Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liioittelenko muka, kun suojaan mm sohvat lasten tullessa visiitille? Näin sain kuulla.

Vierailija
30.12.2018 |

Meillä harvoin vierailee muita lapsia, kuin miehen lapset joka toinen vkl plus lomilla. Kun lapset ovat perjantaina tulossa, niin laitan sohville peitteet(eivät häiritse istumista/makaamista, ja ovat nätin näköiset) sekä laitan sohvatyynyjen päälle toiset päälliset jotka otan pois kun lapset sunnuntaina lähtevät. Nyt minulle sanottiin että liioittelen aika paljon näin toimiessani. Mitä ihmettä!!?? Onhan se nyt helpompi pestä irtopäällisiä kuin jynssätä itse sohvaa? Miksi muutoin edes myytäisiin sohviin irtopäällisiä, ellei idea olisi juuri sohvan suojaaminen?
Kuulemma lapset eivät sotke niin paljoa että niiltä pitää suojata huonekaluja. Nämä ainakin sotkevat.
Mitäs olette mieltä, järkevää vai turhaa?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jonka sohva on saa päättää suojaako sitä vai ei, koska hän sen on maksanut ja sen myös pesee. Ei tosiaankaan tuon ikäisesten pitäisi enää noin kauheasti sotkea, mutta minkäs sinä sille teet kuin yrität nätisti opastaa ja suojata huonekalusi vähentääksesi omaa työtäsi, jos kerran lasten vanhemmat eivät lapsia ole tuon siistimmäksi saaneet opetettua. 

Mun mielestä on outoa että joku lasten sukulainen on asiasta huomauttanut, mitä se heille kuuluu? Ja mistä saivat yleensä selville että nimenomaan lasten takia suojaat?

Minä olen aina suosinut halpoja yleensä käytettynä ostettuja sohvia koska on aina ollut lapsia ja kissoja, ja itsekin syön sohvalla usein niin joskus tulee sotkettua itsekin, jos olisi kallis sohva niin suojaisin kyllä aina. Joskus on ollutkin kun oli ihan kaupasta ostettu vaalea sohva (ei kallis kuitenkaan), ja hyvä oli kun oli suojattu kun yksi kissa alkoi vanhana pissata mihin sattuu.

Vierailija
42/51 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen mielestä? Lapsen vanhempi minusta sen päättää ja huolehtii. Meillä on valkoiset sohvat lapsiperheessä eikä ne ole sotkeentuneet.

Eipä tietenkään. Palkintona voitit juuri vuoden Kloritet.

Lapset nyt 15 ja 17. Ihan on sohvat nätteinä pysyneet.

Lapsiperhe? Onko jäänyt huomaamatta, että lapset on jo teinejä? Harvemmin teinit sohvia sotkee.

Ne sohvat on olleet meillä koko sen ajan kuin lapsetkin. Luet tahallasi väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaikkea lukenut, mutta ap:lle vastaan, että ihan tavallista ja normaalia on suojata sohva, kun on lapset kehissä.

Itse suojaan sohvan viltillä jopa itseltäni. :o)

Lapsiakin on.

Per-lettäkö niitä sohvanpäälliisiä ja helmakankaita alvariinsa tarvitsee pyykätä???!!!

Vierailija
44/51 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevää.

Vierailija
45/51 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen mielestä? Lapsen vanhempi minusta sen päättää ja huolehtii. Meillä on valkoiset sohvat lapsiperheessä eikä ne ole sotkeentuneet.

Eipä tietenkään. Palkintona voitit juuri vuoden Kloritet.

Lapset nyt 15 ja 17. Ihan on sohvat nätteinä pysyneet.

Lapsiperhe? Onko jäänyt huomaamatta, että lapset on jo teinejä? Harvemmin teinit sohvia sotkee.

Odotas kun ne pitää kotibileet!

Vierailija
46/51 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suojasin sohvamme omien lastemme ollessa pieniä ja vielä vähän isompanakin. Sohva oli harmaa, laitoin harmaan viltin istuinosaan. Sohva oli meillä 20 v, suht' siistinä loppuun saakka.

Vierailija
47/51 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse suojasin sohvamme omien lastemme ollessa pieniä ja vielä vähän isompanakin. Sohva oli harmaa, laitoin harmaan viltin istuinosaan. Sohva oli meillä 20 v, suht' siistinä loppuun saakka.

Sama meillä.

Vierailija
48/51 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos sohvalle tulee tahra, nämä pilttien vanhemmat hymyilevät pingottuneesti ja kiekuvat että soodaa vaan, kyllä se lähtee! Ja tahrat kuuluu elämään! Sitten tehdään av:lle aloitus, että onko kohtuullista kun kaveri vaatii korvausta sohvasta, jonka lapsi VAHINGOSSA pilasi.

Pidä pintasi, kotonasi saat olla juuri niin tarkka kuin haluat!

Vierailija
49/51 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
50/51 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmmm, mä oon sitä mieltä että se päättää joka siivoaa, ja toisaalta sitä mieltä, että se siivoaa kenen lapset sotkee.

No tottakai se isä siivoaa lastensa jäljet ja katsoo ettei ne sotke.

Näin vois kuvitella...mutta paljon on tyhmiä ja laiskoja isiä...

Vierailija
51/51 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsen isä ei ole päällisiä vastaan, niin ulkopuolisten mielipiteistä ei tarvitse välittää.

9- ja 11-vuotiaita en kyllä minäkään pidä enää kovin sotkevina (esikoinen on 10, eikä hän eivätkä kaverinsa ole saaneet valkoista sohvaa sotkeentumaan vaikka sitä ahkerasti käyttävät). Mutta ei siitä suojaamisesta mitään haittaa ole.

No tämä siihen syynä ilmeisesti onkin, että kuulemma liioittelen! Että nämä isot lapset eivät sotke. Noh, eihän tuosta sillä tavalla välittää tarvitsekaan, ihmettelin vain, että miksi meidän sohvien suojaaminen on liioittelua, kun niitä on kuitenkin monella käytössä nähnyt. En minäkään pidä näin "isoja" lapsia sotkevana, mutta nämä yksilöt nyt vain ovat sotkevia, enkä todellakaan jaksa perässä kulkea koko ajan, enkä edes pystyisi, kun en ole 24/7 kotonakaan.

Ja kyllä, sanoja on lasten sukulainen.

ap

Kyllä omat sisustusasiansa saa päättää itse. Jos jonkun mielestä on liioittelua, niin se on hänen mielipiteensä, jota ei ole kysytty.

Totuus on, että pehmustetun kalusteen suojaaminen arjen elämän tuomilta pikku jäljiltä on taloudellista ja työtä säästävää. Olipa tuo sekaantuva sukulainen anoppi tai vielä rakkaampi sukulainen, niin kyllä sohvan omistaja ja huoltaja pukee sohvansa siten kuin haluaa.

Iäkkäillä tädeillä näkyy nykyisinkin itse virkattuja pitsiliinoja sohvien ja nojatuolien kädensijojen suojana sekä selkänojien päällä pään kohdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme