Aloitan ranskalaisen naisen elämäntyylin.
Ruoka; Aina tuoreista ruoka-aineista kotitekoista ruokaa neljä kertaa päivässä, panostan siis ruuan laatuun ei mitään valmisruokia enää, vaihdan lautaskoon pienempään, vettä juon enemmän, aina syön pöydässä en koskaan esim. sohvalla teeveetä katsellessa tai vuoteessa.
Liikunta; Alan kävelemään kaksi kertaa päivässä noin tunti per kerta. Koska en ole töissä tällä hetkellä niin arkiliikuntaa lisään esim. siivoamalla enemmän sekä käydessä kaupassa niin siellä pyrin liikkumaan enemmän. Hikiliikuntaa en harrasta.
Muu vapaa-aika; Vähennän puoleen teeveen katselua, enemmän hyvän kirjan lukemista.
Tyyli; Luon perusvaatekokoelman. Tummat perusvaatteet, mustaa, tummanharmaata ja tummansinistä sekä valkoinen. Piristeväriksi sitten esim. toppi, paita, pusero, sinistä, punaista ja vihreää. Laadukkaita kävelykenkiä plus parit korkkarit.
Meikkaaminen; Luon peruskevyen meikin parhaita puolia korostaen, hiukset saa olla vähän huolimattomasti luonnolliset, mutta tietenkin hoidetut.
Näillä ohjeilla kohti uutta vuotta, päivittelen tänne joka kuukausi miten on vaikuttanut omaan elämääni tämä ranskalainen elämänmuutos.
Kommentit (647)
Laittaisinko Ap meille hieman kuulumisiasi vaikkapa ihan ranskalaisin viivoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskattaren aamiainen: kahvi, tupakka ja sanomalehti.
Tämä on muuten totta. Minulla oli opiskeluaikana ranskalaisia kämppiksiä ja heillä aamu alkoi juuri noin kahvin ja savukkeen kera. Kun suomalainen nautiskeli tuhdin aamupalan, ranskalaisen ensimmäinen ateria saattoi olla vasta iltapäivällä, joskus jopa illalla. Kauniita, äärimmäisen hoikkia tyttöjä.
Ei tämä ole ranskattaren aamiainen, vaan virolaisen miehen aamupala. Kahvi ja kessu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskattaren aamiainen: kahvi, tupakka ja sanomalehti.
Tämä on muuten totta. Minulla oli opiskeluaikana ranskalaisia kämppiksiä ja heillä aamu alkoi juuri noin kahvin ja savukkeen kera. Kun suomalainen nautiskeli tuhdin aamupalan, ranskalaisen ensimmäinen ateria saattoi olla vasta iltapäivällä, joskus jopa illalla. Kauniita, äärimmäisen hoikkia tyttöjä.
Ei tämä ole ranskattaren aamiainen, vaan virolaisen miehen aamupala. Kahvi ja kessu.
:D
Ap:han kuvaili minua juuri! :)
toisaalta olenkin hyvin hoikka varreltani
Kyllä <3 Onko ranskattaria paikalle?
Aloitan suomalaisen spurgun elämäntyylin.
Up
Ap, olisi kiva kuulla miten elämänmuutos on sujunut.
Ap:tä ei näy ei kuulu.
Olen uusi täällä, voisiko ketjua jatkaa ilman ap:tä?
Ranska-projekti ajatuksena ei inspiroi minua mutta jotakin uutta elämään olisi syytä keksiä. Voisin kylmästi vain päättää että se voi olla jotain ranskalaista kunhan vain ei viiniä eikä tupakkaa, niistä en välitä.
Mikä olisi hyvä ja mukava ranskalainen lisä elämään? Jospa piristyminen tulisi kaupanpäällisiksi.
Olen lähes luopunut ruisleivästä, patonkia kuluu usein. Syön usein salaatin kanssa pähkinöitä ja lihan kanssa usein pelkkää salaattia. Eikö se ole jo vähän siihen suuntaan?
Lyhytkin kävely on minusta pitkä, jos vaihtoehtona on käyttää jotain kulkuneuvoa. Sunnuntaisin kävelen läheisteni kanssa ulkona. Tämäkin on kai siihen suuntaan?
En juurikaan pidä suomalaisista ruoista, paitsi karjalanpiirakoista. Ranskalaisia ruokia ei erityisesti tule edes mieleen, paitsi puoliraa’at pihvit, jätän ne suosiolla punaviinin juojille.
Vaatteiden väreissä olen alkanut päätyä siniseen ja ruskeaan kun ennen pidin jopa neonväreistä. Eikö tämäkin ole oikea suuntaus? Mitä vielä?
Tunnen olevani hataralla pohjalla. Ehkä pitäisi yrittää perehtyä jonkun syntyperäisen ranskalaisen ajatusmaailmaan. Mutta mistä lähteä liikkeelle?
Lähde liikkeelle kirjoista ja elokuvista! 😊
Vierailija kirjoitti:
Kuulostanee enemmän suomalaiselta naiselta, täällä peräpohjolastahan löytyvät tutkitusti euroopan helpoimmat ja eniten ympäriinsä kuksivat naiset.
Ja Euroopan siveellisimmät, kohteliaimmat gentlemannit? Jos Suomen naiset ovat helppoja luonteeltaan, miehet ovat vastapainoksi vaikeita. 😁
Vierailija kirjoitti:
Lähde liikkeelle kirjoista ja elokuvista! 😊
Kirjasuosituksia (muutakin kuin romaanit)?
Ihanaa huomata, että olen elänyt lähes aina pariisittaren elämää. Tosin viini on vaihtunut alkoholittomaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiinnostavaa tietää miten ap:n projekti on sujunut.
Varmaan pitäisi kysellä projektista ranskan kielellä...?
Tämä on ehkä naurettavin ketju jota olen lukenut. Järkyttävän stereotyyppistä skeidaa.
Itse listaisin näin:
Punkkua, röökiä, taivaanrannanmaalareita.