Aloitan ranskalaisen naisen elämäntyylin.
Ruoka; Aina tuoreista ruoka-aineista kotitekoista ruokaa neljä kertaa päivässä, panostan siis ruuan laatuun ei mitään valmisruokia enää, vaihdan lautaskoon pienempään, vettä juon enemmän, aina syön pöydässä en koskaan esim. sohvalla teeveetä katsellessa tai vuoteessa.
Liikunta; Alan kävelemään kaksi kertaa päivässä noin tunti per kerta. Koska en ole töissä tällä hetkellä niin arkiliikuntaa lisään esim. siivoamalla enemmän sekä käydessä kaupassa niin siellä pyrin liikkumaan enemmän. Hikiliikuntaa en harrasta.
Muu vapaa-aika; Vähennän puoleen teeveen katselua, enemmän hyvän kirjan lukemista.
Tyyli; Luon perusvaatekokoelman. Tummat perusvaatteet, mustaa, tummanharmaata ja tummansinistä sekä valkoinen. Piristeväriksi sitten esim. toppi, paita, pusero, sinistä, punaista ja vihreää. Laadukkaita kävelykenkiä plus parit korkkarit.
Meikkaaminen; Luon peruskevyen meikin parhaita puolia korostaen, hiukset saa olla vähän huolimattomasti luonnolliset, mutta tietenkin hoidetut.
Näillä ohjeilla kohti uutta vuotta, päivittelen tänne joka kuukausi miten on vaikuttanut omaan elämääni tämä ranskalainen elämänmuutos.
Kommentit (647)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Italiassa olen huomannut, kuinka annoskoot ovat pieniä, karkkipussitkin Suomen pikkupussien kokoisia ja vain muutamaa laatua saatavilla. Juustoja ja ilmakuivattua kinkkuja on tarjolla kyllä, mutta niitäkin syödään vain vähän, suupalallisen verran. Hotellin aamiainen ei todellakaan ole mikään mättölä, vaan tarkkaan harkittuja, huolella valikoituja makuja maistellaan samalla kun nautitaan aromikkaasta kahvista.
Eikä näy ylipainoisia missään.
Syksyllä tuli telkusta ohjelma 'Ylipainoisten klinikka Italiassa', missä reilusti ylipainoiset halusivat lihavuusleikkaukseen (mahalaukkua pienennettiin) ja sitä sit seurattiin miten siihen ylipainoon oli päädytty ja miten leikkauksen jälkeen onnistuttiin.
Nämä olivat tuollaisia n. 150-180 kg naisia ja miehiä ja heidän perheenjäsenetkin olivat yleensä tukevia. Että kyllä joka maassa ylipainoisia on, vaikka aina meille uskotellaan, että muualla Euroopassa ja erityisesti etelänmaissa ollaan niin hoikkia ja vain Suomessa kansa on plösähtänyt.
Itse yläpeukutin tuota kommenttia koska luulin sen olevan sarkasmia. Italiahan on ihan tunnettu lihavuudestaan, taitaa olla Euroopan lihavimmat lapset ja teinit ym.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mun tuntemat ranskalaiset syövät melko epäterveellisesti silloin kun syövät ja ovat nälkäisiä suurimman osan aikaa. Mun ystävällä (ranskalaisnainen) on kolme tyttöä. Heillä on ruokakaapin ovessa lukko. Hän ei myöskään osta uusia vaatteita edes vuosittain ja säästää kaiken minkä pystyy. Se onkin sellainen juttu joka erottaa pohjoismaalaisen naisen keskieurooppalaisesta. Keskieurooppalaisella naisella on aina raha-asiat kunnossa ja naimisiinmennessä säästettynä jo oma osuus ekasta asunnosta. Tilillekin jää vielä. Suomalaisnaiset on aina pa.
Helppo säästää kun miehet maksaa ulkona käydessä aina, itse olen asunut Pariisissa jo 20 vuotta ja alkuaikojen opiskelijabudjetti venyi tosi pitkälle kun ei ikinä tarvinnut maksaa ravintoloissa.
