Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsatietulehdus seksin jälkeen

Vierailija
28.12.2018 |

Mikä neuvoksi? Jouduin nyt taas soittamaan lääkäriin kun oireet ovat taas sen mukaiset että ab-kuurille joudan vielä ennen kuin vuosi ehtii vaihtua :D

Olemme olleet yhdessä 2,5 vuotta miehen kanssa ja jostain syystä nyt puolen vuoden sisään olen saanut kolme virtsatieinfektiota ja aina seksin jälkeen. Seksi ei ole mitenkään lisääntynyt tai vähentynyt. Viimeisen vuoden aikana. Yhtäkkiä vain bakteerit pääsevät tuonne virtsaputkeen kun ennen ei päässyt..?

Käyn pissalla aina seksin jälkeen välttääkseni tulehduksen, mutta näköjään sekin vain ehkäisee eikä estä kokonaan. En viitsisi antibiootteja syödä kaiken aikaa kun tänäkin vuonna niitä on joutunut muutenkin syömään moneen vaivaan.

Muilla samaa? Minusta vähän outoa kun ei ole mikään uusi kumppani kuitenkaan.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla oli tossa yhteen vaiheeseen koko ajan ja nimenomaan seksistä. Olemme tosi innokkaita siinä asiassa. Auttoi kun rajattiin seksi max kahteen kertaan päivässä, joskus tosin lipsahtanut kolmeen. Nyt on kehitetty myös ei-antibiootti estolääke, voithan kokeilla sitä? Happamoittaa virtsaa.

Osta karpaloita tai vahvaa karpalomehua ja juo muutenkin reilusti että virtsa rakossa vaihtuu. Hyvä että meet heti seksin jälkeen vessaan.

Kurja vaiva jota olen raivona kironnut monet kerrat. Ei tahdo aikakaan riittää niihin labrassa jonottamisiin.

Vierailija
2/56 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama vaiva aikoinaan ja söin älyttömät määrät antibiootteja. Nyt menisin samassa tilanteessa homeopaatille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/56 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä käydä pissalla heti yhdynnän jälkeen, ei toivotut bakteerit huuhtoutuu pissatessa pois virtsaputkesta.

M56

Vierailija
5/56 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissalla ja pesulla seksin jälkeen. Etenkin pesulla.

Vierailija
6/56 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama vaiva aikoinaan ja söin älyttömät määrät antibiootteja. Nyt menisin samassa tilanteessa homeopaatille.

Homeopatiassa ei ole mitään vaikuttavia ainesosia, ja jos on oikea virtsatietulehdus, se menee munuaisiin ja on astetta vaarallisempi sitten.

Vierailija
7/56 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sp-tautitestit tehty? Esim. klamydia voi oireilla tuolla tavalla.

Vierailija
8/56 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuonut puoli vuotta vieraita bakteereja reissuiltaan?

Vierailija
9/56 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsatulehdus johtuu kakkabakteereista. Teillä on sitten likaista seksiä.

Vierailija
10/56 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pissalla ja pesulla seksin jälkeen. Etenkin pesulla.

Ei pesu mitään auta. Ne bakteerit ovat jo siellä virtsaputkessa eikä sitä voi rassata ulkoapäin. 

Nimenomaan juomisesta huolehtiminen siten, että virtsaa on koko ajan tarpeeksi huuhtomaan kunnolla putken. 

Ennen yhdyntää on hyvä kummankin peseytyä huolella ja toki jälkeenkin, mutta ei se jälkipesu auta tähän asiaan. 

Kiusallinen vaiva. Minulla nuorempana oli aivan normi, että kumppanin vaihtuessa AINA tulehdus. Vaikka siis noudatin kaikkia ohjeita. 

Nyt on ollut kymmenisen vuotta sama kumppani ja ongelma on ohi. 

Vierailija
11/56 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Riittää, että tulee eri bakteerikannan mikrobeja elimistöön miehestä. 

Hyvin yleinen vaiva kumppanin vaihtuessa. Kuten joka asiassa toiset ovat herkempiä kuin toiset monesta syystä, esim. anatomisista eroista. 

Vierailija
12/56 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estolääkitys auttaa. Laita myös Bepanthenia ennen seksiä ja seksin jälkeen, estää hankautumia. San neuvon terveydenhoitajalta. Kannattaa välttää liian innokasta hankaamista alueella.

Ärsyttävä vaiva! Jossain vaiheessa aloin suorastaan pelätä seksiä.

Vierailija
13/56 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se tavallisin syy, jota tosin ei ääneen sanota. Tapojen muuttaminen yleensä poistaa tulehduksen.

Vierailija
14/56 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Riittää, että tulee eri bakteerikannan mikrobeja elimistöön miehestä. 

Hyvin yleinen vaiva kumppanin vaihtuessa. Kuten joka asiassa toiset ovat herkempiä kuin toiset monesta syystä, esim. anatomisista eroista. 

Kuitenkin alle 50v naisten virtsatieinfektion tavallisin syy ovat colibakteerit. Ne taas ovat ulosteperäisiä.

Vierailija
15/56 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsaaminen ENNEN ja JÄLKEEN seksin on tärkeää. Ota myös seksin jälkeen 500 mg c- vitamiinia, mikä happamoittaa virtsaa ja siten estää bakteerikasvua. Nämä ohjeet ovat toimineet minulla.

Vierailija
16/56 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tuonut puoli vuotta vieraita bakteereja reissuiltaan?

Valitettavasti tämä☹️

Vierailija
17/56 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin ei tarvii olla yhtään likaista että ulostebakteeri pääsee virtsaputkeen. Toivottavasti kukaan ei sentään desinfioi välilihaansa. Pieni harhatökkäys miehellä niin jo kulkeutuu pöpöt.

Aika suurta tietämättömyyttä väittää likaisuutta syyksi. Varmaan sama ihminen selittää että täit tulee epähygieenisille ihmisille 😄

Vierailija
18/56 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin alle 50v naisten virtsatieinfektion tavallisin syy ovat colibakteerit. Ne taas ovat ulosteperäisiä.

Oikea asiantuntijan ääni :D

Et osaa edes kolibakteeria kirjoittaa... 

Tietysti enin osa virtsatieinfektioista on ihan muuta alkuperää kuin yhdyntä. Nainen siirtää omia suolistobakteereitaan liian ylös pyyhkiessä tai saa uidessa bakteerin. 

Ja totta kai osalla voi mennä yhdynnässäkin näitä pirulaisia väärään paikkaan. Kuitenkin riittää, että saa vain eri bakteerikannan mikrobeja sisäänsä  joillakin naisilla. 

Vierailija
19/56 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut jo yli 20 vuotta tämä ongelma. Mies ei oo vaihtunut, ei auta pissaamiset ja pesut ennen ja jälkeen, ei karpalomehu eikä c-vitamiini, ei oo klamydiaa eikä tippuria. Ainoa mikä tehoaa on tarpeen mukaan otettava estolääke, kokeiltu on, toki pesut ja pissamiset teen tuon lisäksi

Vierailija
20/56 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut sama mies 17-vuotiaasta alkaen, hän on minua kahdeksan vuotta vanhempi. Nyt olen 42 v. ja sama mies on edelleen. Kyllä, ollaan oltu toistemme ainoat ihan aina. Silloin nuorena kärsin tuosta inhottavasta vaivasta aina tosi usein. Opiskelijana kävin opiskeluterveydenhuollossa vähän väliä. Muistin kyllä pesut ja pissaamiset ennen ja jälkeen, mutta silti jotenkin kroppa ei ollut sinut tämän asian kanssa. Kuureja meni, ainahan ne hoitaa piti! Olin tosi kyllästynyt kierteeseen. Seksi oli ihanaa, perinteistä ja kaunista - ei todellakaan mitään likaista, jota täällä jotkut tietämättömyyksissään heittelevät. Kerran naispuolinen varttuneempi lääkäri jutteli minulle, että vaiva menee kyllä vuosien saatossa ohitse. Se vain pitää aina hoitaa antibiootein ja olla kärsivällinen. Hän lupasi, että kun kolmekymppiset on ohi, vaiva on pois. Näin kävi. Oikeastaan jo ennen sitä, kun nuorin lapsemme oli syntynyt. Sen koommin ei ole yhtäkään tulehdusta ollut, vaikka edelleen meillä on upeaa seksiä. Lääkäri oli oikeassa, kehollani oli semmoinen kausi, ns. honeymoon-syndrooma. Kai sellainen voi tulla kun tullakseen on, mulla se oli nuorena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi