Ilmianna mistä ostit oikeasti lämpimän takin! Tai mistä halvimmalla Canada Goosen takki.
Käyty nyt vaikka mitä kauppoja läpi eikä kunnon vettä hylkivää lämmintä takkia vaan löydy. Ainut sopiva koko oli CG ja sekin ihan kamalan kallis. Pienin koko muilla 36.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alaskaanko olet menossa?
Itse olen ulkotöissä 3h/pvä ja minulla tämä + everestin aika vastaava malli. Ja kokoa 34, ainakin tuo didriksons on tässä mallissa siro vaikka jotkut muut mallit on reilumpia.
https://www.stadium.fi/naiset/naisten-vaatteet/takit/kuoritakit/2650701…
Molemmat on lämpimiä ja kovilla pakkasilla merinovillapaita alle. Tulee ainakin halvemmaksi kuin se goose.
Voi sitä kerrospukeutua niin paljon ettei mitään takkia tarvitse. Kukaan ei osaa vastata esitettyyn kysymykseen.
Koska kysymyksesi on täysin typerä. Mikään keinotekoisella materiaalilla täytetty takki ei ole yhtä lämmin kuin se sinun kuolaama, kidutettujen hanhien höyhenillä täytetty takki. Se on vain fakta.
Ja mistään et sitä kidutettujen hanhien höyhenillä täytettyä takkia saa halvemmalla, eikä pidäkkään.
Täällä on esitelty sinulle jo monta hyvää vaihtoehtoa, mutta mikään ei kelpaa. Ylipäänsä hyvin erikoinen tapa pyytää apua olemalla v*ttumainen ja ylimielinen niille jotka ovat nähneet vaivaa sinulle vastata. Senkus palelet koko talven sitten!
Ei. Täällä ei ole ollut yhtään vastausta kysymykseen. Kerrospukeutuminen vastaa kaikkein vähiten siihen. En kysesitä takkia kuolaa vaan se on ainut mistä löytyy kokoja joten näillä näkymin ainut vaihtoehto.
No nuo on lämpimiä takkeja. Ja varmasti moni muukin täällä ehdotettu. Ajattelin vain vinkata että lähes mistä tahansa saat extra-lämpimän kun laitat sen ohuen merinovillan alle. Mutta jos sun on pakko saada pitää alla jotain puuvillaista saatikka akryylistä tehtyä lirupaitaa, niin onnea vaan lämpimän pakkastakin etsintään. Et tule sellaista takkia löytämään, joka sut kovalla pakkasilla tunteja pitää lämpimänä ilman villaa tai untuvaa/höyhentä.
Ja kyllä. Kuolaat.
Minä annoin tälle merinohöpöttäjälle alapeukun ihan siitä syystä, että kaikki villa lämmittää ihan yhtä hyvin, mutta merinon tuotannossa käytetään mulesingia, joka on aivan p*rseestä.
Merinovillaa saa ihan mulesing-vapaana. Senkus vähän perehdyt asiaan.
Kaikille herkkäihoisille ei käy tavallinen villa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alaskaanko olet menossa?
Itse olen ulkotöissä 3h/pvä ja minulla tämä + everestin aika vastaava malli. Ja kokoa 34, ainakin tuo didriksons on tässä mallissa siro vaikka jotkut muut mallit on reilumpia.
Molemmat on lämpimiä ja kovilla pakkasilla merinovillapaita alle. Tulee ainakin halvemmaksi kuin se goose.
Voi sitä kerrospukeutua niin paljon ettei mitään takkia tarvitse. Kukaan ei osaa vastata esitettyyn kysymykseen.
Koska kysymyksesi on täysin typerä. Mikään keinotekoisella materiaalilla täytetty takki ei ole yhtä lämmin kuin se sinun kuolaama, kidutettujen hanhien höyhenillä täytetty takki. Se on vain fakta.
Ja mistään et sitä kidutettujen hanhien höyhenillä täytettyä takkia saa halvemmalla, eikä pidäkkään.
Täällä on esitelty sinulle jo monta hyvää vaihtoehtoa, mutta mikään ei kelpaa. Ylipäänsä hyvin erikoinen tapa pyytää apua olemalla v*ttumainen ja ylimielinen niille jotka ovat nähneet vaivaa sinulle vastata. Senkus palelet koko talven sitten!
Ei. Täällä ei ole ollut yhtään vastausta kysymykseen. Kerrospukeutuminen vastaa kaikkein vähiten siihen. En kysesitä takkia kuolaa vaan se on ainut mistä löytyy kokoja joten näillä näkymin ainut vaihtoehto.
No nuo on lämpimiä takkeja. Ja varmasti moni muukin täällä ehdotettu. Ajattelin vain vinkata että lähes mistä tahansa saat extra-lämpimän kun laitat sen ohuen merinovillan alle. Mutta jos sun on pakko saada pitää alla jotain puuvillaista saatikka akryylistä tehtyä lirupaitaa, niin onnea vaan lämpimän pakkastakin etsintään. Et tule sellaista takkia löytämään, joka sut kovalla pakkasilla tunteja pitää lämpimänä ilman villaa tai untuvaa/höyhentä.
