Ärsyttävimmät biisit koskaan ikinä?
Tänään meinasi katketa verisuoni päässä, kun radiosta tuli Sata Salamaa Antti Tuiskun tulkitsemana...!
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sound Of R.E.L.S. - Raising My Family.
Tekisi mieli oksentaa ulostetta aina kun tulee radiosta. Kunnon mautonta ysäriroskapoppia.
Coveri. Alkuperäinen on vuodelta 1980.
Steve Kekanan alkuperäinen soi meillä radiossa vasta pari vuotta myöhemmin. Muistan sen itse lukiovuosiltani ja olin lukiossa vuosina 1981-84.
Ed Sheeranin I'm In love with your body.
Tuhmat tädit : se ei p*ne joka valkkaa
Sannin äänessä on jotain sanoinkuvaamattoman ärsyttävää. Se saa minussa aikaan todella voimakkaan, lähes fyysisen reaktion. Melkeinpä ainoa kerta kun olen pyytänyt jotakuta vaihtamaan kanavaa tai sulkemaan radion on ollut silloin kun Sannin biisi on soinut. Muuten olen aika hyvä tilapäisesti sietämään sellaista musiikkia joka ei ole itselle mieluista. Mutta Sannin musiikkia voisi minun kohdallani käyttää jopa kidutusvälineenä.
Toinen on Jannan Hullu sä et oo. Kun kuulin tämän ensimmäisen kerran, jouduin pysähtymään kuuntelemaan, että voiko näin banaali kappale olla todellisuutta.
Oon nyt muutaman kerran kuullut kaupassa radiosta jonkun aivan hirveän sössönsössönsössönsöö-renkutuksen. Suomalainen naisartisti hönkii jotain Frida Kahlosta lausuen sen aivan päin vittua, ja sitten voihkii falsetissa että shä et voi pitää muaaah... AAARGH! Artistin nimi kerrottiin radiossa kappaleen loputtua, se oli joku Pöö.
Mumm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Johanna Kurkelan biisit. En vaan ymmärrä, miksi laulaessa pitää lässyttää ja olla puhevikainen, kun puhuessaan normaali.
Kyseessä on muoti-ilmiö. Uransa alkuaikoina Kurkela lauloi vielä aivan asiallisesti.
Samaan muoti-ilmiöön on haksahtanut myös Jenni Vartiainen. Kuunnelkaa vaikkapa Gimmelin tuotantoa: Jennillä ei ole vielä ässävikaa. Soolotuotannossa taas suhutellaan ja höngitään antaumuksella.
Kurkela ja Vartiainen eivät ole toki pahimmat esimerkit tämänhetkisten naislaulajien joukosta. Normaalisti lausuvaa naislaulajaa saa nykyään hakemalla hakea. Mutta vaikea käsittää, miksi naiset, jotka osaavat puhua normaalisti, imitoivat puhevikoja. Mahtaakohan tämä muodissa oleva puhevikainen laulanta vaikuttaa tietyllä aikavälillä myös lasten ja nuorten puheen kehittymiseen?
Olen huomnnut tämän ja ärsyttää suunnattomasti. Ellinoora, behm, ym. yks jos toinen kuulostaa radiossa ihan samalta. Näillä viimevuosien uusilla naislaulajilla on järjestään laulaessa tämä s- ja t-vika joita ei puhuessa kuitenkaan ole! Usein myös kontrasti uran alkuaikojen biiseihin on huomattava, lausumista on oikeasti muokattu niin että kuulostaa siltä että laulajalla on hankaluutta konsonanttien ääntämisessä vaikka näin ei todellisuudessa ole. Tätä on vaikea ymmärtää ja se ärsyttää todella. Oikeat puheviat on asia erikseen eivätkä ärsytä.
Onkohan nuo veivattu studiolla jonkun laitteen kautta? Sielua riipoo nämä ihmeelliset pikkutyttösössöttäjät. Joissain kaupoissa soi, muuten en onneksi kuule.
Joku ihan hirvittävä "sä oot mun frutti di mare"- falsettikiljunta tuli pari päivää sitten kaupassa ollessani:D Olikohan se Tuiskua? Piti oikein keskittyä, että kuka tekee näin paskaa musiikkia ja eikai se nyt oikeasti ole tosissaan tehty...
Seksuaalista häirintää
Sanoitukset
Maisemakonttorini sälekaihtimien
Välistä aurinko helottaa
Pepitaruutuisen jakkusi riisut
Ja hymyilet – mua pelottaa
Mitä on paidan ja hameen alla
Ihan kohta mulle selviää
Sä minua kiusaat, etkö sä tiedä
Tää on seksuaalista häirintää
Hei sisko sisko sisko
Sä olet kyllä minun makuuni
Ooo sisko sisko sisko
Mut hoidetaan ensin tää duuni
Vastaaja viestejä korvaani sylkee
Faksi nurkassa nakuttaa
Pomo jos tietää se minut nylkee
Kun sihteeri tukkaani takuttaa
Kuka on päällä ja kuka on alla
Ihan kohta mulle selviää
Sä minua kiusaat, etkö sä tiedä
Tää on seksuaalista häirintää
Sin with Sebastian: Shut up (and sleep with me)
Onko se nyt sitten Sam Smithin kappale, mutta se La la la. Tämä aiheuttaa puistatuksia.
Asiaa vielä pahentaa kun silloin kun kappale ilmestyi ja soi radioissa niin näin painajaisen jossa täyttää pimeyttä ja yhtäkkiä alkaa kuulua tämä La la la la-hyräily vain voimistuen koko ajan. Taisin jo silloin saada yliannostuksen tuosta.
Titanicin tunnari. Don't Worry Be Happy. Bittersweet Symphony. Sydämeeni joulun teen. Ällöällöällöällöällö jne
mussa vastenmielisen reaktion saa aikaan useimmiten artisti, ei biisi. jos joku toinen esittäis sen niin olisi todennäkösesti paljon parempi tai ei ainakaan täysin surkee.
tottakai on olemassa jotain petri nygordin ihan kauheita kappaleita, mut nekin on tehty just sitä sen artistiminää varten. ylipäätään monien artistien "artistiminä" käy oksettamaan heti. olisivat vaan omia itsejään.
Cheekin tuotanto. Etenkin timantit on ikuisia. Miten tämä ei jo ollut täällä?! Liekö monien mielessä hautaantunut jo riittävän syvälle - toivottavasti.
Tämä ysärikappale nimeltään Blue, joka soi vissiin kaikilla kaupallisilla kanavilla 300 kertaa päivässä. Aivan hirvittävän kammottavan vastenmielinen ällötamppausrenkutus. Yökyökyökyökyökyökyökyökyökyökkk!!!!!! Oksennuspukl!!!!
Los lobos - La bamba
Se Sam Cooken piisi, jossa se ei tiedä mistään mitään
Dee-lite - Groove is in the heart
Kaikki räppi
Kun Tero Vaaran nyyhkivä määkiminen kuuluu radiosta (onneksi Nostalgia ja Kasari soittavat sitä vain minimaalisen pienesti), kanava vaihtuu automaattisesti tai sitten menee kokonaan kiinni. Minusta on yksinkertaisesti rikos soittaa mitään, missä sen "ääntä" kuulee.