalaisia.
Luuletko että sinä olisit jotenkin poikkeus?
Kommentit (99)
Tai siis naiset ja lapset jätetään "sodan" keskelle ja itse lähdetään pikkupilden kiilto silmissä maksattamaan oma elämä muiden maiden veronmaksajilla. Ja tässä pitää tietää, että sotaa ei käydäkään Suomessa vaan jossain tuolla rajan takana, mutta näitä pikkuseikkojahan ei kannata korostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kuvitellaan, ettei olisi minkäänlaista organisoitua poistumisjärjestelmää, niin lähtemään kykenisivät pahaiten nuorehkot, terveet ja fyysisesti hyväkuntoiset miehet, onhan se nähty. Minulta lähtisi henki muutamassa viikossa, ellen saisi hoitoa sairauteeni.
Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta, että nuoret miehet puolustavat maataan. Eivätkä pakene.
Minä olen ainakin asevelvollinen, en voisi elää itseni kanssa, jos olisin paennut vastuuta.
Muista en tiedä....
Et oikeasti ymmärrä, että jos rintamia ei ole, ja erilaiset sairaat terr*ristijärjestöt vain etsivät miehistä jäseniä (liityt tai kuolet periaatteella) voisit jotenkin toteuttaa asevelvollisuuttasi järkevästi.
Kerro toki miten.
Liityt tietysti sen laillisen hallituksen joukkoihin. Jollei sellaisia jostain syystä olisi, niin sitten jonkun oikeudenmukaisena oitämäsi ryhmittymän porukkaan.
Aseikäisen pakeneminen on väärin siviilejä kohtaan. Oikeat asiat eivät tällöin voi voittaa.
Juu, vaikka Assadin kansanmurhajoukkoihin ampumaan ensin aseettomia mielenosoittajia ja sitten pommittamaan Aleppoa...
En lähtisi sotaa pakoon ihan helpolla. Leikkaussalihoitajana kokisin velvollisuudekseni hoitaa haavoittuneita sotilaita ja osallistua isänmaan puolustuskyvyn ylläpitoon.
Pyssy kourassa puolustaisin isänmaatani, perhettäni, kulttuuriamme ja yhteiskuntaamme. Jos olisi pakko lähteä, niin mahdollisimman lähelle, Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan. Jotenkin yrittäisin tienata elannon ja petrata pikaisesti kielitaitoani. Ja heti takaisin kun olis mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään lähtisi. 70 % lähtijöistä on varmaan palvelusikäisiä miehiä, miltä se nytkin näyttää. Naiset ja lapset on vähemmistössä, vanhuksia lähtee äärimmäisen harvoin.
Jos Suomessa syttyisi sisällissota, yrittäisin saada parikymppiset poikani ulkomaille, mihin tahansa ja nopeasti. Muilla tuskin olisi kovin suurta hätää.
Oletpa vastenmielinen. Varmaan naapurin trolli.
Mulla on kans kaveri, joka kamalasti voivotteli, että hänen poikansa kävi armeijan eikä vapautettu. Hänen kaikki muut sukulaiset oli vapautettu kuka minkäkin vaivan takia.
No mitä suomalaiset teki oman sisällissodan aikana? Tietääkseni tappelivat puolin ja toisin. Ei tainneet lähteä maailman toiselle laidalle pakoon. Loppuvaiheessa osa yritti paeta Venäjälle, mutta eivät päässeet. Ja ne harvat jotka pääsivät, taisivat kaikki saada kyydin Siperiaan tai suorilta kuulan kalloonsa. Sen ajan pakolaispolitiikkaa. En sano, että noin pitäisi toimia, mutta noin silloin toimittiin.
Kaveriporukalla tutustuttaisiin paikallisiin naisiin 😎
Vierailija kirjoitti:
Joo suomen koulutustasohan on teidän omaa ansiota? Typerykset menevät syntymään muualle!
No kun nyt otit asian puheeksi niin kyllä, Suomen koulutustaso on myös minun ansiotani. Alalla toimivana vieläpä henkilökohtisesti.
Siinä kuin useamman sadan tuhannen muunkin viimeisimpien parin sadan vuoden aikana eläneen ja koulutusoloihin ja opetukseen vaikuttaneen suomalaisen ansiota. Sekä kaikkien muidenkin miljoonien, jotka ovat toitä tehden ja yhteiskunnan varallisuutta kerryttäen mahdollistaneet mm. koulutuksemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kuvitellaan, ettei olisi minkäänlaista organisoitua poistumisjärjestelmää, niin lähtemään kykenisivät pahaiten nuorehkot, terveet ja fyysisesti hyväkuntoiset miehet, onhan se nähty. Minulta lähtisi henki muutamassa viikossa, ellen saisi hoitoa sairauteeni.
Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta, että nuoret miehet puolustavat maataan. Eivätkä pakene.
Minä olen ainakin asevelvollinen, en voisi elää itseni kanssa, jos olisin paennut vastuuta.
Muista en tiedä....
Juu, talvisodan henki ja sillain...
Varmaankin pakenisin kamujen kanssa usean turvallisen maan läpi johonkin, jossa minua suvaittaisiin.
Lisäksi saattaisin porukalla ’tutustua’ paikallisiin naikkosiin sotatraumoja lievittääkseni
Minä olen sähköinsinööri.
Kyllä lähden suomesta ja saan sähköinsinöörin töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Eikö me saataisikaan täyttä ylläpitoa, asuntoa, terveydenhuoltoa, käyttörahaa ja mitä mielikuvituksellisimpia kotouttamispalveluja, joiden kautta voisimme ulkoistaa vastuun sopeutumisestamme kohdevaltiolle ja sen veronmaksajille?
Kuule minun suomalainen isäni lähti pak*laiseksi Suomesta naapurimaahan perheineen aikoinaan. Heidät otti ruotsalainen perhe omaan kotiinsa, ja kohteli kuin omia lapsiaan.
Kun sota päättyi, ja perhe palasi Suomen Lappiin, he jäivät ystäviksi, minäkin tapasin nämä ihmiset monta kertaa. He järjestivät kesätyöpaikkoja Ruotsissa, ja lähettivät lahjoja.
Oikeasti, suomalaisiin on pak*laisina kohdistunut sellaista rakkautta ja lämpöä, mistä muut voivat vain uneksia Suomessa.
vastenmielistä. Sotilasikäisten ja -kuntoisten pitää puolustaa täällä ja muiden pitää siviilielämää pystyssä.
Itsekäs pakeneminen on paskaa.
Siis sinusta Lapin sodan aikainen Lapin tyhjennys Ruotsiin oli vastenmielistä? Mitä sinusta siviilien olisi pitänyt tehdä. Isäni oli muuten pikkulapsi.
Mutta isäsi palasi kotimaahansa. Kuinka moni tänne nyt tulleista aikoo palata kotimaahansa?
Plus että jos tarkoituksena on pysyä turvassa ja tehdä töitä sen aikaa että palaa kotiin, miksi mennä ihan toiseen kulttuuriin? En ikinä menisi esim islaminuskoiseen maahan, mieluummin jäisin kotiin. Ja ne nuoret miehet jäisivät sotimaan, lapset lähetettäis turvaan. Käsittämätöntä että nuoret miehet lähtevät ja jättävät perheensä sodan keskelle. Suomalainen ei koskaan tekisi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista en tiedä....
Juu, talvisodan henki ja sillain...
Joo, eihän sitä enää ole. Voisin väittää ettet ole elämäsi aikana laukaissut rynnäkkökivääriä, eihän siinä mitään, mutta joissain asioissa olen periaatteen miehiä ja jotkut asiat on tehtävä.
Vasta sotatilassa valkoinen lihaa syövä heteromies on nykyaikaiselle, itsenäiselle suomifeministille tarpeellinen.
Siihen asti saamme toimia sylkykuppeina ja hovinarreinanne.
Antaa vihollisen vallata vaan, perustakaa yhdessä sateenkaarilipulla varustettu punavihreä unelmavaltionne
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi varaa elättää itseni vuosien ajan, vaikka en töitä saisikaan ja palaisin Suomeen heti kun mahdollista.
Ei olisi, sillä varasi olisi otettu haltuun ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista en tiedä....
Sitten kun kaikki on ohi ja maa on miehitetty ja liitetty valloittajamaahan, nuoret miehet laitetaan valloittajamaan armeijaan. Mitenkäs sitten, pakenisitko tätä uutta vastuuta vai jäisitkö täyttämään velvollisuutesi?
Kyllä minä lähtisin ja kauas. En minä halua kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista en tiedä....
Sitten kun kaikki on ohi ja maa on miehitetty ja liitetty valloittajamaahan, nuoret miehet laitetaan valloittajamaan armeijaan. Mitenkäs sitten, pakenisitko tätä uutta vastuuta vai jäisitkö täyttämään velvollisuutesi?
Siihen mennessä olisin luultavasti kuollut. Jos olisin hengissä, ehkä vannoisin uuden valan. En todellakaan osaa sanoa...
Se sota tuskin montaa päivää kestäisi. Sitten mietittäisiin, jäämmekö elämään elämäämme Venäjän valtioon vai lähdemmekö ulkomaille. Hirmu vaikea valita...
Ei tähän ole kivoja tai helppoja ratkaisuja. Täytyisi vain perustaa toimeenpanojoukot/ työryhmät, mitkä hoitaisi nämä terroristit pois päiväjärjestyksestä. Eihän täällä suomessakaan kauaa katseltaisi mitään terroristisia järjestöjä.