Ja kyllä. Kuolaat.
Minä annoin tälle merinohöpöttäjälle alapeukun ihan siitä syystä, että kaikki villa lämmittää ihan yhtä hyvin, mutta merinon tuotannossa käytetään mulesingia, joka on aivan p*rseestä.
Jjjja sitten taas mm. Devold, Lasting ja Mons Royale ovat nimenomaan sitoutuneet siihen että heidän alihankkijansa eivät käytä mulesing-menetelmää. Mulla on ties kuinka monetta vuotta käytössä Devoldin kalsarisetti ja olen erittäin tyytyväinen.
Mieheni osti S. Oliverin talvitakin itselleen. Se on super kevyt ja pehmeä, ihan huomaamaton päällä mutta myös tosi tosi lämmin! Eiköhän niillä olisi naisillekin vastaavaa?
Mulla itselläni on Didriksons, jolla olen tarjennut vielä -20 pakkasilla hyvin ilman kerrospukeutumista, kunhan ohuen trikoopaidan vaan vaihtanut esim. huppariin. Miehen uuteen takkiin verrattuna tuo on vaan raskas ja tönkkö päällä, vaikkei se ole aiemmin minua haitannutkaa . Kai sitä on niin tottunut siihen, että talvitakki nyt vaan on paksu ja kankea.
Oisko halosella? Löysin omani sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alaskaanko olet menossa?
Ja kyllä. Kuolaat.
Voi vähä-älyinen kun kyse on takkien koosta. Edes sinä muka hyvän neuvosi kanssa et siihen vastannut. Kyllä, osaan pukeutua ilman apuasi. Siitä ei ollut kyse.
Niin mikä tuossa koossa on vikana? Imbesilli. Se on kokoa 34 ja hyvin napakka. Ei yhtään sen isompi kuin mitä tuo hanhenhöyhentakki, josta sinulla on pakkomielle.
Mikä olisi paras makaroonilaatikko resepti?
Tässä on tosi hyvä kanakastike mitä voit syödä makaroonin kanssa!
Turha alkaa kiukutella jos itse vastaa kysymyksen ohi.
Stormbergilta
Tässä ainakin yksi: https://www.stormberg.com/fi/lyngbudalen-untuvaparka-naiset.html?nosto=…
Löytyy toki muitakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alaskaanko olet menossa?
Ja kyllä. Kuolaat.
Merinovillaa saa ihan mulesing-vapaana. Senkus vähän perehdyt asiaan.
Kaikille herkkäihoisille ei käy tavallinen villa.
Olen perehtynyt asiaan pitkän linjan käsityöläisenä. Merino on yksi lammasrotu muiden joukossa. Eli sikäli on harhaanjohtavaa puhua merinosta ja "tavallisesta villasta".
Muitakin pehmeitä villalaatuja on. Merino vain tuotetaan epäeettisemmin kuin muut. Mulesingvapaata on lähinnä luomumerino. Mulesing-tilannetta ei ole muuten lainkaan parantanut nykyinen muotihypetys eli kaltaisesi "ostakaa merinoa" -tyypit.
Ostin kirpparilta Parajumpersin (?) takin. Todella lämmin on. 45 e maksoin. Ei lempivärini mutta kuitenkin väri joka sopii minulle.
Vierailija kirjoitti:
Huono otsikko tosiaan. Otsikko olisi voinut olla:
"Haluan canada goosen mutta ei ole siihen varaa, mistä saisin halvemmalla minkä tahansa kopion?"
Ai se oli se takin merkki mistä te kaikki nyt menitte sekaisin ja lopetettu siihen lukemisen.
Hyvä ap: opettele kysymää sitä, mitä OIKEASTI HALUAT TIETÄÄ. Olet saanut vastauksia tismalleen siihen mitä kysyit; se, ettei vastaukset vastaa sitä, mitä halusit, on täysin sun oma vika.
Et ole kertaakaan edes kertonut, mikä se mystisen harvinainen ja oih niin pieni! ja siro! se etsimäsi koko on. Jos et ole lyhytkasvuinen, et ole niin erikoisen kokoinen, ettei muka kaupoista löytyisi jos edes vähän yrittää. Jos taas olet, kokeile lasten osastoja. Tai osta isompi ja vie ompelimoon fiksattavaksi.
Muuten tää koko ketju vaikuttaa lähinnä typerältä tekosyyltä kehuskella hoikkuudellasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alaskaanko olet menossa?
Ja kyllä. Kuolaat.
Jjjja sitten taas mm. Devold, Lasting ja Mons Royale ovat nimenomaan sitoutuneet siihen että heidän alihankkijansa eivät käytä mulesing-menetelmää. Mulla on ties kuinka monetta vuotta käytössä Devoldin kalsarisetti ja olen erittäin tyytyväinen.
