Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kuuluu teidän ihonhoito-rutiineihin?

Vierailija
29.12.2018 |

Itse pesen aamulla kasvot vedellä, sitten laitan kosteuttavaa seerumia, päivä- ja silmänympärysvoidetta (Q10). Jos lähden jonnekin, niin sitten meikkaan kevyesti- käytän ainakin valokynää ja meikkivoidetta, sekä taivuta ripset ja laitan ripsiväriä. Tämä siis minimi.
Iltaisin pesen kasvot kahdella eri puhdistusaineella, maitomaisella, jossa öljyä ja sitten vaahdolla. Saatan käyttää myös kookosöljyä silmämeikin puhdistukseen, tai micellar-vettä. Pesun jälkeen kosteuttava seerumi koko kasvoille, silmä- ja yövoide (myös kaulalle ja dekolteelle!). Tämän jälkeen Bio-oilia ainakin otsaan ja silmien ympärille, usein koko kasvoille.
Lisäksi kuorin ihon n. kerran viikossa, tai miten nyt muistan, ja käytän paria eri kasvonaamiota, ovat luonnonkosmetiikkaa.
Kaikki tuotteet ovat markettikamaa. Päivä-, yö- ja silmävoide on tällä hetkellä Lidlin Q10-sarjaa, seerumi LV:n, ja puhdistusaineet Herbinan. Himalaya herbalsilta on savinaamio ja Organic shopilta ainakin kirkastava naamio. Meikit myös ”halpiksista”. Olen 36v, ja iho tosi hyvässä kunnossa, ei ryppyjä oikeastaan ollenkaan. Nyt viimeisen parin vuoden aikana huomaan otsaan tulleen pienen juovan.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin ihan yleensä vain kasvovedellä tavoittelu ja YSL top secret kosteuttava ns. Primer, mutta ei sisällä silikonia eli kosteuttaa kivasti meikin alla.

Meikkinä Lancomen skin feels good tinted moisturizer. Eli mikähän se olisi suomeksi? Kosteuttava värivoide 😄 vähän aurinkopuuteria ja jotain kivaa huulipunaa. Kulmat asettelen Lumenen vahalla paikoilleen. On niin tummat luonnostaan ettei tarvitse niistä murehtia.

Iltaisin pesen naaman Clarinsin energizer tms geelillä. Laitan kevyen öljyn (Kora organics) ja siihen päälle joskus jos tuntuu siltä joku yövoide. Käytän mizonin kollageenia sisältävää silmänympärysvoidetta. Kerran kaksi viikossa käytän Organicsin kosteuttavaa naamiota.

Kädet ja jalat rasvaan iltaisin ihan jollain Acon niille tarkoitetuilla tuotteilla.

Olen 31. Iho talvisin pintakuiva, mutta ei näppyjä ja ryppyjä vain silmissä (naururypyt).

Vierailija
22/51 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En putsaa naamaa kuin ehkä kolme kertaa viikossa, meikkejä en käytä mitään.

Kasvovoidetta sutaisen aamuisin.

Iho on kyllä jostain kumman syystä tosi hyvässä kuosissa.

Ei kiristä, eikä vielä pahoja ryppyjäkään, vaikka ikää jo 60+.

En polta, enkä ole paahtanut naamaa auringossa koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamuin illoin kevyesti kuoriva puhdistusaine, vesipesu, rasvaus. Vapaapäivät annab tuulettua ilman meikkiä. Ongelmaiho.

Miksi kuorit ihoa jatkuvasti??

No koska olen vuosien saatossa ajautunut kierteeseen jossa ihoa täytyy kuoria.. Iho on kuiva, hilseilee, lisäksi kauheasti epäpuhtauksia, mustapäitä ja rasvoittuu. En osaa hoitaa enää ihoa muuten kuin näin. Muilla tavoilla kun olen hoitanut, iho näyttää epäsiistiltä ja kuivalta. Ja purkissa lukee että voi käyttää päivittäin.

Sinua suosittelisin kokeilemaan öljyjä ihonhoidossa, sekä tietenkin kosteuttavia tuotteita. Suolaa joku suositteli, mutta se kuivattaa entisestään ja pahentaa kierrettä. Suolatuotteita ei kannata kasvoille muutenkaan laittaa.

Vierailija
24/51 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän ihoa vatkaa, vaivaa eli ylihoitaa, sitä huonommassa kunnossa se on

Vierailija
25/51 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mitä on tuo Bio-oil, ja mistä sitä saa? Itsekin tykkään noista Lidlin Q10-rasvoista :)

https://www.bio-oil.com/fi/fi-fi/

Tästäkin olemassa halpisversio, en nyt muista nimeä, mutta on lähes yhtä hyvä. Molempia saa marketeista, esim Prismasta.

Vierailija
26/51 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamuin illoin kevyesti kuoriva puhdistusaine, vesipesu, rasvaus. Vapaapäivät annab tuulettua ilman meikkiä. Ongelmaiho.

Varaa aika nopeasti kosmetologille, joka osaa neuvoa sinua ihonhoidossa. Pilaat täysin ihosi jos kuorit sitä kahdesti päivässä. Vaikka miten purkissa lukisi, että voi käyttää päivittäin, niin se ei kannata, eikä varsinkaan kahdesti päivässä, joka on jo tuplasti enemmän!

Vierailija
27/51 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin ja iltaisin pyyhin kasvot miselliveteen kostutetulla kestovanulapulla. Aamulla levitän suojakertoimellisen kasvovoiteen sekä silmänympärysvoiteen, iltaisin käytän otsonoitua seesaminsiemenöljyä.

Kuorinta öljysokeriseoksella kahdesti viikossa ja päälle hunajakurkumanaamio. Kropan rasvaan erilaisilla öljyillä, nyt menossa arganöljy.

Meikkeinä peitekynää silmänalusille, muualle kasvoihin mineraalimeikkipuuteri ja hiukan poskipunaa. Sitten vielä ruskea ripsari ja punainen huulipuna. Luonnollista meikkiä tavoittelen, ainoana väripilkkuna sitten huulet. Kulmia en värjää, ne saavat olla aivan vaaleat kuten hiuksetkin.

Ihon kuntoon vaikuttaa myös todella paljon se mitä syö, eli ainakin näpyistä kärsivien kannattaa lisätä ruokavalioonsa runsaasti hyviä rasvoja!

N27

Vierailija
28/51 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliiviöljyllä puhdistan meikin iholta, hävisi muuten aikuisiän akne samalla. En koskaan käytä ihoa kuivattavia tuotteita, apteekin perusrasva on riittänyt naamarasvaksi, mitään silmänympärysvoidetta ole ikinä käyttänyt. Ikää 42v, ei rypyn ryppyä.

Vierailija
29/51 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei mitä on tuo Bio-oil, ja mistä sitä saa? Itsekin tykkään noista Lidlin Q10-rasvoista :)

Tästäkin olemassa halpisversio, en nyt muista nimeä, mutta on lähes yhtä hyvä. Molempia saa marketeista, esim Prismasta.

Eihän tuo kallista ole.

Vierailija
30/51 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo kallista ole.

Juu ei, etenkin jos pelkästään kasvoille käyttää. Itse käytän usein koko kroppaan ja silloin kuluu enemmän. Halpisversio on vielä puolta halvempaa 😅

Vierailija
31/51 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuorit ihoa jatkuvasti??

No koska olen vuosien saatossa ajautunut kierteeseen jossa ihoa täytyy kuoria.. Iho on kuiva, hilseilee, lisäksi kauheasti epäpuhtauksia, mustapäitä ja rasvoittuu. En osaa hoitaa enää ihoa muuten kuin näin. Muilla tavoilla kun olen hoitanut, iho näyttää epäsiistiltä ja kuivalta. Ja purkissa lukee että voi käyttää päivittäin.

Sun iho on pintakuiva, joka siitä syystä tuottaa itse itseensä rasvaa seurauksena epäpuhtaudet ja mustapäät. Kokeile suolaa, se desinfioi ja syväkosteuttaa. Googlaa "suola kasvojen hoidossa".

Kuorintaan Konjac-sieni, sitä uskaltaa käyttää muutaman kerran viikossa jos kevyesti käyttää.

Nyt käsittelet ihoa liian rankasti. Iltaisin riittävän kosteuttava seerumi + voide ja aamuisin kevyt seerumi ja voide. Kokeile tuota ap:nkin tykkäämää Lidlin Cien Q10-yövoidetta ja päiväksi vaikka apteekin Humektan. Seerumina Darphinilta vaikka rauhoittava Intral aamuin illoin rasvan alle. Jos haluat panostaa, niin rasvat yöksi Darphinin kosteuttava Hydran ja aamulla Darphinin Intral kevytvoide.

Tuota LV:n seerumia pitääkin kokeilla!

Kiitos vinkeistä. Pitääkin ottaa kokeiluun noita tuotteita. Ja tutustua suolaan ihonhoidossa. Pitää yrittää päästä nyt kuorintakierteestä eroon.

Vierailija
32/51 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aamuisin naaman joko vedellä tai hellävaraisella kasvojen pesuaineella, sitten laitan silmänympärysvoiteen ja kosteusvoiteen. Perusarkimeikkinä vain cc-voidetta, ripsaria ja kulmakynää.

Kun tulen kotiin, pyyhin kasvot meikinpoistopyyhkeellä kun en halua meikkien muhivan naamassa koko päivää. Illalla sitten pesaisen vielä yleensä kasvovedellä loput kuonat pois. Yöksi taas kosteusvoiteet ja seerumi. Kuorin kasvot ehkä kaksi kertaa viikossa saunareissulla.

Tämä rutiini on toiminut minulla ihan hyvin.

Vierailija
33/51 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juujuu olen 36v eikä yhtään ryppyjä.. Uskoo ken tahtoo

Miksi ei olisi totta? Ei 36-v ole vanha.

Mitä on bio-oil?

Itse aamulla huuhtaisen kasvot, laitan kevyttä päivävoidetta jossa aurinkosuoja, ja ripsivärin. Illalla puhdistan kasvot paremmin, laitan c-vitamiinivoidetta ja yövoiteen. Halpoja tuotteita, ei ole varaa kalliisiin. Niveaa ja LV:tä.

Vierailija
34/51 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen markettien puhdistusaineilla, ja rasvaan perusvoiteella. Illalla puhdistan misellivedellä viimeiseksi ja laitan jotain " ryppyvoidetta" eli siinä on sitä q 10. Mulle tärkeintä on ihonhoidossa on ruokavalio ja vedenjuonti. Kaikki lähtee sisältäpäin, joten kalliisiin mömmöihin en tuhlaile. Juon paljon vettä, en syö sokeria enkä eineksiä ja transrasvoja. Iho on alkanut hehkua, ennen kärsin finneistä. Nyt kun elän kurinalaisesti niin iho voi hyvin.

Vierailija
35/51 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Mä olen kohta 46v ja ainoa näkyvä ryppy on ns.sibeliusjuonne kulmien välissä. Muutoin aivan sileä iho.

Vierailija
36/51 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Mä olen kohta 46v ja ainoa näkyvä ryppy on ns.sibeliusjuonne kulmien välissä. Muutoin aivan sileä iho.

Mä 39, sama tilanne. Rutiineina saippuapesu ja kookosöljy muistaessa.

Ne geenit, ne geenit.

Vierailija
37/51 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla:

Puhdistus vedellä tai puhdistusöljyllä

Benton aloe/bha skin toner

Mantelihappokuorinta, nestemäinen

Missha first treatment essence hoitovesi

Hada Labo hyaluronihapponeste

Välillä tähän kohtaan vielä seerumi, nyt on kaapissa Innisfreen Green Tea seerumi

Voide, nyt on HolikaHolikan Good Cera

Illalla sama kuin aamulla, mutta puhdistus aina puhdistusöljyllä ja vielä ennen nukkumaan menoa laitan yönaamion imeytymään kasvoille kun lueskelen sängyssä.

Vierailija
38/51 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ainoastaan luonnonkosmetiikkaa. Iho pintakuiva, herkkä couperosaa tullut iän myötä. Aamuisin vesipesu, kasvovesi, sy-voide ja kasvovoide, joko Madara tai Atopik. Peitevoide tummille silmänalusille (Hynt) ja joko Madaran cc-voide ja kevyt puuteri päälle tai meikkipohja mineraalimeikeillä. Kulmat, silmien rajaus, ripsari, poskipuna. Juhliin huulipuna.

Illalla puhdistusmaito, jonka pesen pesulapulla tai musliiniliinalla. Kasvovesi taputellen, seerumi, sy-voide, kasvovoide. Ihon tarpeista ja säästä riippuen vähintään muutamana iltana tai joka ilta lisäksi vielä arganöljy.

Kerran viikossa aha-hedelmähappokuorinta, joka on kyllä oikeastaan naamio. Se kun vaikuttaa, kuorin samalla suolakuorinnalla jalat ja Organic shopin body scrubilla muuten kropan. Rasvaan päivittäin kropan joko ihoöljyllä tai vartalovoilla, iho hieman atooppinen. Ja jalat ja kantapäät rasvaan päivittäin, mutta erityisesti kuorinnan jälkeen.

Vierailija
39/51 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Acon puhdistusvoide kuivalle iholle, jos on vedenkestävää silmämeikkiä irrotan sitä ensin öljyllä, lopuksi huuhdon voiteen pois vedellä.

Poistan ylimääräisen veden käsin ja painelen loput iholle, sitten lisään hieman kostealle iholle Cosrx Galactomytes essencen ja Dermosil sensitive seerumia.

Sen jälkeen tulee usein, muttei aina, Dermosil sensitive hydrogel. Viimeisenä Dermosil sensitive kasvovoide ja Acon rosacea voidetta kasvovoiteen päälle, sillä iholla on nykyään taipumusta punoitukseen. Ruusufinnistä ei ole vielä diagnoosia mutta epäilen sitä.

Olen huomannut että useampi kerros kosteutta ennen rasvausta estää pintakuivan ihon hilseilyä ja ärtymistä pesun jälkeen! Tykkäsin käyttää korealaista kosmetiikkaa, ja ihokin oli tyytyväinen, mutta kun iho alkoi oikkuilla päätin käyttää vain hajusteettomia tuotteita ja suurin osa vanhoista suosikeista jäi.

Vierailija
40/51 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Acon puhdistusvoide kuivalle iholle, jos on vedenkestävää silmämeikkiä irrotan sitä ensin öljyllä, lopuksi huuhdon voiteen pois vedellä.

Poistan ylimääräisen veden käsin ja painelen loput iholle, sitten lisään hieman kostealle iholle Cosrx Galactomytes essencen ja Dermosil sensitive seerumia.

Sen jälkeen tulee usein, muttei aina, Dermosil sensitive hydrogel. Viimeisenä Dermosil sensitive kasvovoide ja Acon rosacea voidetta kasvovoiteen päälle, sillä iholla on nykyään taipumusta punoitukseen. Ruusufinnistä ei ole vielä diagnoosia mutta epäilen sitä.

Olen huomannut että useampi kerros kosteutta ennen rasvausta estää pintakuivan ihon hilseilyä ja ärtymistä pesun jälkeen! Tykkäsin käyttää korealaista kosmetiikkaa, ja ihokin oli tyytyväinen, mutta kun iho alkoi oikkuilla päätin käyttää vain hajusteettomia tuotteita ja suurin osa vanhoista suosikeista jäi.

Mitä tarkoittaa useampi kerros kosteutta? Ai että useampi kerros samaa kosteuttavaa tuotetta vai eri tuotteita?