Virtsatietulehdus seksin jälkeen
Mikä neuvoksi? Jouduin nyt taas soittamaan lääkäriin kun oireet ovat taas sen mukaiset että ab-kuurille joudan vielä ennen kuin vuosi ehtii vaihtua :D
Olemme olleet yhdessä 2,5 vuotta miehen kanssa ja jostain syystä nyt puolen vuoden sisään olen saanut kolme virtsatieinfektiota ja aina seksin jälkeen. Seksi ei ole mitenkään lisääntynyt tai vähentynyt. Viimeisen vuoden aikana. Yhtäkkiä vain bakteerit pääsevät tuonne virtsaputkeen kun ennen ei päässyt..?
Käyn pissalla aina seksin jälkeen välttääkseni tulehduksen, mutta näköjään sekin vain ehkäisee eikä estä kokonaan. En viitsisi antibiootteja syödä kaiken aikaa kun tänäkin vuonna niitä on joutunut muutenkin syömään moneen vaivaan.
Muilla samaa? Minusta vähän outoa kun ei ole mikään uusi kumppani kuitenkaan.
Kommentit (56)
Juo väkevää karpalomehua aina srksin jälkeen
Itse aikanaan kärsin kymmenistä tulehduksista ja kivuista, kaikki yllämainitut vessakeinot ja mehut kokeilin. Lopetin pillerit ja vaiva loppui pikkuhiljaa. Kokeilin pillereitä myöhemmin uudestaan ja vaiva palasi. En enää ole pitkään aikaan syönyt pillereitä ja tulehdukset pysyneet pois. Edelleen toki myös vessassa käynnit ja runsas vedenjuonti käytössä.
Mä kärsin samasta ongelmasta. Kohta 3 vuotta saman miehen kanssa, joka muutenkin on ainut kumppanini ikinä. Muistan kuinka sain ihan ekasta kerrastamme virtsatietulehduksen, kun en silloin vielä edes tiennyt moisesta, tai että voisi jotenkin seksiin liittyä, koskaan ennen elämässäni en siis ollut vti:tä sairastanut, ja ikää kuitenkin jo yli 30 v. (Enkä koskaan ennen elämässäni siis myöskään seksiä harrastanut.) Itselleni tuli sitten jonkinlainen kierre ja tulehdus tuntui tulevan melkein joka seksikerran jälkeen. Kunnes löysin kasan erinäisiä vinkkejä netistä, ja niitä yhdistelemällä olen ainakin itse onnistunut pääosin pitämään virtsatietulehdukset tiessään sen jälkeen. Tosin muutaman kerran on ilmeisesti jossain kohtaa toimenpiteet pettäneet, ja tulehdus on kaikesta huolimatta tullut, mutta pääosin pysyy poissa. Eli itse toimin seuraavasti:
Jos ennakoin että seksiä on illemmalla tiedossa, pyrin juomaan sitä ennen tavallista enemmän, jotta pystyisin käymään vessassa juuri ennen kuin aloitetaan, ja tietty kunnon pesu juuri ennen. Välittömästi seksin jälkeen (siis voi nyt hetken makoilla sängyssä mutta lähes välittömästi :D) pesulle, pissalle, sekä juon lasillisen puhdasta karpalomehua (siis 100-prosenttista, ei sokeroitua), otan C-vitamiinitabletin, ja juon vielä pari lasia vettä päälle. Niin paljon vettä, että yöllä pitää herätä käymään vessassa. Seuraavana aamuna vielä sama satsi, eli lasillinen karpalomehua, C-vitamiinitabletti, ja runsaasti vettä pitkin päivää, sekä sokerin välttäminen sen päivän ajan. Niin nämä keinot ovat oikeasti ainakin minulla tehonneet todella hyvin. Tietty se on vähän ärsyttävää joutua ostelemaan tuota karpalomehua koko ajan, kun yhdestä pullosta riittää periaatteessa kahta kertaa varten, eikä se ole mitään ihan halpaa, mutta ennemmin kuitenkin ostan sitä kuin jatkuvasti antibioottikuureja...
Toivottavasti saisit itsekin (tai joku muu!) apua näistä vinkeistäni!
Vierailija kirjoitti:
Ukot käyvät vieraissa ja ihan pitkissäkin suhteissa se vaimo sekä se hoito saavat helposti vti:n.
Todistettu on, mutta miehet eivät tietenkään tunnusta ennenkuin reissuista on todisteet.
Tähän en usko, mies on intissä ja lähes muun ajan kanssani tai sitten kotona pelaa. Ei siis ikää meillä ole kuin molemmilla 19.
Kiitos vastauksista. Täytyy kokeilla noita karpalokapseleita ja huolehtia tuosta hygieniasta enemmän. Lääkärille olen saanut ajan ja siellä katsotaan tarkemmin mitä asialle voisi tehdä, ainakin nuo sp-taudit silti kannattanee testata ja ehkä gynelläkin käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sama vaiva aikoinaan ja söin älyttömät määrät antibiootteja. Nyt menisin samassa tilanteessa homeopaatille.
Homeopatiassa ei ole mitään vaikuttavia ainesosia, ja jos on oikea virtsatietulehdus, se menee munuaisiin ja on astetta vaarallisempi sitten.
Pahoitteluni, kirjoitin epäselvästi. Menisin homeopaatille, että vaivasta ei tarvitsisi enää tulevaisuudessa kärsiä.
Samaan tulokseen pääsee käymättä missään, ja rahatkin säästyy perillisille.
Te, jotka otatte karpalomehua tai
-kapseleita seksin jälkeen ottakaa mieluummin vähän ennen, niin varsinkin kapseli ehtii vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virtsatulehdus johtuu kakkabakteereista. Teillä on sitten likaista seksiä.
Ei pidä paikkaansa. Riittää, että tulee eri bakteerikannan mikrobeja elimistöön miehestä.
Hyvin yleinen vaiva kumppanin vaihtuessa. Kuten joka asiassa toiset ovat herkempiä kuin toiset monesta syystä, esim. anatomisista eroista.
Vaikuttaa siltä, että mies on alkanut tuomaan uudenlaisia bakteereja mukanaan puoli vuotta sitten. Oletko ap huomannut jotain muutakin muutosta miehessä?
Marys kirjoitti:
Mä kärsin samasta ongelmasta. Kohta 3 vuotta saman miehen kanssa, joka muutenkin on ainut kumppanini ikinä. Muistan kuinka sain ihan ekasta kerrastamme virtsatietulehduksen, kun en silloin vielä edes tiennyt moisesta, tai että voisi jotenkin seksiin liittyä, koskaan ennen elämässäni en siis ollut vti:tä sairastanut, ja ikää kuitenkin jo yli 30 v. (Enkä koskaan ennen elämässäni siis myöskään seksiä harrastanut.) Itselleni tuli sitten jonkinlainen kierre ja tulehdus tuntui tulevan melkein joka seksikerran jälkeen. Kunnes löysin kasan erinäisiä vinkkejä netistä, ja niitä yhdistelemällä olen ainakin itse onnistunut pääosin pitämään virtsatietulehdukset tiessään sen jälkeen. Tosin muutaman kerran on ilmeisesti jossain kohtaa toimenpiteet pettäneet, ja tulehdus on kaikesta huolimatta tullut, mutta pääosin pysyy poissa. Eli itse toimin seuraavasti:
Jos ennakoin että seksiä on illemmalla tiedossa, pyrin juomaan sitä ennen tavallista enemmän, jotta pystyisin käymään vessassa juuri ennen kuin aloitetaan, ja tietty kunnon pesu juuri ennen. Välittömästi seksin jälkeen (siis voi nyt hetken makoilla sängyssä mutta lähes välittömästi :D) pesulle, pissalle, sekä juon lasillisen puhdasta karpalomehua (siis 100-prosenttista, ei sokeroitua), otan C-vitamiinitabletin, ja juon vielä pari lasia vettä päälle. Niin paljon vettä, että yöllä pitää herätä käymään vessassa. Seuraavana aamuna vielä sama satsi, eli lasillinen karpalomehua, C-vitamiinitabletti, ja runsaasti vettä pitkin päivää, sekä sokerin välttäminen sen päivän ajan. Niin nämä keinot ovat oikeasti ainakin minulla tehonneet todella hyvin. Tietty se on vähän ärsyttävää joutua ostelemaan tuota karpalomehua koko ajan, kun yhdestä pullosta riittää periaatteessa kahta kertaa varten, eikä se ole mitään ihan halpaa, mutta ennemmin kuitenkin ostan sitä kuin jatkuvasti antibioottikuureja...
Toivottavasti saisit itsekin (tai joku muu!) apua näistä vinkeistäni!
Laita seksiä haluava ukkosi maksamaan puolet mehuista ja vitamiineista.
Karpalokapselit vei mulla vaivan kokonaan pois. Vedin viikon kuurin ja sittem yksi kapseli jokaisen yhdynnän jälkeen. Sen jälkeen ei ole ollut ainuttakaan tulehdusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virtsatulehdus johtuu kakkabakteereista. Teillä on sitten likaista seksiä.
Ei pidä paikkaansa. Riittää, että tulee eri bakteerikannan mikrobeja elimistöön miehestä.
Hyvin yleinen vaiva kumppanin vaihtuessa. Kuten joka asiassa toiset ovat herkempiä kuin toiset monesta syystä, esim. anatomisista eroista.
Vaikuttaa siltä, että mies on alkanut tuomaan uudenlaisia bakteereja mukanaan puoli vuotta sitten. Oletko ap huomannut jotain muutakin muutosta miehessä?
Toisin kuin kuvitellaan, bakteerit eivät välttämättä tule miehen mukana vaan ovat usein ihan naisen omia bakteereja, jotka kulkeutuvat peräaukon ja välilihan suunnalta virtsaputken suulle. Samasta syystä kenenkään ei tulisi pyyhkiä vessassa takaa eteenpäin.
Itsellä ollut sama vaiva. 3v. Toistuvia ab-kuureja jossain vaiheessa. Parhaimmilaan 2 kuuria kuukaudessa.
Seksi oli laukaiseva tekijä. Kokeilin kaikkea mahdillollista. Karpalomehut ja kapselit. Molempien pesut ennen seksiä ja jälkeen heti pesut ja pisut oli jo kautta rantain olleet normaali toiminta meillä. Ja sama mies ollut vuosiakymmneniä.
Nyt kaiken jälkeen alkanut helpottaa. Omega7 tyrnikapselit. Paketin ohjeen mukaan, ja toki ne pesut ja pisut ennen.
Ikää 50v ja päällä ilmeisemmin olevat vaihdevuodet. Kuivuutta ei ole, mutta on käytetty liukasteita paikoin just in case. Seksiä on paikoin ollut harvakseltaan, kun ei ole pystynyt. Se hetken huuma on tuonut 5 päivän piinan. Tämä on meille ollut ihan fine. Toki harmittaa, kun seksi on kivaa.
Ja sen olen huomannut et suuseksi on ihan nounou.
En ole ap, mutta kysyn samassa ketjussa. Minulla oli vähän aikaa sitten tulehdus ja lopetin pari päivää sitten antibioottikuurin. Virtsaamisoireet ovat menneet ohi, mutta nyt väsyttää aivan hirveästi. Olo on aivan uupunut. On vähän vilu, mutta ei ole kuumetta eikä kipuja. Olen kyllä nukkunut vähän huonosti, mutta ennen ei ole ollut näin kovaa väsymystä, vaikka olisi valvonut. Pitäisikö olla huolissaan?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut jo yli 20 vuotta tämä ongelma. Mies ei oo vaihtunut, ei auta pissaamiset ja pesut ennen ja jälkeen, ei karpalomehu eikä c-vitamiini, ei oo klamydiaa eikä tippuria. Ainoa mikä tehoaa on tarpeen mukaan otettava estolääke, kokeiltu on, toki pesut ja pissamiset teen tuon lisäksi
Kondomi, oletko kokeillut?
Olen kärsinyt äkillisistä virtsatietulehduksista, erityisesti kirvely ym ja jo 6 tunnin viiveellä lääkäriin pääsy on saanut puna ja valkosolut näkymään testeissä.
C vitamiini.karpalotuotteet eivät ole auttaneet. Antibiooteista ja erityisesti estolääkkeistä rupesin saamaan astmatyyppiset yskänpuuskat.
Ihan sattumalta sain avun Lactal Balans geelistä.
Se kun on heti oireen tultua saatavilla,siveltävissä limakalvoille niin ei ole 3 vuoteen virtsateihin bakteerit päässeet.
Onko muilla vastaavaa kokemusta Lactal Balans tuotteista?
Mulla on auttanut C-vitamiini, estona 2-3g päivässä, mutta parantaa myös jo alkaneen tulehduksen kun syö 10 grammaa tasaisesti jaettuna päivälle ja juo 4-5 litraa vettä päivän aikana. Hapan virtsa huuhtoo tulehduksen pois. Toimii ihan oikeasti, kun heti oireet huomattuaan aloittaa.