80 prosenttia maailman merinovillasta tuotetaan Australiassa. Australian ilmasto on merinolampaalle silkkaa kidutusta. Mulesing on vain keino hoitaa ilmastosta johtuvia lampaiden terveysongelmia - eli pilalle hautuvaa peräpäätä.
Ehkä tämä menee ketjun aiheen ohi, mutta niin menee sekin, miten kivaa ja ihanaa ja lämmintä ja herkkäihoisille sopivaa merino on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Canada gooset eivät ole koskaan alennuksessa, jos niitä jossain alessa myydään, ovat feikkejä. Katso käytettyjä jos haluat aidon edullisemmin.
Itellä Didriksonsin pitkä parkatakki, on lämmin ja veden ja tuulenpitävä. Hinta n. 130€ Malli on muistaakseni Karen.höpsistä. sain juuri sähköpostiini ilmoituksen että ovat -80% alessa
Laitapa se nettiosoite linkissä olevaan hakuun, siitä saat selville onko aito CG myyjä vai ei:
https://www.canadagoose.com/ca/en/counterfeit/counterfeit.html
Vierailija kirjoitti:
Okei olisi kai pitänyt selvemmin muotoilla otsikko. Mistä ostit pientä koko olevan lämpimän takin?
Ainoat sopivat ei ole lämpimiä paitsi se saakelin kallis takki.
Netistä selattu kaikki alet eikä ole pieniä kokoja jäljellä tai jos on sama sovitettu kaupassa ja on tosi iso.
Entäs Partioaitta?
https://www.partioaitta.fi/shop/frilufts-broby-padded-coat-women-203849…
Miksi mulesing on pahempaa, kuin vaikka porsaiden kivesten poisto ilman puudutusta? Tai lehmien nupotus, siis toimenpide, jossa poltetaan vasikan pää kolmannen asteen palovammoille ilman puudutusta? Aidosti kiinnostaa, johtuuko se siitä, että karitsat ovat suloisempia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Canada gooset eivät ole koskaan alennuksessa, jos niitä jossain alessa myydään, ovat feikkejä. Katso käytettyjä jos haluat aidon edullisemmin.
Itellä Didriksonsin pitkä parkatakki, on lämmin ja veden ja tuulenpitävä. Hinta n. 130€ Malli on muistaakseni Karen.höpsistä. sain juuri sähköpostiini ilmoituksen että ovat -80% alessa
Juu, ebaysta tai suoraan Kiinasta tilaamalla saa halvalla.
Ps. Ite ostin aikanaan -30% aidon takin eurooppalaisesta isosta nettikaupasta.
Mistä kaupasta ja mistä tiedät että takki on aito?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutsen outletista, olikohan Riihimäellä. Tosi lämmin takki löytyi parilla satasella.
Onko millaisia kokoja?
Luulisin että sama kokovalikoima, mitä nettisivuilla. Itse ostin M-koon takin, niin en tullut kiinnittäneeksi huomiota pieniin kokoihin...
Vierailija kirjoitti:
Miksi mulesing on pahempaa, kuin vaikka porsaiden kivesten poisto ilman puudutusta? Tai lehmien nupotus, siis toimenpide, jossa poltetaan vasikan pää kolmannen asteen palovammoille ilman puudutusta? Aidosti kiinnostaa, johtuuko se siitä, että karitsat ovat suloisempia?
Onpas melkoista whataboutismia. Sulla menevät omenat ja appelsiinit pahasti sekaísin. Yhdeltäkään porsaalta ei poisteta kiveksiä tai naudalta sarvia sun kalsareitasi varten. Ja toisaalta se mulesing tai edes merino materiaalina ei tee kalsareistasi yhtään sen parempia kuin jos ne olisivat vaikka suomenlampaan karitsanvillaa.
Eli mulesing on täysin turhaa kärsimystä - niin kuin toki monen mielestä lihantuotantokin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap: opettele kysymää sitä, mitä OIKEASTI HALUAT TIETÄÄ. Olet saanut vastauksia tismalleen siihen mitä kysyit; se, ettei vastaukset vastaa sitä, mitä halusit, on täysin sun oma vika.
Et ole kertaakaan edes kertonut, mikä se mystisen harvinainen ja oih niin pieni! ja siro! se etsimäsi koko on. Jos et ole lyhytkasvuinen, et ole niin erikoisen kokoinen, ettei muka kaupoista löytyisi jos edes vähän yrittää. Jos taas olet, kokeile lasten osastoja. Tai osta isompi ja vie ompelimoon fiksattavaksi.
Muuten tää koko ketju vaikuttaa lähinnä typerältä tekosyyltä kehuskella hoikkuudellasi.
No nyt meni jollain tunteisiin.
Huono otsikko tosiaan. Otsikko olisi voinut olla:
"Haluan canada goosen mutta ei ole siihen varaa, mistä saisin halvemmalla minkä tahansa kopion?"