Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilotulitteiden kuluttajakäytön kieltämiseen tähtäävä kansalaisaloite on kerännyt yli 50 000 allekirjoitusta

Vierailija
29.12.2018 |

Menee siis eduskunnan käsittelyyn. Hyvä, toivon että ehdotus menee läpi.

Kommentit (168)

Vierailija
21/168 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiellettäisiinkö legot ja duplot seuraavaksi? Kuka tekisi aloitteen, kannatan heti!

Joo, herranjumala kuinka monta imuria ne ovatkaan rikkoneet. Vähän väliä mies kiljuu tuskasta kun astuu sellaisen pirulaisen päälle. Ja lapsiparat tukehtuvat tuhatmäärin pieniin paloihin. Eikun aloitetta kehiin! Kielletään!

Vierailija
22/168 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiellettäisiinkö legot ja duplot seuraavaksi? Kuka tekisi aloitteen, kannatan heti!

Minä myös! Niin monta kertaa olen niiden päälle astunut.

MINÄ! Voi jumaliste sitä kipua, jos sellaiseen esim öisellä vessareissulla astuu. Tämä on vielä sellainen ympärivuotinen uhka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/168 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan, että se menee läpi. Eläimille koituu kohtuutonta haittaa ilotulitteista.

Eläimille syntynee enemmän haittaa tehotuotannosta. Hieman tekopyhää paasata eläimien hyvinvoinnista, kun tämänkin allekirjoittaneista varmasti hyvin pieni osa on vegaaneita.

T. Lihansyöjä

Vegaani kai kuitenkin periaatteessa saa ampua ilotulitteita?

Vierailija
24/168 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan, että se menee läpi. Eläimille koituu kohtuutonta haittaa ilotulitteista.

ELÄIMISTÄ aiheutuu kohtuutonta haittaa muille ihmisille, eläimet kiellettävä yksityishenkilöiltä.

-Verorahojakin menee, kun siivotaan paskoja ja rakennetaan koirapuistoja, ei edes koiraveroa peritä.

-Eläimet pois Suomesta!

Vierailija
25/168 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläimille syntynee enemmän haittaa tehotuotannosta. Hieman tekopyhää paasata eläimien hyvinvoinnista, kun tämänkin allekirjoittaneista varmasti hyvin pieni osa on vegaaneita.

T. Lihansyöjä

Vegaani kai kuitenkin periaatteessa saa ampua ilotulitteita?

Saa? On vain kovin tekopyhää paasat eläintein hyvinvoinnista muutaman paukun takia ja samaan aikaan syödä niitä.

Vierailija
26/168 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko sitten kovinkin innokkaita raketinampujia, te ketkä pillastutte tästä rajoittamisesta?

En tuhlaa rahojani raketteihin, en ole ostanut raketteja 30 vuoteen. Sitä ennen olen muutaman kerran ostanut, viikkorahoista ja töistä säästäen alaikäisenä.  Minä vastustan ylimääräistä tarpeetonta lainsäädäntöä ja holhousyhteiskuntaa. Näköjään kaikilta, ei vain poliitikoilta, unohtunut taas nämä norminpurkutalkoot. Nehän ei päässyt alkua pidemmälle. Kävi niin että talkoot julistettiin ja talkoojuomat juotiin ennen kuin alettiin hommiin...

Vierailija
27/168 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ELÄIMISTÄ aiheutuu kohtuutonta haittaa muille ihmisille, eläimet kiellettävä yksityishenkilöiltä.

-Verorahojakin menee, kun siivotaan paskoja ja rakennetaan koirapuistoja, ei edes koiraveroa peritä.

-Eläimet pois Suomesta!

Ympäristöllisestä näkökulmasta elukoiden hiilijalanjälkikin on suuri.

Vierailija
28/168 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoin pelkään että läpi menee. Tämän toteuttaminen on halpa keino jolla poliitikot voivat tyydyttää kansan "ennemmistön" (oikeasti vähemmistön äänekkäimpien ulisijoiden)  mieliä vaivanneen "suuren ongelman" (mitättömän pienen haitan).

Itse en ole ilotulitteita ostanut yli vuosikymmeneen, ja oma koira on hiukan hermostunut kun sen uudenvuodenaattona vie ulos. MUTTA se että jostain on minulle pienenpieni haitta painaa vaakakupissa paljon vähemmän kuin se kuinka paljon iloa noista on monelle.

Minkä takia joka asiaan pitää aina reagoida täyskiellolla? Miksi on aina ulistava yhteiskunta puuttumaan joka helvetin asiaan? Mitäpä jos totuttaisitte niitä koirianne noihin ilotulitteisiin. Olen kuullut etkä jotkut pystyvät totuttamaan koiransa vaikka haulikkoammuntaan, ei luulisi olevan mahdoton rasti. Eilen radiossa joku mamma oli huolissaan että metsän eläimillä ei ole ketään lohduttamassa ja rauhottelemassa....Eiiii ssssaaata*****

Vierailija
29/168 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein kansalaisaloitteen runkkaamisen verolle pantavaksi.

Hyvä. Sun aivot se ainakin on näivettänyt.

Vierailija
30/168 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoin pelkään että läpi menee. Tämän toteuttaminen on halpa keino jolla poliitikot voivat tyydyttää kansan "ennemmistön" (oikeasti vähemmistön äänekkäimpien ulisijoiden)  mieliä vaivanneen "suuren ongelman" (mitättömän pienen haitan).

Itse en ole ilotulitteita ostanut yli vuosikymmeneen, ja oma koira on hiukan hermostunut kun sen uudenvuodenaattona vie ulos. MUTTA se että jostain on minulle pienenpieni haitta painaa vaakakupissa paljon vähemmän kuin se kuinka paljon iloa noista on monelle.

Minkä takia joka asiaan pitää aina reagoida täyskiellolla? Miksi on aina ulistava yhteiskunta puuttumaan joka helvetin asiaan? Mitäpä jos totuttaisitte niitä koirianne noihin ilotulitteisiin. Olen kuullut etkä jotkut pystyvät totuttamaan koiransa vaikka haulikkoammuntaan, ei luulisi olevan mahdoton rasti. Eilen radiossa joku mamma oli huolissaan että metsän eläimillä ei ole ketään lohduttamassa ja rauhottelemassa....Eiiii ssssaaata*****

Voit kuivata vaahdon suupielistä. Ei ole kyse täyskiellosta.

Vierailija
31/168 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisille koituu kohtuutonta haittaa lemmikeistä. Vapaana juoksevat elukat aiheuttavat vaaratilanteita liikenteessa, omistajat eivät kerää jätöksiä, joku voi jopa kuolla fifistä aiheutuvaan allergiakohtaukseen, jonka hoidon yhteiskunta maksaa. Puhumattakaan näistä isommista karkailevista koirista jotka tekevät fifistä ja sen omistajasta selvää. On älytöntä puolustaa ilotulituskieltoa lemmikeillä. 

Vierailija
32/168 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko sitten kovinkin innokkaita raketinampujia, te ketkä pillastutte tästä rajoittamisesta?

En. Yhtään en ole ostanut, mutta ne kuuluvat vuodenvaihteeseen. Kaupunkien omia tulitteita en välitä käydä katsomassa, koska järkyttävä ihmispaljous, mutta naapureiden (ja nuorempana perheeni) paukkuja on aina kiva katsella.

Vierailija
33/168 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Kun aktiivimallialoite vaiettiin kuoliaaksi, tarvitaan jotain pikkukivaa näyttämään siltä että eduskunta piittaisi pätkääkään kansalaisista. 

Vierailija
34/168 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta noin joka 10. Suomen koiratalous on allekirjoittanut aloitteen. 900 000 koiran omistajat eivät voi olla väärässä. Pahinta tulitteissa on kuitenkin vammautumiset, ilman pilaaminen, saasteet, roskat ja meteli.

Vierailija
35/168 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista näpertelyä täytyy sitten harrastaa, tärkeät asiat ei kiinnosta. Ei sillä, nykyinen roistohallitushan ei ota mitään kuuleviin korviinsa kuitenkaan.

Vierailija
36/168 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä keskustelussa joku kertoi ampuvansa raketteja ikkunasta, kun ei jaksa mennä ulos kylmään.

Olen itse saanut raketin parvekkeelleni. Yhden kerran kadulla ehdin juuri ja juuri.väistää, kun joku ääliö laukaisi raketin päin ihmisiä. Ja hheheheeehohoo ku läppä oli !!

Monena uv:na illalla töistä tullessa myös bussin ikkunaan ammuttu ilotulite.

Tässä muutamia syitä, miksi allekirjoitin.

Vierailija
37/168 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisille koituu kohtuutonta haittaa lemmikeistä. Vapaana juoksevat elukat aiheuttavat vaaratilanteita liikenteessa, omistajat eivät kerää jätöksiä, joku voi jopa kuolla fifistä aiheutuvaan allergiakohtaukseen, jonka hoidon yhteiskunta maksaa. Puhumattakaan näistä isommista karkailevista koirista jotka tekevät fifistä ja sen omistajasta selvää. On älytöntä puolustaa ilotulituskieltoa lemmikeillä. 

Ei tässä puhuttukaan lemmikeistä vaan eläimistä. Luonnon eläimille koituu tarpeetonta haittaa tästä paukuttelusta.

Vierailija
38/168 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista näpertelyä täytyy sitten harrastaa, tärkeät asiat ei kiinnosta. Ei sillä, nykyinen roistohallitushan ei ota mitään kuuleviin korviinsa kuitenkaan.

Nämähän ovat täydellisiä juurikin hallitukselle. Täysin triviaalia hommaa, mistään ei joudu itse luopumaan, populistista irtopisteiden hankkimista. Eli ns "low hanging fruit". Saa kannatusta parannettua helposti. No toisaalta eikös nämä kansalaisaloitteet raukea aina kausien vaihteessa nykyään. Eli tämä ei edes ehdi käsittelyyn...

Vierailija
39/168 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse aloite, jos uskot allekirjoittajia löytyvän. Ai niin, sitä ei voi tehdä nimettömänä, mikä estää asian teiltä nettilänkyttäjiltä! Tämä aloite on kerännyt 50 000 ääntä ja koko ajan tulee lisää!

Vierailija
40/168 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillastun nimenomaan kaikenlaisesta ihmisten turhasta rajoittamisesta, vaikka raketteja en osta tai edes katsele. Mikä teitä kaiken kieltäjiä vaivaa?