Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalat mummot, papat ja muut

Vierailija
29.12.2018 |

Tehdäänpä vertaistukiketju kamalista mummoista, papoista, anopeista, appiukoista, isovanhemmista jne.

Tänne voi purkaa ajatuksiaan ja kokemuksiaan, mitä kamalaa nämä ovat tehneet teille, lapsillenne, perheillenne. Tai vaikka ihan vaan raivostuttaviin eläkeläisiin kaupoissa.

Minäpä aloitan omasta anopistani:

Minulla on hyvin rajaton anoppi, jonka kanssa on monet tappelut käyty, mutta saa tavata lasta n. 1 kerran vuodessa, joskus jopa kaksi kertaa. Syynä on pitkä välimatka ja hänen käytöksensä lasta kohtaan sekä meidän vanhempien sääntöjen ja vanhemmuuden polkeminen. Tai no polkee vain minun vanhemmuuttani arvostelemalla ruoan, sen määrän, vaatteet, läheisyyden jne.

Olen monta kertaa suojannut lasta fyysisesti anopilta, en nyt suoranaiselta väkivallalta, mutta halaa väkisin lasta ja pitää kiinni väkisin, ottaa väkisin syliin jne. Lapsi ei siedä että häneen kosketaan, tarvitsee paljon omaa tilaa, meidän vanhempien syliin tulee jos tahtoo, yleensä minun syliini ja halaamaan. Tätä anoppi ei siedä, kun hän ei saa lapseen koskea, kun tämä ei tahdo. Monta kertaa olen joutunut asettumaan hänen ja lapsen väliin ja työntämään anopin pois.

Nykyään kun anoppi tulee meille tai käymme hänen luonaan tai missä sitten näemmekään, lapsi takertuu minuun anopin nähdessään ja yleensä suojautuu taakseni. Tämäkin on anopin mukaan minun syyni, kun olen lietsonut lapsen tähän suojelemalla tämän koskemattomuutta. Tottakai suojelen lastani, kun näen ettei hänen ole hyvä olla ja pyrkii heti pois anopin kosketuksesta. Ja kaikkien muidenkin, hän e yksinkertaisesti pidä siitä, että häneen kosketaan.

Olin itse samanlainen lapsena, eikä kukaan suojellut minua. Minua halattiin väkisin, pidettiin väkisin sylissä jne. ja muistan sen hirveän tunteen, kun omia rajoja ei saanut olla, tai olin "tuhma" ja sain rangaistuksen siitä, kun pyristelin irti. En todellakaan halua lapselleni samaa kokemusta.

Tämä on todellakin vain jäävuoren huippu anopin tekemisistä, mutta kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden kiellettyjen ruokien syöttäminen on järkyttävää. Oletteko tehneet rikosilmoituksia pahoinpitelystä?

Vierailija
22/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nuo allergisoivia ruokia syöttävät kovin vanhoja ja dementoitumassa vai ihan työikäisiä. Kuloostaa kovin erikoiselta, että joku on nykyisin noin tietämätön. Vähän koulutusta ilmeisesti kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleepa mieleen, kun olin lapsenvahtina pojan perheelle. Tiskasin siellä päivän mittaan heidän hilloamisastiansa ja kaikki tiskissä olleet kipot ja kupit, kun he olivat asioilla. Joukossa oli paljon sellaisia, minkä oikeasta paikasta minulla ei ollut mitään hajua, joten jätin työpöydälle puhtina ja kuivina, että isäntäväki saa itse laitella ne oikeille paikoilleen, ettei tarvitse sitten jälkikäteen manailla, että mihin se on nyt sen ja sen piilottanut. Hirveä marmatus olisi tullut, ettei osaa sitäkään tehdä. Miniä on niin tarkka ja poika ei itse uskalla sanoa mitään mitä mieltä on itse kun miniä huutaa heti hänelle.

He tulivat sitten myöhään illalla takaisin, minä nukuttelin lapsia. Kuului hirveä marmatus, kuinka on jätetty tiskit tiskaamatta. Hampaita purren jatkoin vaan lasten nukuttamista ja otin vähän nokkiini, että tuollaisen mölyn viitsivätkin tehdä parin lasin ja lautasen takia, joita ei oltu tiskattu lasten iltapalan jäljiltä, jota venytin pitkälle heitä odottaen, kunnes oli niin myöhä, että ne lapset oli pakko laittaa jo nukkumaan. Kovalla kolinalla sitten tiskasivat. Aamulla sitten selvisi, että olivat tiskanneet uudestaan ne kaikki pöydällä olleet kulhot ja lasikipot, jotka olin sinne jättänyt puhtaina.

Vierailija
24/24 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nuo allergisoivia ruokia syöttävät kovin vanhoja ja dementoitumassa vai ihan työikäisiä. Kuloostaa kovin erikoiselta, että joku on nykyisin noin tietämätön. Vähän koulutusta ilmeisesti kuitenkin.

Meillä ainakin ihan työikäinen, vasta hiukan reilu 50v. Ja korkeasti koulutettu on, mutta tuntuu olevan oikean elämän suhteen tyhmä kuin saapas, vaikka olisi miten kirjaviisas.

-Se, jonka anoppi syötti lapselle kalaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän