Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heitän nyt loput jouluruuat roskiin

Vierailija
29.12.2018 |

Että tervemenoa vaan joululle.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

av:n innovointi- ja perseilyos. kirjoitti:

Haaskausta! Ainakin porkkanalaatikon jämistä voi pyöritellä sämpylöitä. Kinkusta saa vaikka lämpimiä voileipiä, tai monta muuta suolapalaa. Mutta, jos on jäänyt maksalaatikkoa nurkkiin pyörimään, niin sen voitte heittää hyvällä omallatunnolla menemään. Roskiskamaa.

Tuolla "roskiskamalla" olen saanut rauta-arvot pysymään kohdallaan. Vuosikausia kärsin anemiasta, mutta nyt kun syön usein maksalaatikkoa ja c-vitamiinipitoisia salaatteja sen kanssa, ovat ferritiinit nousseet ja pysyvätkin ylhäällä. Roskiskamaa, minulle lääkettä.

Vierailija
22/42 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaskausta! Ainakin porkkanalaatikon jämistä voi pyöritellä sämpylöitä. Kinkusta saa vaikka lämpimiä voileipiä, tai monta muuta suolapalaa. Mutta, jos on jäänyt maksalaatikkoa nurkkiin pyörimään, niin sen voitte heittää hyvällä omallatunnolla menemään. Roskiskamaa.

Tuolla "roskiskamalla" olen saanut rauta-arvot pysymään kohdallaan. Vuosikausia kärsin anemiasta, mutta nyt kun syön usein maksalaatikkoa ja c-vitamiinipitoisia salaatteja sen kanssa, ovat ferritiinit nousseet ja pysyvätkin ylhäällä. Roskiskamaa, minulle lääkettä.

Lääkkeet maistuvat yleensä pahalle. Maksalaatikko ei tee poikkeusta. Niin sairas en onneksi ole, että lääkäri olisi määrännyt minulle maksalaatikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta?!

Meillä lensi jo joulupäivänä.

Vierailija
24/42 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tervemenoa vaan joululle.

Ai jaa, melko pitkään olette jaksaneet jouluruokia syödä. Meillä meni roskiin ehkä lusikallinen rosollia ja eipä juuri muuta. Kolme päivää syötiin jouluruokia ja toissapäivänä mä söin vielä hyvällä halulla kinkkua limpun päällä, jonka jälkeen sanoin että nyt riitti joulukinkku. Ukko aikoi vielä syödä tuosta nyrkin kokoisesta kinkusta ja muuta jouluruokaa meillä ei olekaan enää. Eilen haettiin pitsaa. Tehdään ja ostetaan ruokaa sen verran kuin syödään.

Vierailija
25/42 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet maistuvat yleensä pahalle. Maksalaatikko ei tee poikkeusta. Niin sairas en onneksi ole, että lääkäri olisi määrännyt minulle maksalaatikkoa.

Minulle on määrännyt. Ruuasta rauta imeytyy parhaiten ja sillä ei ole sivuvaikutuksia. Maksalaatikoissakin on eroja, on hyviä ja pahoja. Me tykätään eniten Atrian rusinallisesta maksalaatikosta.

Vierailija
26/42 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein juuri uudet jouluruuat, kun vanhoja ei jäänyt ja heitin kaikki roskiin ( sekajäte ). Mietin samalla, että mitenköhän pahasti tuhlasin luonnonvaroja/saastutin, mutta sitten muistin että kiina ym. puskee savua taivaalle kokoajan. Toki kun pipertää täällä niin saa ITSELLEEN hyvä mielen ja voi kritisoida muita kun se ja se ei kierrätä...

Vierailija
27/42 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ostatte niin paljon? Pakastimeen odottamaan päivää, jolloin ei jaksa laittaa mitään. Porkkana- ja maksalaatikko on aina hyvää. Kinkku myös.

Ei edes ostettu paljon, vaan syötiin muualla jo ihan liikaa. Kuka syö maksalaatikkoa jouluna. T:Ap

Aika moni.

Vierailija
28/42 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksalaatikko nyt ei ole kummoinen raudanlähde.

Vierailija
29/42 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein juuri uudet jouluruuat, kun vanhoja ei jäänyt ja heitin kaikki roskiin ( sekajäte ). Mietin samalla, että mitenköhän pahasti tuhlasin luonnonvaroja/saastutin, mutta sitten muistin että kiina ym. puskee savua taivaalle kokoajan. Toki kun pipertää täällä niin saa ITSELLEEN hyvä mielen ja voi kritisoida muita kun se ja se ei kierrätä...

Älä trollaa, keskustelu siirtyi jo eri aiheisiin.

Vierailija
30/42 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeryyden huipentuma tyhmällä ihmisellä taas.

Minä osaan syödä jouluruokia joulun jälkeen.

Teen jopa uutta lanttulaatikkoa nyt.

Vierailija
31/42 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkuhernekeittoa just keittelin. Meillä on tarkoituksella vähän tarvetta isompi kinkku, että saadaan kympin kattilalla keittää hernekeittoa. Siitä riittää muutama litra pakkaseen helpottamaan kiirepäiviä talven mittaan. Lanttulaatikon jämät menee rieskoihin ja siinä ne jämät sitten olikin.

Vierailija
32/42 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ääliöitä riittää.

Vierailija
33/42 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko ei ole valkoihoisen ihmisen ruuaksi kelpaavaa ravintoa. NIIN! Yäk!

Vierailija
34/42 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jalostan kaikki uuteen muotoon. Laatikoista keittoa tai leipää, possusta saa ihan älyttömän hyvää karamellisoitua lihaa. Sokeria, inkivääriä, koriantteria, soijakastiketta, chiliä jne ja tavallinen possu vääntyy taivaalliseksi herkuksi.

Vierailija
35/42 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka nakkaa ruokaa roskiin taitaa olla niitä joilla rahat loppuu välillä.

Vierailija
36/42 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri söimme tuossa salin puolella joululaatikoita ja kinkkuakin oli. Radiosta tuli Faunin iltapäivässä useampia kauniita joululauluja. Nyt kuuntelemme ohjelmaa jouluperinteestä Järnefeltin talossa Tuusulassa. Täälläkin joulukuusi luo kaunista tunnelmaa vielä pitkään.

Huomenna aamulla keitämme riissipuuron ja nautimme sen luumurusinasopan kanssa. Kyllä tänä joulun aika ensimmäisestä adventista loppiaiseen asti, rauhallisesti ja perinteisesti vietettynä on hienoa.

Vierailija
37/42 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä taas on esimerkilliset superäidit vauhdissa.

Vierailija
38/42 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri söimme tuossa salin puolella joululaatikoita ja kinkkuakin oli. Radiosta tuli Faunin iltapäivässä useampia kauniita joululauluja. Nyt kuuntelemme ohjelmaa jouluperinteestä Järnefeltin talossa Tuusulassa. Täälläkin joulukuusi luo kaunista tunnelmaa vielä pitkään.

Huomenna aamulla keitämme riissipuuron ja nautimme sen luumurusinasopan kanssa. Kyllä tänä joulun aika ensimmäisestä adventista loppiaiseen asti, rauhallisesti ja perinteisesti vietettynä on hienoa.

Näin meilläkin. Laatikoita vielä on ja kinkkuakin, ja niitä syödään vielä jokunen päivä. Uuden vuoden aatoksi toki jokin muu ruoka, mutta tiistaina varmaan vielä riittää jouluruokaa. Eipä noihin kyllästy tässä ajassa kun vain kerran vuodessa syö. Ja jos rupeaisi kyllästyttämään niin pakkaseen ja ruoanlaittoon/leivontaan ne jämät menisivät, ei roskiin.

Vierailija
39/42 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin.

Pari ruokalusikallista jäi kolmeen laatikkoon, kinkussa luun ympärillä jotain rääppeitä.

Vierailija
40/42 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä ääliöitä riittää.

Tässä yksi, joka ei uskaltanut syöttää perheelleen 25.12 päivättyä , 23.13 avattua kylmäsavu kalaa. (Listeria)

Roskin meni myös laatikoiden ja rosollin jämät.En todellakaan ala tekemään sämpylöitä , en leivo muutenkaan, hävittääkseni 2 desiä Saarioisten porkkanalaatikkoa.

Neuvo ostaa vähemmän ei ole realistinen, kaupan pakkauskoot ovat mitä ovat.

En halua valmistaa ruokaa aina pakastimen kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme