Miksi uudessa nimilaissa sallitaan lapselle neljä nimeä?
Siis kenellä on tarve antaa lapselle neljä etunimeä... Vuonna 2032: Lapselle voi antaa viisi etunimeä ja kolmiosaisen sukunimen. Miksi maailma pitää tarkoituksella tehdä monimutkaisemmaksi?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on niin vähän asukkaita että jo kahdella etunimellä ei löydy kokokaimaa, saatikka kolmella. Ihan ulkomaalaisvahvistusten takia tuo on tehty.
Eikö sulla ole täyskaimaa? Mulla on parikin, vaikka nimeni ei ole tavallisimmasta päästä. Ei harvinainen, mutta ei tavallinenkaan.
Siis sellaista jolla on täsmälleen samat kaikki etunimet kuin sinulla? Mulla on pelkästään facebookissa yli 30 nimikaimaa joilla sama etunimi ja sukunimi, mutta muista tiedoista löytyy että olen ainoa kokonaan tämän niminen eli kenelläkään nimikaimalla ei ole samaa toista nimeä kuin minulla. Sanoisin että hyvin hyvin epätodennäköistä että erottautumisen vuoksi pitäisi alkaa antaa 4 etunimeä lapselle. Eri asia katoliset maat joissa joka toinen ihminen on Maria Jesus sukupuolesta riippumatta..
Mitä väliä? Miksi yhdessä asiassa huudetaan normienpurkutalkoita ja toisessa huudetaan, kun niitä puretaan?
Normit ovat vähän niin kuin kantavat rakenteet talossa. Niitä ei kannata poistella kevein perustein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapselle voi jatkossakin antaa vain yhden etunimen. :)
Jos nimesi ovat Liisa Maija Helena, niin nämä ovat kaikki etunimiä. 1. etunimi, 2. etunimi ja 3. etunimi. Jos sinua sanotaan Liisaksi, se on kutsumanimi, ei ainoa etunimi.
Ensimmäinen kommentoija varmaan tarkoitti, että voit antaa lapsellesi myöskin vain yhden etunimen, vaikka laki sallisi niitä kolme.
Eli voit nimetä lapsesi Vaikkapa Juhaniksi ja mitään muita etunimiä ei tarvitse antaa. Tunnen monta ihmistä, joilla on vain ja ainoastaan yksi etunimi. Esim molemmat omat vanhempani olivat tälläisia.
Tuon sun alunperin lainaaman viestin voi ymmärtää kahdella tavalla: lapsele voi antaa VAIN yhden etunimen, tai lapselle VOI antaa vain yhden etunimen. Siitä sekaannus.