Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tykkää siitä, että meitä ylipainoisia syyllistetään

Vierailija
29.12.2018 |

Aikuisena on käytännössä mahdotonta pysyä hoikkana ilman sairaalloista kalorien laskemista ja liikuntaa. Ei mulla ole aikaa liikkua tuntitolkulla päivittäin. Kaloreita laskemalla olen laihtunut 5kg. Ylipainoa on edelleen 15kg ja en usko että laihdun kovin paljoa tästä enää. Joten älkää vit*u viittikö arvostella/kiusata.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan tässä ketjussa ei ole ottanut esille alkoholia ja sen sisältämiä tyhjiä kaloreita? Kaikkein pahimpia nuo keinotekoisesti makeutetut siiderit ja lonkerot. Oluesta puhumattakaan.

Yksi tai kaksi sellaista arki-iltana, vapaalla sitten vähän enemmän. Siitä tulee mieletön määrä viikossa. Vaikka ei edes joisi päihtymiseen asti.

Vierailija
22/44 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on auttanut ajatella, että terveellisemmät elämäntavat on coolia. Sellainen ranskalaistyyppinen lähestyminen siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kaloreita laskea. Syö vaan vähemmän. Sillä jo paino putoaa. Liikunta on muuten hyväksi, mutta ei painoon juuri vaikuta.

Vierailija
24/44 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasmassa auttaa painonhallinnassa,minulla putosi 5kg ihan yrittämättä parikin kertaa.

Vierailija
25/44 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat kokemukseni asiakkaiden kanssa.

"Miten oikein pysyisin terveissä mitoissa? Se on ihan mahdotonta! Ei minulla ole aikaa miettiä kaiken päivää kaloreita tai ravata salilla 24/7!!!1"

"Ei mitään hätää, tässä on sinulle helppo ja edullinen ruokavalio :)"

"Siis täh, en minä tällaista ala syömään. Kyllä ruuan pitää olla maistuvaa! Ja nämä välipalat on pelkkiä kasviksia ja hedelmiä, kyllä nyt jotain muutakin pitää olla. Ja kyllä joskus (pari kertaa viikossa) pitää saada herkutella!"

"No...ok. Tässä kotitreeniohjelma jonka ehdit hyvin suorittamaan joka viikko..."

"En minä tällaisia ala tekemään, maistuu ihan puulta. Kyllä treenin pitää olla hauskaa, mutta kun ei ole varaa hienoon saliin ja kalliisiin treenivaatteisiin. Ja ohjaaja pitää olla, ei normaalilla ihmisellä näin hirveään rääkkiin (kevyehköä liikuntaa 5 x viikossa) ole itsekuria, mutta kun ei ole varaa personal traineriin"

Jne.

Onneksi muissa hommissa nykyään.

Personaltrainerit on yleensä jotain maakuntatason ex-urheilijoita, liikunta ja porkkananatseja. Onnistuvat taviksilta hyvin tappamaan elämäntaparemontti-ilon kun luulevat muidenkin nauttivan nälkäisinä veren maku suussa treenaamisesta.

Vierailija
26/44 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisena on käytännössä mahdotonta pysyä hoikkana ilman sairaalloista kalorien laskemista ja liikuntaa. Ei mulla ole aikaa liikkua tuntitolkulla päivittäin. Kaloreita laskemalla olen laihtunut 5kg. Ylipainoa on edelleen 15kg ja en usko että laihdun kovin paljoa tästä enää. Joten älkää vit*u viittikö arvostella/kiusata.

Mikään ei ole yhtä helppoa kuin laihdutus tai hoikkana olo.

Liikkuu vaan ja syö vähemmän.

Läskiys on pelkkää laiskuutta.

Puhun nyt terveistä ihmisistä.

Yksikään läski ei käy sääliksi.

Tuleppas puhumaan 20v jälkeen ja näytä kuvasi niin katsotaan.

Vierailija
27/44 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, olet laihduttanut väärin. Älä vielä luovuta asian suhteen.

En lähtisi suoralta kädeltä demonisoimaan kilokaloreiden laskemista. Ihmiset turhautuvat laskemiseen yleensä sen vuoksi, että syövät aivan liian vähän. Painonpudotus lähtee kestävistä valinnoista eli sinun on kysyttävä itseltäsi, pystytkö elämään tällä tavalla vielä vuodenkin päästä. Jos et, valinnat eivät ole kestäviä.

Laihduttajan ei tarvitse syödä liian vähän laihtuakseen. Kilo kuukaudessa on ihan hyvä tahti, jos haluaa säilyttää lihaksensa. Usein naiset syövät 1000-1400 kilokaloria päivässä, mikä ei sovi suurimmalle osalle. Voit saada tuloksia syömällä paljon enemmän, esim. 1800-200 kilokaloria päivässä.

