Mikä yritys menee seuraavaksi konkkaan?
1) Finnair
2) Stockmann
3) Power
4) joku muu, mikä
Kommentit (390)
Vierailija kirjoitti:
Stockmann, mikä on sääli. Ihmisten kulutustottumusten olisi oikeasti pitänyt mennä siihen suuntaan, että kalliimpi laatutavara kiinnostaa ja siihen investoidaan vaikka sitten säästämällä pidempään.
Pienemmistä puljuista Liskin asuntokauppa joutunee konkkaan. Kukkakauppoja ja yksittäisiä kirjakauppoja häviää. Kirjakauppojen tarjonta menee Suomessakin siihen, että enemmän askartelu- ja taidetarvikkeita sekä sisustustavaraa. Kirjahitit on miehistä kertovia elämänkertoja.
Monesti sen Stockman laadun saat netistä halvemmalla eli ihan sama tuote.
Vertaan aina myös tuotteiden testaukset ja kuule ihan vehnäjauhoista asti.
Esimerkiksi yleiskoneeni on testivoittaja ja halvimmasta päästä maustemylly.
Vertaan jopa sieniveitset.
Joku halpalentoyhtiö vahva veikkaus. Näitähän on mennytkin viime aikoina nurin vaikka kuinka. Monarch, Primera, Air Berlin... Ostakaa lennot vain luotolla.
Mukava lukea näitä kommentteja kun ne ovat asiallisia.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista lukea näitä kommentteja. Hyvä aloitus kuka sen sitten laittoikin.
Arveluttavaa ja edesvastuutonta. Hyväksyttävä tyyli voisi olla: Anna vinkkejä yritykselle, jotta se pärjäisi myös jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Stocka.
Mä toivon että Stocka säilyy, on edes yksi vähän laadukkaampi tavaratalo myös turisteja ajatellen.
Mutta mistä lasten lelut ostaa nyt kun Br lelut ja Toys’r Us häviää? Juuri tuossa jouluostoksilla mietin että nuo ovat suunnilleen ainoat kaupat mitä löytyy, kun Sokoksen lastenosastokin on lopetettu(ainakin Helsingistä). No, nyt on enää se Stocka.
Olisiko tässä Verkkokauppa.com:illa saumaa? He ilmeisesti etsivät koko ajan uusia kannattavia tuoteryhmiä. Onkohan lelukauppa kannattavaa?
Vierailija kirjoitti:
Asko. Ainakin täällä vähän asiakkaita, kalliit hinnat ja ei oikein palveluakaan. Ihmettelen, ettei ole mennyt jo. Tuon tason liikkeelle ei ole enää asiakkaita: varakkaammat ostaa paremmista ja keskiluokka ja pienituloiset ikeasta.
Asko ja Sotka ovat saman omistajan brändejä. Minä veikkaisin Sotkan lopetusta. Halpiskamaa kalliilla.
Stockmann.
Ylpeys käy lankeemuksen edellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista lukea näitä kommentteja. Hyvä aloitus kuka sen sitten laittoikin.
Arveluttavaa ja edesvastuutonta. Hyväksyttävä tyyli voisi olla: Anna vinkkejä yritykselle, jotta se pärjäisi myös jatkossa.
Näistä kommenteistaan se yrittäjä nyt niitä vinkkejä keräisi oikein roppakaupalla. Ei pidä alkaa yrittäjäksi, jos rahkeet ei riitä. Ei se, että yritys ei menesty, ole meidän kuluttajien syy. Kyllä me huomataan jos joku yritys on menossa huonoon jamaan. Reissu parkkipaikalle sen jo kertoo. Ja kukaan ei hyllystä osta sitä viimeistä tuotetta. Hyllyt pitää olla täynnä ja valinnanmahdollisuuskin pitää olla. Ja hinta kohillaan. Vieläkö lisää vinkkejä . Oletko itse ruokakauppias ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zalando.Osake putoaa koko ajan
Zalando on voitollisesti toimiva kasvuyritys. Osakekurssi on notkahtanut osittain siksi, että kasvu on hieman yskinyt ja kurssiin leivotut odotukset olivat vielä kurssissa. Ei pidä sekoittaa yrityksen taloutta ja omia sijoituksia. Alkeellinen, alkeellinen virhe.
Q3 tulos miinuksella.
Joukkopsykoosista voi aiheutua peruuttamattomat ikävät seuraukset viattomille hyvin asiansa hoitaneillekin yrityksille (lynkkaus)
Ihmettelen, että Hobby Hall porskuttaa vielä. Sen verran epämääräinen pulju, että luulisi jo uppoavan.
Ei Verkkokauppa tai Tokmanni mene konkkaanmutta XXL on varmaan aika huonossa hapessa
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kulutustavarakauppa kärsii, kun suurimpien kuluttajaryhmien tuloja ja kulutusmahdollisuuksia leikataan. Isorikkaat eivät jaksa ostaa enempää kaviaaria kuin mahaan mahtuu ja silti tulonsiirtovirta menee heidän verottomille tileilleen.
Kierrätys on kunniassa. Esim. minä en ole ostanut yhtään uutta huonekalua, vaatetta tai kodin tarviketta kymmeneen vuoteen koska uusien hinnat ovat minun tuloilleni mahdottomia. Menkööt vain kauppiaat konkurssiin, minä en ainakaan osaltani pysty heitä tukemaan.
Ostan kyllä melkoisen paljon tavaraa mutta kun huusholli on jo niin täynnä että enempää ei mahdu ellei vanhaa heitä pois tai laita myyntiin. Kun on tarvetta hankkia vaatetta tai mitä tahansa niin ostan laadukasta tuotetta sieltä mistä järkevimmin saa eli käytännössä netin kautta.
Huonekalut ja isot kodinkoneet on ehkä sellainen ostos että on parempi käydä tutustumassa liikkeessä ettei tule yllätyksiä. Valitettavasti kaikki laatumerkkejä ei Suomeen tuoda ja riskillä ei viitsisi ostaa vaikka sohvaa.
Nettikaupan myötä on hintataso laskenut suhteessa muihin Euroopan maihin. Esimerkiksi Sonyn 55-tuumainen OLED televisio löytyy nyt Suomesta 1399 euron hintaan (ennen joulua 1800) kun Saksassa hinta Idealo sivuston mukaan on 1575 euroa eli vaikuttaisi ihan hyvältä kaupalta Suomesta hankittuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asko. Ainakin täällä vähän asiakkaita, kalliit hinnat ja ei oikein palveluakaan. Ihmettelen, ettei ole mennyt jo. Tuon tason liikkeelle ei ole enää asiakkaita: varakkaammat ostaa paremmista ja keskiluokka ja pienituloiset ikeasta.
Minä taas ihmettelen, miksi Iskun markkinointi on jo vuosia ollut niin aneemista. Nettisivut on ihan hirveät, mitäänsanomattoman hailakat, joissa silmän on vaikea tarttua yhtään mihinkään. Ei lehti-ilmoittelua enkä netissäkään ole nähnyt yhtään mainosta ennen kuin nyt. Toivottavasti ei kaadu. Olen ostanut Iskusta viimeisen 20 v aikana paljon laadukkaita huonekaluja. Toivottavasti niitä saa jatkossakin.
Iskun olisin laittanut muuten, mutta niillä on markkinat yrityskalustepuolella. Tavallisille asiakkaille on vain muodon vuoksi jotain pientä. Kun viimeksi kävin, ei niitä tuntunut tällainen tavis sohvan ostaja edes kiinnostavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilatkaa vaan sieltä Kiinasta niitä pikkupussinyssäköitä niin saatte monta yritystä konkkaan Suomessa ja lisää työttömiä. Lakatkaa muutenkin ostamasta uutta ja konmarittakaa ja itkekää sitten kun puoli Suomea on kortistossa ja joudutte "elättämään sohvallamakaajia". Sitä saa mitä tilaa.
Ostan laatua mutta sitä ei monesta kaupasta saa. Esimerkkinä Heroil, Kitchentime, Confetti ja ym.
Myös kaiken muun tilaan verkkokaupoista esim. Marimekko, Verkkokauppa.com, Kärkkäinen, Hobbyhall( nyt hiukan varon).Kaikki keittiötarvikkeet ostan verkkokaupoista. Leivon paljon ja tilaan Kakkumestarit, Confetti ja Anniinan uuni.
Hyvää tavaraa.Myös pyyhkeet verkkokaupoista koska saan sieltä näitä isoja pyyhkeitä sekä tasaraita pussilakanaa.
Mulle riittää Prisma, sieltä saa ruuat ja sun muut. Pitäisikö sääliä noita yrityksiä sillä kuka sääli mua ja mun miestä kun meiltä meni työpaikat, eipä ketään kiinnostanut.
MInä tykkään taas merkeistä Mauviel,, Christofle, Peugeot, Wüsthof, Alessi, Dualit jne, Kitchentimesta olen kyllä hankkinut Exxent terästuotteita kuten myös Mujista jotain keittiötavaraa. Seuraavaksi pitäisi siirtyä Arabia astiastosta eteenpäin johonkin vielä Euroopassa valmistettavaan sarjaan...
Iso osa paikallislehdistä, H&M, Ellos
Vierailija kirjoitti:
Musta on jotenkin sääli että niin moni kukkakauppa laittaa lapun luukulle. Olisin halunnut serkkuni kanssa ostaa kukkakaupan eläköityvältä yrittäjältä, mutta tämä sanoi että esim. kukkalaitteiden myynti on viimeisen parin vuoden aikana vähentynyt liki 60%.Ihmiset haluavat että kukkarahat lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen. Muitakaan kukkakimppuja ja huonekasveja ei ostella entiseen malliin. Että ei kannata edes kokeilla yrittäjyyttä tuolla alalla. Ymmärrän tuon suuntauksen, mutta mielestäni kukat ovat niin kauniita ja ne toimivat myös hiilinieluina.
Huonekasveja ostetaan paljon, mutta ne ostetaan muualta kuin kukkakaupasta. Hinta sen määrää. Ostin toissakesänä anopinkielen Ikeasta hintaan 7,90 e. Aivan samankokoinen anopinkieli lähikukkakaupassa 20 euroa. Mainittakoon, että Ikean kasvi voi vielä erittäin hyvin.
Mä toivon että Stocka säilyy, on edes yksi vähän laadukkaampi tavaratalo myös turisteja ajatellen.
Mutta mistä lasten lelut ostaa nyt kun Br lelut ja Toys’r Us häviää? Juuri tuossa jouluostoksilla mietin että nuo ovat suunnilleen ainoat kaupat mitä löytyy, kun Sokoksen lastenosastokin on lopetettu(ainakin Helsingistä). No, nyt on enää se Stocka.