Apua pojan kutsumanimen kanssa?
Toinen ja kolmas etunimi on päätetty jo kauan sitten, eli Aarre minun isäni mukaan ja Vilhelm, joka kulkee mieheni suvussa jo neljässä sukupolvessa. Näiden kahden perintönimen lisäksi haluaisimme pojalle kutsumanimeksi ihan oman nimen, joka ei kulkisi suvussa.
Pidämme molemmat Felix-nimestä, mutta se tuskin tulee pojalle ketsuppimielikuvien takia. Muita harkitsemiamme nimiä ovat esimerkiksi Joel, Kasper ja Henrik. Miehen ehdoton suosikki on Vincent, mutta se on mielestäni liian ruotsalainen, jonka lisäksi Vincent Aarre Vilhelm ei kuulosta kovin hyvältä. Toivottavasti teillä olisi ehdottaa kivoja nimiä. :)
Kommentit (48)
Ali. Lyhyt ja ytimekäs kutsumanimi.
Tuomas eikä mitää hinttipuli virityksiä mikäli olette suomalaisia
Vierailija kirjoitti:
Hyviähän nuo kaikki ehdotukst ovat.
Kiitos! Ja teille muille, Ali, Jirmoni ja Pascal eivät ole ihan meidän tyylisiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuomas eikä mitää hinttipuli virityksiä mikäli olette suomalaisia
Mies on suomenruotsalainen, itse olen täysin suomalainen. Tuomas on kyllä jotenkin suloinen nimi. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Ja teille muille, Ali, Jirmoni ja Pascal eivät ole ihan meidän tyylisiä.
Ap
Kasper on hyvä junttinimi.
Vau, nyt on pojalle tulossa kaunis ja hieno nimi :) mikä vaan noista on hieno, itse laittaisin Henrik ja vähiten miellyttää Vincent.
Vierailija kirjoitti:
Mooses Aarre Vilhelm
Siis Moces
Aarre Vilhelm on mielestäni ihana yhdistelmä ja kaikki vaihtoehtonne sopivat siihen. Henrik tekee koko nimeen ehkä turhan kuninkaallisen sävyn, Kasper ei ole omaan makuuni, joten valitsisin ehdottomasti Joelin. Joel on muutenkin hyvä, ajaton nimi.
Miten olisi Jasper, Daniel tai Lars
Vierailija kirjoitti:
Aarre Vilhelm on mielestäni ihana yhdistelmä ja kaikki vaihtoehtonne sopivat siihen. Henrik tekee koko nimeen ehkä turhan kuninkaallisen sävyn, Kasper ei ole omaan makuuni, joten valitsisin ehdottomasti Joelin. Joel on muutenkin hyvä, ajaton nimi.
Mutta kun minun serkun pojan nimi on Joel enkä minä halua, että nuo matkivat minun serkkua antamalla kakaralleen saman etunimen.
Vierailija kirjoitti:
Vau, nyt on pojalle tulossa kaunis ja hieno nimi :) mikä vaan noista on hieno, itse laittaisin Henrik ja vähiten miellyttää Vincent.
Kiitos paljon! Henrik on myös oma suosikkini. :)
Ap