Ei kannata, menetät massastasi 20-30 kg neljässä kuukaudessa.
Tein ton virheen ja oli vaikee lihota takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mun tuntemat ranskalaiset syövät melko epäterveellisesti silloin kun syövät ja ovat nälkäisiä suurimman osan aikaa. Mun ystävällä (ranskalaisnainen) on kolme tyttöä. Heillä on ruokakaapin ovessa lukko. Hän ei myöskään osta uusia vaatteita edes vuosittain ja säästää kaiken minkä pystyy. Se onkin sellainen juttu joka erottaa pohjoismaalaisen naisen keskieurooppalaisesta. Keskieurooppalaisella naisella on aina raha-asiat kunnossa ja naimisiinmennessä säästettynä jo oma osuus ekasta asunnosta. Tilillekin jää vielä. Suomalaisnaiset on aina pa.
Helppo säästää kun miehet maksaa ulkona käydessä aina, itse olen asunut Pariisissa jo 20 vuotta ja alkuaikojen opiskelijabudjetti venyi tosi pitkälle kun ei ikinä tarvinnut maksaa ravintoloissa.
No eipä ranskattaret opiskeluaikoina juuri käy ravintoloissa. Ruokaa "tehdään" opiskeluaikoina yhdessä poikaystävän kanssa kotona eli murretaan patonkia ja syödään juustoa. Viiniä tms. juodaan yleensä halpaa. Tai vielä useammin syödään koko porukan kera jossain nurtsilla. Ja ranskalaismiehet eivät kelpuuta naista joka tuhlaa tai on kallis ylläpitää. Päinvastoin seurustelun aikana tarkkaillaan myös rahankäyttöä. Mikään ei ole Ranskassa niin huono nainen kuin sellainen joka ei osaa nitkuttaa. Siksi ranskattaret yrittävät olla mahdollisimman "carefree". Eivät todellakaan satsaa suuria summia itseensä. Ja jos satsaavat niin omasta tilipussistaan ja vähän salaa. Jos mies on kovin "menevää" tyyppiä niin saattaa tulla kalliimpia lahjojakin.
Tietysti jos olet tapaillut vanhempia miehiä niin ovat varmasti mielellään ulkomaalaiselle opiskelijatyttöselle maksaneet ravintolat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ranskattaret opiskeluaikoina juuri käy ravintoloissa. Ruokaa "tehdään" opiskeluaikoina yhdessä poikaystävän kanssa kotona eli murretaan patonkia ja syödään juustoa. Viiniä tms. juodaan yleensä halpaa. Tai vielä useammin syödään koko porukan kera jossain nurtsilla. Ja ranskalaismiehet eivät kelpuuta naista joka tuhlaa tai on kallis ylläpitää. Päinvastoin seurustelun aikana tarkkaillaan myös rahankäyttöä. Mikään ei ole Ranskassa niin huono nainen kuin sellainen joka ei osaa nitkuttaa. Siksi ranskattaret yrittävät olla mahdollisimman "carefree". Eivät todellakaan satsaa suuria summia itseensä. Ja jos satsaavat niin omasta tilipussistaan ja vähän salaa. Jos mies on kovin "menevää" tyyppiä niin saattaa tulla kalliimpia lahjojakin.
Tietysti jos olet tapaillut vanhempia miehiä niin ovat varmasti mielellään ulkomaalaiselle opiskelijatyttöselle maksaneet ravintolat.
Ranskalaiset eivät muuten juo viiniä baareissa, se on ruokajuoma.
No ehkä ajat on muuttuneet, mutta tapailin kyllä ihan opiskelijapoikia ja muutenkin ikäisiäni silloin ja harvassa ne kerrat kun itse maksoin treffeillä.
Siinä vaiheessa toki kun suhde on vakiintunut niin laskun laittaminen 50/50 oli ihan normaalia. Nyt olen ollut jo 10 vuotta naimisissa joten eipä ole tullut treffeillä muiden kanssa käytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset eivät muuten juo viiniä baareissa, se on ruokajuoma.
No ehkä ajat on muuttuneet, mutta tapailin kyllä ihan opiskelijapoikia ja muutenkin ikäisiäni silloin ja harvassa ne kerrat kun itse maksoin treffeillä.
Siinä vaiheessa toki kun suhde on vakiintunut niin laskun laittaminen 50/50 oli ihan normaalia. Nyt olen ollut jo 10 vuotta naimisissa joten eipä ole tullut treffeillä muiden kanssa käytyä.
No höpö höpö. Nyt meni vielä överimmäksi juttu:) Sun jutut paljastavat niin kivuliaasti sen ettei Suomen ulkopuolella olla sun kohdalla koskaan käytykään:)
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tämä elämantapa, mistä täällä fantasioidaan on se trendikkään kaupunkilaisen stereotypia. Ihan samalla Helsingin arvokkaammilla alueilla ollaan laihoja. Tilastojen mukaan ylipainoisuus on Ranskassa suhteellisen yhtä yleistä kuin Suomessa.
t. 210
Laitapa linkki tällaiseen tilastoon, kiitos.
Aloitapa sillä tavalla, että kun äitisi kuolee, ala esiintyä hänenä ja väitä että se kuollut oli sinä, tyttärensä? Näin käyt tosi nuorekkaasta ja voit elääkin hurjan vanhaksi!
Kerropas meille miten on lähtenyt käyntiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskattaren aamiainen: kahvi, tupakka ja sanomalehti.
Tämä on muuten totta. Minulla oli opiskeluaikana ranskalaisia kämppiksiä ja heillä aamu alkoi juuri noin kahvin ja savukkeen kera. Kun suomalainen nautiskeli tuhdin aamupalan, ranskalaisen ensimmäinen ateria saattoi olla vasta iltapäivällä, joskus jopa illalla. Kauniita, äärimmäisen hoikkia tyttöjä.
Siis ihanko todella pysyivät hoikkina vaikka joivat vain aamulla kupillisen kahvia? Miksi sitten kaikkialla toitotetaan aamiaisen syömisen tärkeyttä? Mitenhän mahtoivat syödä muuten sitten päivän aikana jos olivat hoikkia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskattaren aamiainen: kahvi, tupakka ja sanomalehti.
Tämä on muuten totta. Minulla oli opiskeluaikana ranskalaisia kämppiksiä ja heillä aamu alkoi juuri noin kahvin ja savukkeen kera. Kun suomalainen nautiskeli tuhdin aamupalan, ranskalaisen ensimmäinen ateria saattoi olla vasta iltapäivällä, joskus jopa illalla. Kauniita, äärimmäisen hoikkia tyttöjä.
Siis ihanko todella pysyivät hoikkina vaikka joivat vain aamulla kupillisen kahvia? Miksi sitten kaikkialla toitotetaan aamiaisen syömisen tärkeyttä? Mitenhän mahtoivat syödä muuten sitten päivän aikana jos olivat hoikkia?
Mä oleeen sen verran raaanskalaiiinen että mulla on mona liisa aiiinoa maalauuus rumilla köyyhillä seinillä. Pifäään sitäää ironiisena raaaatkaaisuna. Sinä nyrkkisanjari haluaaat energiavaraaantoosi silllä täydeeentäää ha toistaa omasi robottimaisesti jaa keiiiikkiä vakuuuttavaa.
Mitä tälle projektille kuuluu? Onko muita mukaan lähteneitä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tälle projektille kuuluu? Onko muita mukaan lähteneitä?
mahtaisikohan sitä itsekkin vielä ehtiä mukaan...
Apua, lähdin mukaan, mutta unohdin jo heti seuraavana päivänä. Eli tarvitaan pt :)
Et pysty pitämään tuollaista yllä. Siihen pitää syntyä, sinä et ole syntynyt ranskattareksi. Toisaalta, millainen sitten on ranskatar nykyään? Sinun suunnitelmasi peilaavat sitä, mitä kuvittelet sen olevan. Ihannoit sellaista elämää. Ranskasta löytyy yhtä monenlaista elämäntyyliä kuin mistä tahansa maasta.