Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uudessa nimilaissa sallitaan lapselle neljä nimeä?

Vierailija
30.12.2018 |

Siis kenellä on tarve antaa lapselle neljä etunimeä... Vuonna 2032: Lapselle voi antaa viisi etunimeä ja kolmiosaisen sukunimen. Miksi maailma pitää tarkoituksella tehdä monimutkaisemmaksi?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä25661 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä25661 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselle voi jatkossakin antaa vain yhden etunimen.   :)

Eipäs vaan neljä. Miksi ihmeessä niin monet kuvittelevat, että vain ensimmäinen nimi on etunimi? Ensimmäinen etunimi on yleensä kutsumanimi, mutta kyllä ne muutkin etunimiä ovat. Paitsi siis sukunimi (tämä selvennyksenä, koska niin monilla tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtämisen kanssa).

Kyllä VOI antaa vain yhden. Tai kaksi tai kolme tai neljä. Älä nyt hauku muita, jos itse et ymmärrä.

Enhän minä missään väittänyt, että olisi pakko antaa neljä etunimeä. Etunimiä voi nykyisin antaa enimillään kolme, jatkossa neljä, mutta kyllä vähempikin riittää. Luetun ymmärtäminen?

Tuon sun alunperin lainaaman viestin voi ymmärtää kahdella tavalla: lapsele voi antaa VAIN yhden etunimen, tai lapselle VOI antaa vain yhden etunimen. Siitä sekaannus.

Vierailija
42/44 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on niin vähän asukkaita että jo kahdella etunimellä ei löydy kokokaimaa, saatikka kolmella. Ihan ulkomaalaisvahvistusten takia tuo on tehty.

Eikö sulla ole täyskaimaa? Mulla on parikin, vaikka nimeni ei ole tavallisimmasta päästä. Ei harvinainen, mutta ei tavallinenkaan.

Siis sellaista jolla on täsmälleen samat kaikki etunimet kuin sinulla? Mulla on pelkästään facebookissa yli 30 nimikaimaa joilla sama etunimi ja sukunimi, mutta muista tiedoista löytyy että olen ainoa kokonaan tämän niminen eli kenelläkään nimikaimalla ei ole samaa toista nimeä kuin minulla. Sanoisin että hyvin hyvin epätodennäköistä että erottautumisen vuoksi pitäisi alkaa antaa 4 etunimeä lapselle. Eri asia katoliset maat joissa joka toinen ihminen on Maria Jesus sukupuolesta riippumatta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Miksi yhdessä asiassa huudetaan normienpurkutalkoita ja toisessa huudetaan, kun niitä puretaan?

Normit ovat vähän niin kuin kantavat rakenteet talossa. Niitä ei kannata poistella kevein perustein.

Vierailija
44/44 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselle voi jatkossakin antaa vain yhden etunimen.   :)

Jos nimesi ovat Liisa Maija Helena, niin nämä ovat kaikki etunimiä. 1. etunimi, 2. etunimi ja 3. etunimi. Jos sinua sanotaan Liisaksi, se on kutsumanimi, ei ainoa etunimi. 

Ensimmäinen kommentoija varmaan tarkoitti, että voit antaa lapsellesi myöskin vain yhden etunimen, vaikka laki sallisi niitä kolme.

Eli voit nimetä lapsesi Vaikkapa Juhaniksi ja mitään muita etunimiä ei tarvitse antaa. Tunnen monta ihmistä, joilla on vain ja ainoastaan yksi etunimi. Esim molemmat omat vanhempani olivat tälläisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan