Mikä yritys menee seuraavaksi konkkaan?
1) Finnair
2) Stockmann
3) Power
4) joku muu, mikä
Kommentit (390)
Näyttää nyt siltä että kaikki kaupat menevät ensi vuonna konkkaan, vain S-marketit jää ja Prismat. Katoaa paljon työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sellaiset firmat ovat pulassa, jotka eivät ymmärtäneet verkkokaupan ja verkkomainonnan merkitystä viimeistään 15 vuotta sitten. Jos tuotetta ja hintaa ei löydy netistä, niin sitä ei tulla kysymään kivijalkakaupasta. Kivijalkakauppa pärkää ainoastaan sillä että tuote on noudettavissa sieltä heti.
Ja vielä kun saisi ne kivijalkakaupan aukioloajat nettiin ajantasalle niin viitsisi lähteä katsomaan kauemmaskin. Nyt saa etsiä ja hakea, edes facebookissa ei ole tiedot ajan tasalla tai niitä ei näy ollenkaan. Menen sitten toiseen yritykseen jolta ne tiedot löytyy.
Niinpä. On se kyllä ostaminen tehty vaikeaksi joidenkin toimijoiden toimesta, aukioloaikakin pitää soittamalla soittaa ko. myymälään että tietäisi, onko se avoinna. Myymälän ovessa tai missään muuallakaan ei tätä tietoa myöskään ole. On meillä yrittäjiä, toden totta, nykyaikana !
Eikös Asko, Isku ja Sotka ole Keskon puljuja?
H&M tuskin menee konkkaan, se on jo muuttanut konseptiaan: hennesin rahoilla on perustettu yhtiö nimeltä The other stories, jossa myydään enemmän ympäristöystävällistä tuotetta ja kierrätysjuttuja. Eli kertakäyttötuotteista siirrytään vaan toisenlaiseen bisnekseen. Brändi saatetaan lopettaa.
Sokos ei katoa, koska S-ryhmä on niin suuri.
Lindexin voisi Stokka kuopata ellei sillekin luoda uutta konseptia.
Stokka itse ei mene vielä, juuri saa lukea uutisista, että joka vuosi enemmän turisteja Suomessa. Ja turistit tulevat stokkalle. Ei ne sieltä Alepasta saa Marimekkoa, Iittalaa, Makian muumipaitoja.. Ja vielä omalla äidinkielellään.
Sivutalot tosin.. ehkä Jumbon vois unohtaa.
Tapiolan remonttikin on syönyt aika paljon kävijäkuntaa. Ilman Stokkaa, Tapiolassa ei välttämättä olisi tällä hetkellä yhtäkään liikettä. Muut uskalsivat tulla, koska Stokka jäi siihen.
Vierailija kirjoitti:
Jos HK menee huonosti, niin miksi Atrian osakekurssi vain painuu, kun eihän Suomessa ole muita lihantuottajua kuin HK, Atria ja Pouttu ja jotain pieniä tekijöitä.
Kuluttajien käytöstä on vaikea ennakoida, sillä eri kuluttajat käyttäytyvät eri
tavalla ja samakin kuluttaja toimii yhtenä päivänä toisin kuin toisena. Tässä
on iso haaste kaupalle ja teollisuudelle, sanoo markkinatutkija KIMMO
RINTAKOSKI ACNielsenistä.
ACNielsen tutkii kuluttajapaneelissaan jatkuvasti kuluttajien
päivittäistavaraostoja. Tutkimusten mukaan kuluttajien ostotottumukset
erilaistuvat koko ajan ja kuluttajaryhmät pirstaloituvat yhä pienemmiksi.
Kun lisäksi kotitalouksien koko pienenee jatkuvasti ja taloudet ikääntyvät,
markkinat muuttuvat entistä haasteellisemmiksi.
Kuluttajat ovat noukkineet ostoskoreihinsa enenevästi valmisruokaa, tuoreita
siipikarjatuotteita, etnisiä kastikkeita ja tex-mexiä. Myös fileetuotteet,
kalkkunaleikkeet leivän päälle ja valmiit ateriat ovat myyneet hyvin. --
Pitkälle jalostetut, kalliit ja helppokäyttöiset tuotteet ovat kysyttyjä,
summaa Rintakoski.