Olen laihtunut vajaa -3 kg viimeisen kuukauden aikana punnitsemalla ruokaa ja laskemalla kilokaloreita. Siihen ei mene paljon aikaa, sitä voisi verrata hampaiden pesuun tai suihkussa käyntiin. Näen kaloreiden laskemisen kuin rahabudjettina eli paljonko "rahaa" on käytettävissä päivää kohden. Lasken kaloreita siksi, koska ilman laskemista söisin aivan liian vähän... eli kun yritin laihduttaa ilman laskemista, söin tyyliin puuron, leivän ja keiton päivässä ja kalorit jäivät alle 1000 kcal. Pelkäsin jatkuvasti syöväni liikaa ja näin jatkuvasti nälkää. Elin epätietoisuuden varassa. Lasken siis kaloreita, jotta tiedän saavani tarpeeksi ruokaa. Tavoitteenani on syödä 80% terveellistä ruokaa ja 20% saa olla epäterveellistä mättöä. Mistään ei tarvitse kieltäytyä, ei tarvitse nähdä nälkää ja tuntea pahaa oloa. Kävelen 10 000 askelta päivässä ja harrastan lihaskuntoharjoittelua kolmesti viikossa 30-60 minuuttia kerrallaan.

Eli Ap, sinun ei tarvitse kärvistellä laihtuaksesi. Sinun ei tarvitse syödä liian vähän, eikä liikkua tuntitolkulla. Sinun ei välttämättä tarvitse harrastaa liikuntaa laisinkaan laihtuaksesi... mutta suosittelen harrastamaan edes jotakin, mistä pidät. Ota asenne, että liikut oman hyvinvointisi vuoksi ja siksi, että siitä tulee hyvä mieli. Älä liiku laihtuaksesi.

Vierailija
28/44 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen korjaus: 1800-2000 kilokaria päivässä, ei suinkaan 200 kilokaloria päivässä...

Vierailija
29/44 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 61v ja aina ollut hoikka.

Vierailija
30/44 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset nyt tarvitsee aina jonkun jota kiusata, aikuisena se vain verhotaan "huoleen", siinä missä lapset haukkuu päin naamaa : D Säälittävää toimintaa.

Joo "Pidä nyt huolta itsestäsi" :D :D :D

Vierailija
31/44 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa tapella enää näiden "valmentajien" kanssa. Siinä nyt vaan on ihan merkittävä ero mitä hoikkana pysymiseen vaaditaan riippuen ihmisestä. Itse olen ollut urheilullisen hoikka lähes koko elämäni ja se nimenomaan vaatii sitä jatkuvaa kaloreiden kyttäämistä ja kahvipullista kieltäytymistä mitkä kuuluvat normaalien ihmisten normaaliin elämään eivätkä näy missään. Kuukauden kesäloma vähän rennompine syömisineen ja vähäisempinä treenimäärinen (silti enemmän kuin peruskuntoilijalla) näkyy heti mahassa. 

Käytännössä jos haluan pysyä hoikkana, koko elämä on kuin jotain asketismissa elämistä. Samaan aikaan joukkuekaverit vetävät pitsaa ja pullaa lähes päivittäin ja ovat samassa kunnossa kuin minä. Ei mene nallekarkit tasan.

Tämän takia se onkin huvittavaa lukea palstavalmentajien "otat vaan itsestäs kiinni!" tason vinkkejä laihduttaalle, kun ei ole mitään takeita siitä pystyisivätkö he itse siihen mitä ovat vaatimassa laihduttajalta. 

Vierailija
32/44 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti olet myös joutunut kärsimään näiden kateellisten ylipainoisten kuittailuista? Ehkä ovat jopa saaneetkin aivopestyä että pitäisi lihottaa itsensä muodottomaksi että näyttäisi hyvältä vanhana.

Vierailija
33/44 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan tässä ketjussa ei ole ottanut esille alkoholia ja sen sisältämiä tyhjiä kaloreita? Kaikkein pahimpia nuo keinotekoisesti makeutetut siiderit ja lonkerot. Oluesta puhumattakaan.

Yksi tai kaksi sellaista arki-iltana, vapaalla sitten vähän enemmän. Siitä tulee mieletön määrä viikossa. Vaikka ei edes joisi päihtymiseen asti.

Oluessa ja rasvattomassa maidossa samat kalorit 🤔

Siinä mielessä sama juotko 2 lasia maitoa vai olutta, mutta toki harva vetäisee joka ilta litran maitoa...

Vierailija
34/44 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkinhan olet läskiksi päätynyt. Miksi olet päästänyt itsesi ylipainoiseksi? Helpompaa on normaalipainoisena pitää itsensä normaalipainoisena, kuin lihoa ja yrittää siitä sitten laihduttaa.

Vierailija
35/44 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 64-vuotias hoikka nainen. Lääkärin ja terveydenhoitajien mielestä ihannepainoinen. BMI 22.

Miksi ihmeessä olen niin monen naisen mielestä liian laiha?

Vierailija
36/44 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aikuisena on käytännössä mahdotonta pysyä hoikkana ilman sairaalloista kalorien laskemista ja liikuntaa".

Normaali ruokavalio, ei liikaa herkkuja ja normaalia arkiliikuntaa, niin ei ole kummoinenkaan temppu pysyä normaalipainoisena. Hoikkuus vaatii vähän enemmän, mutta kai nyt normaalipaino on parempi kuin ylipaino?

Ei ole helppoa. Jos olisi, ei kadulla näkyisi ylipainoisia henkilöitä.

On helppoa mutta sohvalla makaaminen ja limun sekä sipsin vetäminen on helpompaa.

Harrastan liikuntaa joka päivä ja silti olen läski. Nykyään ravinto on parempaa kuin ennen. Ravinnosta imeytyy kalorit paremmin ja siksi moni on ylipainoinen.

:D ehkä hauskin tekosyy koskaan.  Moni on ylipainoinen siksi että nykyään on niin helppo käydä mäkissä ja vetää pakastepizzaa, eineksiä, sipsiä, suklaata ja limpparia.

Vierailija
37/44 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on hyvät geenit. Sama ei päde valtaosaan ihnisistä.

Vierailija
38/44 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkinhan olet läskiksi päätynyt. Miksi olet päästänyt itsesi ylipainoiseksi? Helpompaa on normaalipainoisena pitää itsensä normaalipainoisena, kuin lihoa ja yrittää siitä sitten laihduttaa.

Voi kuule kun se tapahtuu helposti vuosien varrella ihan huomaamatta, ruuhkavuodet jne työstressi siihen lisäksi. Nopeasti huomaa ylipainon tulleen ihan huomaamatta ja niiden laihduttamisen olevan hyvin vaikeaa.

Vierailija
39/44 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo tapa laihtua: pirikuuri!

Vierailija
40/44 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa tapella enää näiden "valmentajien" kanssa. Siinä nyt vaan on ihan merkittävä ero mitä hoikkana pysymiseen vaaditaan riippuen ihmisestä. Itse olen ollut urheilullisen hoikka lähes koko elämäni ja se nimenomaan vaatii sitä jatkuvaa kaloreiden kyttäämistä ja kahvipullista kieltäytymistä mitkä kuuluvat normaalien ihmisten normaaliin elämään eivätkä näy missään. Kuukauden kesäloma vähän rennompine syömisineen ja vähäisempinä treenimäärinen (silti enemmän kuin peruskuntoilijalla) näkyy heti mahassa. 

Käytännössä jos haluan pysyä hoikkana, koko elämä on kuin jotain asketismissa elämistä. Samaan aikaan joukkuekaverit vetävät pitsaa ja pullaa lähes päivittäin ja ovat samassa kunnossa kuin minä. Ei mene nallekarkit tasan.

Tämän takia se onkin huvittavaa lukea palstavalmentajien "otat vaan itsestäs kiinni!" tason vinkkejä laihduttaalle, kun ei ole mitään takeita siitä pystyisivätkö he itse siihen mitä ovat vaatimassa laihduttajalta. 

No se on nimenomaan näin. Itse pullukkana seuraan, miten hoikka mieheni ja onneksi miehen geeneillä näköjään varustettu teinityttöni syövät mitä tykkävät, pysyvät oikeasti hoikkina. Eivätkä liiku normaalia hyötyliikuntaa enempää. Itse olen ollut keveämpi, söin jatkuvasti Painonvartijoiden 1200 kcal mukaan. En enää jaksa, eikä kiinnosta. Ja palstan painonvartija ja kilokyttääjäpellet jätän omaan arvoonsa, ei näköjään mene heillä jakeluun, että mikäli itse pysyy vaivatta jossain koossa, jonkun toisen kroppa voi toimia erilailla. Tästä ihan tieteellistäkin tutkimustulosta, muttei nää tietty jaksa googlata. Ja vaikka jaksaisikin, eivät usko : ). Kato kun mulla on tarve tehdä ero läskeihin uskomalla olevani itse jotenkin parempi. Reppanaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi