Aloitan ranskalaisen naisen elämäntyylin.
Ruoka; Aina tuoreista ruoka-aineista kotitekoista ruokaa neljä kertaa päivässä, panostan siis ruuan laatuun ei mitään valmisruokia enää, vaihdan lautaskoon pienempään, vettä juon enemmän, aina syön pöydässä en koskaan esim. sohvalla teeveetä katsellessa tai vuoteessa.
Liikunta; Alan kävelemään kaksi kertaa päivässä noin tunti per kerta. Koska en ole töissä tällä hetkellä niin arkiliikuntaa lisään esim. siivoamalla enemmän sekä käydessä kaupassa niin siellä pyrin liikkumaan enemmän. Hikiliikuntaa en harrasta.
Muu vapaa-aika; Vähennän puoleen teeveen katselua, enemmän hyvän kirjan lukemista.
Tyyli; Luon perusvaatekokoelman. Tummat perusvaatteet, mustaa, tummanharmaata ja tummansinistä sekä valkoinen. Piristeväriksi sitten esim. toppi, paita, pusero, sinistä, punaista ja vihreää. Laadukkaita kävelykenkiä plus parit korkkarit.
Meikkaaminen; Luon peruskevyen meikin parhaita puolia korostaen, hiukset saa olla vähän huolimattomasti luonnolliset, mutta tietenkin hoidetut.
Näillä ohjeilla kohti uutta vuotta, päivittelen tänne joka kuukausi miten on vaikuttanut omaan elämääni tämä ranskalainen elämänmuutos.
Kommentit (647)
Tärkein osa ranskalaisuudessa on se ettei pese hiuksia tai käy suihkussa. Hampaitakaan ei kuulu harjata ja valkosipuli haisee aina hengityksessä. Pitää myös olla töykeä muita kohtaan, erityisen töykeä niille, jotka eivät puhu ranskaa. Autossa tärkein osa on töötti. Sitä tarvitaan, kun liikenteessä ei ole mitään järjestystä ranskassa.
Vierailija kirjoitti:
Tärkein osa ranskalaisuudessa on se ettei pese hiuksia tai käy suihkussa. Hampaitakaan ei kuulu harjata ja valkosipuli haisee aina hengityksessä. Pitää myös olla töykeä muita kohtaan, erityisen töykeä niille, jotka eivät puhu ranskaa. Autossa tärkein osa on töötti. Sitä tarvitaan, kun liikenteessä ei ole mitään järjestystä ranskassa.
Muutama lommo autossa kuuluu toki asiaan eikä niitä ole syytä korjata.
Ranskalaiset naiset ei käy suihkussa, vaan pesevät itseään märällä pesulapulla.
Vierailija kirjoitti:
Ranskattaren aamiainen: kahvi, tupakka ja sanomalehti.
Tupakan imukeholkin pitää olla piiitkäää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani pariisitar entisöi perheensä keskiaikaista kivitaloa omin käsin. Purkaa moskat pois lekalla/taltalla/vasaralla ja rappaa
seinät hamppulaastilla.Melkoiset stereotypiat ap:llä ja muilla.
Niin katsos stereotypiat yleensä johtuvat siitä, mitä kunkin joukon suurin massa usein tekee.
Se ei tietenkään poista sitä, etteikö seassa olisi hyvin monipuolisia yksilöitä. Vai väitätkö että sinulla tuttavastasi huolimatta tuli ensimmäisenä AP:n otsikosta mieleen , että AP takuuvarmasti ajattelee ryhtiä remppanaiseksi?
Niin, tuskin.Olen minäkin suomalaisena törmännyt jos jonkinlaiseen stereotypiaan. Jos joku ulkomainen tuttavani kertoo viettäneensä kesäjuhlaa 'suomalaiseen tyyliin', tiedän takuuvarmasti mitä hän tarkoitti, vaikka itse henkilökohtaisesti en alkoholia käytä lainkaan.
Nyt menit metsään. Viinalla läträäminen esim. on paikkansa pitämätön stereotypia, sillä alle 10% suomalaisista juo 90% kaikesta alkoholista. Samalla tavoin persut ovat niukka vähemmistö, mutta kuvittelevat olevansa normaaleja ja perus-. Hei, eivät todellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset naiset ei käytä rintsikoita 👍
Ei tarvitse, kun ovat siroja ja pienrintaisia =)
Niin minäkin ! Aion olla niin CHIC, niin chic kuin mahdollista :)
Ranskattaret eivät föönaa iki kuuna päivänä hiuksiaan, se on heille täysin vieras juttu.
Eivätkä pese hiuksiaan kuin max 2 kert. /vko. Mikä on ihan OK. Hiuspohja vaan yltyy rasvoittumaan liiasta pesusta......
Ei kirjavia krääsä vaatteita. No, no, no.
Tulenpunaista huulipunaa.
Simppeli pukeutuminen muutenkin. Syön vain vähän. Kuin lintu.
Vaik rahaa ois vähän, tai ei ollenkaan, pitää olla tyylikäs.
Oletteko koskaan käyneet Ranskan maaseudulla? Nyt tarkoitan muita alueita kuin vähän siistimpänä turisteja varten pidettävät viinitilat. Ne maalaistalojen pihat on ihan järkyttävän roskaisia ja täynnä romua ja muovia eikä niitä ole hoidettu! Ihan kuin liikkuisi Itä-Suomessa jossa puuhalot on heitetty pihalla muovipeitteen alle ja romut lojuu pellolla, kun taas vertaa rantaruotsalaiseen Länsi-Suomeen jossa halot on aseteltu siististi niille tehtyyn katokseen joka maalattu saman väriseksi kuin talot, romut laitettu vajaan jos niitä edes on, ja pihanurmikot ja pellot ovat siistit ja virtaviivaiset!
Kauniit huulet heillä on, pienet ja sirot kuin nukeilla eikä kellään ole mitään ankkalinnatäytteitä.
Jokaisella tarkasti punatut huulet ja kas kumma kaikkien minun naispuolisten pariisilaiskollegojen käsilaukusta löytyy YSL Rouge Pur Couture Lipstick in 'Le Rouge 01' eli se puhtaan punainen universaali klassikkopuna joka sopii kaiken sävyisille ihoille. Ostin sen heidän innoittamana itsekin, olen kalpeahko tyypillinen suomalaisblondi jolla hieman kellertävään vivahtava iho :) Myös MAC Ruby Woo on kaunis ranskalaistyylinen puna. Olen saanut molemmista kehuja sekä miehiltä että naisilta. Nuo tekee hampaat tosi valkoisen näköiseksi, se on hyvä asia koska monet noista pariisilaiskollegoista polttivat tupakkaa aiemmin joten hampaansa ovat hieman kellastuneet.
Minun pariisilaiskollegat käyttää värejä vain silkkihuiveissa ja huulipunassa, ja kaikki muu vaatetuksensa on aina joko mustaa, tummansinistä tai tummanharmaata, jopa kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, kun oikein vakavissaan kirjoittaa kevyttä.
Minulle Saksassa taas sanottiin, että minulla on Kuhmagen, lehmänvatsa kun laitoin leivänpäälle vaikka mitä. Laitoin kinkkua, juustoa, ja jotain värikästä, minusta kuten Tanskalaiset hienot voileivät.
Ja kun ne saksalaiset sen yksinkertaisen loileivän syö haarukalla ja veitsellä.
Tässä tulee mieleen kun tv:stä näkee haarukan ja veitsen ja lusikan käyttöä, niin millaista näiden välineiden käyttö on Ranskassa.
Saksassa monet kauhoo ruuan suuhun. No jotkut kulttuurit syö sormilla kaiken.
Paras tapa on kaunis aterimien käyttö.
On ruokia, jotka on tarkoitettu syötäväksi käsin: hampurilaiset, tacot, tortillat, pizza, you name it. Sushin voi myös syödä käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, kun oikein vakavissaan kirjoittaa kevyttä.
Minulle Saksassa taas sanottiin, että minulla on Kuhmagen, lehmänvatsa kun laitoin leivänpäälle vaikka mitä. Laitoin kinkkua, juustoa, ja jotain värikästä, minusta kuten Tanskalaiset hienot voileivät.
Ja kun ne saksalaiset sen yksinkertaisen loileivän syö haarukalla ja veitsellä.