Rintakoski ei pysty ennustamaan, haluaako kuluttaja jatkossa lisää palvelua
lihatiskillä vai valmiiksi pakattuja tuotteita, sillä mol
Vierailija kirjoitti:
Tilatkaa vaan sieltä Kiinasta niitä pikkupussinyssäköitä niin saatte monta yritystä konkkaan Suomessa ja lisää työttömiä. Lakatkaa muutenkin ostamasta uutta ja konmarittakaa ja itkekää sitten kun puoli Suomea on kortistossa ja joudutte "elättämään sohvallamakaajia". Sitä saa mitä tilaa.
Ostan laatua mutta sitä ei monesta kaupasta saa. Esimerkkinä Heroil, Kitchentime, Confetti ja ym.
Myös kaiken muun tilaan verkkokaupoista esim. Marimekko, Verkkokauppa.com, Kärkkäinen, Hobbyhall( nyt hiukan varon).
Kaikki keittiötarvikkeet ostan verkkokaupoista. Leivon paljon ja tilaan Kakkumestarit, Confetti ja Anniinan uuni.
Hyvää tavaraa.
Myös pyyhkeet verkkokaupoista koska saan sieltä näitä isoja pyyhkeitä sekä tasaraita pussilakanaa.
Mulle riittää Prisma, sieltä saa ruuat ja sun muut. Pitäisikö sääliä noita yrityksiä sillä kuka sääli mua ja mun miestä kun meiltä meni työpaikat, eipä ketään kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Kun amazon laajenee todenteolla Suomeen, lähtee tavaratalot ja vaatekaupat ja huonekaluliikkeet.
Minä niin odotan kun se tänne rantautuu. Ja kyllä se rantautuu. Mikä sen tuloa voisi kukaan/ mikään estää ?
Missä Alko, siellä ruokakauppias voi hyvin. Ja päinvastoin.
No Prisma osaa homman, hyvin menee. Väkeä riittää. Sinne vien rahani ja loput tilaan verkkokaupoista.
Valehtelematta 20 pakettia tuli joulukuussa ja vain 2 oli joululahjoja.
Vaatteista en niin välitä.
Työtäkin tilasin IkH ja Sievin työkenkä Kärkkäinen. Sama kenkä myymälässä 30 euroa kalliimpi.
Ostin ensimmäisen Heroil tuotteen ja tajusin miten laadukkaita ovat heidän tuotteet ja nyt tilaan heiltä suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun amazon laajenee todenteolla Suomeen, lähtee tavaratalot ja vaatekaupat ja huonekaluliikkeet.
Onko niillä vaatebisnestäkin?
On. Se on melkeinpä liian helppoa. Klik, ja tuote on kohta kotiovellasi.
Miksi raahaisin lähimarketista niska hiessä vaippoja, kun saan ne ilman toimitusmaksua parissa päivässä kotiovelleni? Ostaisinko myös ne imuriin sopivat spesiaalisuodattimet mieluummin kotiin toimitettuina kuin lähtisin metsästämään niitä erikoisliikkeestä? Entä vaatteet, kirjat, lelut ja ennen kaikkea: ruoka?
Vuosi Yhdysvalloissa teki minusta Amazonin verkkokaupan aktiivisen sekakäyttäjän.
Vierailija kirjoitti:
Amazonin toimintamallia ei tunnuta oikein ymmärrettävän Suomessa. Amazon tulisi Suomessakin antamaan alustan monen monituiselle pikkupuljulle verkkokauppaan jos se joskus tulisi Suomeen, mitä itse kyllä vähän epäilen. Ei ainakaan ihan lähivuosina. Jos Amazon ei rakenna logistiikkakeskusta ja varastoa Suomeen, riittää, että Amazon.de:n sivut käännetään Suomeksi. Ainoa syy Suomen logistiikkakeskukselle voisi olla Venäjän markkinat. Mutta enpä tiedä, eiköhän siihenkin löytyisi parempi sijainti.
Mielenkiintoista lukea näitä kommentteja. Hyvä aloitus kuka sen sitten laittoikin.
Eli kilpailu pohjalle on alkanut. Mikä yritys jää viimeisenä pystyyn? Varmaan jompikumpi Suomen ruokakartelleista: S (K)-market. Hyvä vaihtoehto on myös joku sähköyhtiö - Fortum?
Itse ostan mitä haluan ja en voi kannattaa jotain yritystä sen takia että se ei mene konkkaan.
En valitettavasti löydä kaupoista sitä mitä haluan.
Lisäksi vertaan hinnat ja monesti kun tilaan netistä niin tuote halvempi.
Mitään roskaa en tilaa vaan laatua. Pitää toimia ja olla kestävä,
Lisäksi suosin merkkejä koska ne voi aina myydä. Halpaa roskaa ei kukaan osta.
Jopa kaverit on huomannut tämän eli oikeesti laadun kautta multa loppui kierrättäminen ja roskiin heittäminen.
Jos ostan pizzalautasia niin mietin tarkkaan mistä ne hankin.
Ihan paska puhetta että jos tilaa netistä niin tilaa halpaa Kiina kamaa, näin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Eli kilpailu pohjalle on alkanut. Mikä yritys jää viimeisenä pystyyn? Varmaan jompikumpi Suomen ruokakartelleista: S (K)-market. Hyvä vaihtoehto on myös joku sähköyhtiö - Fortum?
Voi kuule, toisella menee tosi hyvin,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amazonin toimintamallia ei tunnuta oikein ymmärrettävän Suomessa. Amazon tulisi Suomessakin antamaan alustan monen monituiselle pikkupuljulle verkkokauppaan jos se joskus tulisi Suomeen, mitä itse kyllä vähän epäilen. Ei ainakaan ihan lähivuosina. Jos Amazon ei rakenna logistiikkakeskusta ja varastoa Suomeen, riittää, että Amazon.de:n sivut käännetään Suomeksi. Ainoa syy Suomen logistiikkakeskukselle voisi olla Venäjän markkinat. Mutta enpä tiedä, eiköhän siihenkin löytyisi parempi sijainti.
Mutta en usko että Amazonin kaltainen jätti lähtee perustamaan ruokakauppoja pikkukaupunkeihin kuten s ja k ryhmä. Lidinkin piti uhata nykyisiä ruokakauppoja, mutta miten kävi, ei oo juuri vaikuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti. Tietenkin ne tuotteet tulee olla täällä Suomessa päävarastossa ja välivarastot
pitkin poikin Suomea että se minun tilaukseni sitten saapuu tähän minun kotiovelleni heti pikimmiten. Olin ensin ihan että jee, nyt se tulee Suomeenkin, mutta ei se taida tulla. Liian pienet markkinat. Liian suuret perustamiskustannukset, liian pitkulainen maa toimittaa.......
Vierailija kirjoitti:
Zalando.Osake putoaa koko ajan
Zalando on voitollisesti toimiva kasvuyritys. Osakekurssi on notkahtanut osittain siksi, että kasvu on hieman yskinyt ja kurssiin leivotut odotukset olivat vielä kurssissa. Ei pidä sekoittaa yrityksen taloutta ja omia sijoituksia. Alkeellinen, alkeellinen virhe.
Vierailija kirjoitti:
Asko. Ainakin täällä vähän asiakkaita, kalliit hinnat ja ei oikein palveluakaan. Ihmettelen, ettei ole mennyt jo. Tuon tason liikkeelle ei ole enää asiakkaita: varakkaammat ostaa paremmista ja keskiluokka ja pienituloiset ikeasta.
Minä taas ihmettelen, miksi Iskun markkinointi on jo vuosia ollut niin aneemista. Nettisivut on ihan hirveät, mitäänsanomattoman hailakat, joissa silmän on vaikea tarttua yhtään mihinkään. Ei lehti-ilmoittelua enkä netissäkään ole nähnyt yhtään mainosta ennen kuin nyt. Toivottavasti ei kaadu. Olen ostanut Iskusta viimeisen 20 v aikana paljon laadukkaita huonekaluja. Toivottavasti niitä saa jatkossakin.
Zalando.Osake putoaa koko ajan