Mitä kuuluu teidän ihonhoito-rutiineihin?
Itse pesen aamulla kasvot vedellä, sitten laitan kosteuttavaa seerumia, päivä- ja silmänympärysvoidetta (Q10). Jos lähden jonnekin, niin sitten meikkaan kevyesti- käytän ainakin valokynää ja meikkivoidetta, sekä taivuta ripset ja laitan ripsiväriä. Tämä siis minimi.
Iltaisin pesen kasvot kahdella eri puhdistusaineella, maitomaisella, jossa öljyä ja sitten vaahdolla. Saatan käyttää myös kookosöljyä silmämeikin puhdistukseen, tai micellar-vettä. Pesun jälkeen kosteuttava seerumi koko kasvoille, silmä- ja yövoide (myös kaulalle ja dekolteelle!). Tämän jälkeen Bio-oilia ainakin otsaan ja silmien ympärille, usein koko kasvoille.
Lisäksi kuorin ihon n. kerran viikossa, tai miten nyt muistan, ja käytän paria eri kasvonaamiota, ovat luonnonkosmetiikkaa.
Kaikki tuotteet ovat markettikamaa. Päivä-, yö- ja silmävoide on tällä hetkellä Lidlin Q10-sarjaa, seerumi LV:n, ja puhdistusaineet Herbinan. Himalaya herbalsilta on savinaamio ja Organic shopilta ainakin kirkastava naamio. Meikit myös ”halpiksista”. Olen 36v, ja iho tosi hyvässä kunnossa, ei ryppyjä oikeastaan ollenkaan. Nyt viimeisen parin vuoden aikana huomaan otsaan tulleen pienen juovan.
Kommentit (51)
Ap jatkaa vielä... Kroppaa rasvainen päivittäin Ceridal-öljyllä. Käsiä ja jalkoja erikseen niille tarkoitetuilla voiteilla.
Vierailija kirjoitti:
Siemenneste.
Silmänympärysalueelleko laitat, vai minne?
Aamulla pesen naaman ihan sopivan lämpimällä vedellä, ja meikit pesen aina silleen et suurimmat meikit otan mwikinpoistinniil lapuil mitkä lie, sitte pesen ne huolellisesti kasvovedellä, saippualla ja ihan pwlkällä vedellä. Sit iltaisin sama ku aamulla. Sit, et lomalla oon aina ilman meikkiä mahdollisimman paljon, ja sillleen...
N13
Aamuin illoin kevyesti kuoriva puhdistusaine, vesipesu, rasvaus. Vapaapäivät annab tuulettua ilman meikkiä. Ongelmaiho.
Vierailija kirjoitti:
Aamuin illoin kevyesti kuoriva puhdistusaine, vesipesu, rasvaus. Vapaapäivät annab tuulettua ilman meikkiä. Ongelmaiho.
Miksi kuorit ihoa jatkuvasti??
Vetyperoksidia, 12% ihottumiin, opin sen tältä palstalta. Kirvelee paljon aluksi, ja muodostuu tuollaisia valkoisia pilkkuja, mitä lie, mutta auttaa kutinaan. Iho näyttää kyllä vähän räjähdykseltä muutaman tunnin, mutta paranee nopeammin kuin jos ihoa raapisi turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No koska olen vuosien saatossa ajautunut kierteeseen jossa ihoa täytyy kuoria.. Iho on kuiva, hilseilee, lisäksi kauheasti epäpuhtauksia, mustapäitä ja rasvoittuu. En osaa hoitaa enää ihoa muuten kuin näin. Muilla tavoilla kun olen hoitanut, iho näyttää epäsiistiltä ja kuivalta. Ja purkissa lukee että voi käyttää päivittäin.
Mä käytän aamuisin ensin madaran rasvaiselle iholle tarkoitettua kasvosaippua, sen jälkeen kasvovesi ja sitten päivävoide ja viimeiseksi silmänympärysvoide. Kaikki muut madaran tuotteita paitsi kasvovesi muun merkin, kun madaran kasvovedessä alkoholia, joka ei omalle iholle sovi. Arkipäivinä en juurikaan meikkaa, korkeintaan puuterin laitan, mutta tätä en nyt varsinaisesti meikkaamiseks laske.