Tässä tulee mieleen kun tv:stä näkee haarukan ja veitsen ja lusikan käyttöä, niin millaista näiden välineiden käyttö on Ranskassa.
Saksassa monet kauhoo ruuan suuhun. No jotkut kulttuurit syö sormilla kaiken.
Paras tapa on kaunis aterimien käyttö.
On ruokia, jotka on tarkoitettu syötäväksi käsin: hampurilaiset, tacot, tortillat, pizza, you name it. Sushin voi myös syödä käsin.
Japanilaisethan syö sushin käsin.
Täällä Italiassa olen huomannut, kuinka annoskoot ovat pieniä, karkkipussitkin Suomen pikkupussien kokoisia ja vain muutamaa laatua saatavilla. Juustoja ja ilmakuivattua kinkkuja on tarjolla kyllä, mutta niitäkin syödään vain vähän, suupalallisen verran. Hotellin aamiainen ei todellakaan ole mikään mättölä, vaan tarkkaan harkittuja, huolella valikoituja makuja maistellaan samalla kun nautitaan aromikkaasta kahvista.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Italiassa olen huomannut, kuinka annoskoot ovat pieniä, karkkipussitkin Suomen pikkupussien kokoisia ja vain muutamaa laatua saatavilla. Juustoja ja ilmakuivattua kinkkuja on tarjolla kyllä, mutta niitäkin syödään vain vähän, suupalallisen verran. Hotellin aamiainen ei todellakaan ole mikään mättölä, vaan tarkkaan harkittuja, huolella valikoituja makuja maistellaan samalla kun nautitaan aromikkaasta kahvista.
Eikä näy ylipainoisia missään.
Ole varovainen. Vietin juuri pari viikkoa Ranskassa.Söin hedelmiä, marjoja ja ranskalaista kotiruokaa, lenkkeilin kauniissa maisemissa ahkerasti enkä käyttänyt pisaraakaan alkoholia.
Lopputulos: lihoin 2 kg kahdessa viikossa. Eli jos olisin ollut siellä vuoden, olisi paino noussut 52 kg...
Vierailija kirjoitti:
Ole varovainen. Vietin juuri pari viikkoa Ranskassa.Söin hedelmiä, marjoja ja ranskalaista kotiruokaa, lenkkeilin kauniissa maisemissa ahkerasti enkä käyttänyt pisaraakaan alkoholia.
Lopputulos: lihoin 2 kg kahdessa viikossa. Eli jos olisin ollut siellä vuoden, olisi paino noussut 52 kg...
Et vain osannut. Katsos määrää pitää vähentää samalla kun laatua lisätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä näy ylipainoisia missään.
Syksyllä tuli telkusta ohjelma 'Ylipainoisten klinikka Italiassa', missä reilusti ylipainoiset halusivat lihavuusleikkaukseen (mahalaukkua pienennettiin) ja sitä sit seurattiin miten siihen ylipainoon oli päädytty ja miten leikkauksen jälkeen onnistuttiin.
Nämä olivat tuollaisia n. 150-180 kg naisia ja miehiä ja heidän perheenjäsenetkin olivat yleensä tukevia. Että kyllä joka maassa ylipainoisia on, vaikka aina meille uskotellaan, että muualla Euroopassa ja erityisesti etelänmaissa ollaan niin hoikkia ja vain Suomessa kansa on plösähtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset naiset ei käytä rintsikoita 👍
Sittenhän olen jo osittain ranskalainen.
Ap on ihan selvästi aloittanut ketjun kieli poskessa stereotypioilla leikkien ja moni on ilolla osallistunut. On aivan vääjäämätöntä tietysti että hekin, joilla ei ole kykyä eikä tarvittavaa huumorintajua ymmärtämään inhimillisen kommunikoinnin hienompia tasoja, haluavat osallistua. Av-palstalla on todella vähän sellaisia hauskoja ketjuja jotka eivät muuttaisi jossakin vaiheessa luonnettaan etusormi pystyssä kirjoitettujen ankeutuskommenttien vuoksi. Joidenkin mielestä on todella tärkeää ilmaista että minä tiedän sen "korrektin mielipiteen" tästä asiasta.