Illalla käytän ensin mossan micellivettä, sen jälkeen madaran kasvosaippua, kasvovesi, yövoide ja silmänympärysvoide.
Kasvoja kuorin kahdesti viikossa ja kerran viikossa käytän rasvaiselle iholle tarkoitettua naamiota. Olen 34v ja rasvainen ihoni näillä toimenpiteillä paljon paremmassa kunnossa kun jos en tekis mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No koska olen vuosien saatossa ajautunut kierteeseen jossa ihoa täytyy kuoria.. Iho on kuiva, hilseilee, lisäksi kauheasti epäpuhtauksia, mustapäitä ja rasvoittuu. En osaa hoitaa enää ihoa muuten kuin näin. Muilla tavoilla kun olen hoitanut, iho näyttää epäsiistiltä ja kuivalta. Ja purkissa lukee että voi käyttää päivittäin.
Kokemuksesta voin sanoa, että jos kuorii päivittäin niin se vaan lisää mm. ihon punoitusta. Aiemmin kuorin päivittäin, nyt pari kertaa viikossa ja iho voi paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun iho on pintakuiva, joka siitä syystä tuottaa itse itseensä rasvaa seurauksena epäpuhtaudet ja mustapäät. Kokeile suolaa, se desinfioi ja syväkosteuttaa. Googlaa "suola kasvojen hoidossa".
Kuorintaan Konjac-sieni, sitä uskaltaa käyttää muutaman kerran viikossa jos kevyesti käyttää.
Nyt käsittelet ihoa liian rankasti. Iltaisin riittävän kosteuttava seerumi + voide ja aamuisin kevyt seerumi ja voide. Kokeile tuota ap:nkin tykkäämää Lidlin Cien Q10-yövoidetta ja päiväksi vaikka apteekin Humektan. Seerumina Darphinilta vaikka rauhoittava Intral aamuin illoin rasvan alle. Jos haluat panostaa, niin rasvat yöksi Darphinin kosteuttava Hydran ja aamulla Darphinin Intral kevytvoide.
Tuota LV:n seerumia pitääkin kokeilla!
Vierailija kirjoitti:
Juujuu olen 36v eikä yhtään ryppyjä.. Uskoo ken tahtoo
No ei 36-vuotiaalla vielä kovin paljoa ryppyjä pitäisikään olla. Tupakoijat ja auringonottajat sitten toki erikseen.
Hei mitä on tuo Bio-oil, ja mistä sitä saa? Itsekin tykkään noista Lidlin Q10-rasvoista :)
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän aamuisin ensin madaran rasvaiselle iholle tarkoitettua kasvosaippua, sen jälkeen kasvovesi ja sitten päivävoide ja viimeiseksi silmänympärysvoide. Kaikki muut madaran tuotteita paitsi kasvovesi muun merkin, kun madaran kasvovedessä alkoholia, joka ei omalle iholle sovi. Arkipäivinä en juurikaan meikkaa, korkeintaan puuterin laitan, mutta tätä en nyt varsinaisesti meikkaamiseks laske.
Illalla käytän ensin mossan micellivettä, sen jälkeen madaran kasvosaippua, kasvovesi, yövoide ja silmänympärysvoide.
Kasvoja kuorin kahdesti viikossa ja kerran viikossa käytän rasvaiselle iholle tarkoitettua naamiota. Olen 34v ja rasvainen ihoni näillä toimenpiteillä paljon paremmassa kunnossa kun jos en tekis mitään.
Madaran kasvovesiin tuli joku aika sitten uudistus, eivätkä ne sisällä enää alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siemenneste.
Silmänympärysalueelleko laitat, vai minne?
Minne vai sattuu roiskumaan, kun mies laukeaa kasvoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Madaran kasvovesiin tuli joku aika sitten uudistus, eivätkä ne sisällä enää alkoholia.
Kiitos tiedosta. Pitääpä testata uudestaan, kunhan nykyinen kasvovesi loppuu.
Siemenneste.