Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entisessä työpaikassa tunnelma ja suhtautuminen muuttunut sairaslomani jälkeen

Vierailija
28.12.2018 |

Olin pitkällä sairauslomalla raskauskomplikaatioiden takia. Määräaikainen työsuhde ehti päättyä ja olin sitten muutamien entisten työntekijöiden kanssa yhteyksissä.

Aiemmin hyvin rennot ja mukavat, paljon nauravaiset välit olivat nyt hyvin "tylyhköt" ja asialliset. Työtodistuskin, joka lähetettiin postissa, oli ajateltua huonompi: varsin lyhyt selostus työtehtävistä, missä ei ollut edes kaikkea ja arvostelu huonompi mitä ajattelin.

Mietin, että kuvittelenko vaan kaiken,mutta kun mietin taaksepäin, tuossa työpaikassa ei ole arvostettu ihmisiä ja heidän ammattitaitoaan. Siellä on vaihtunut ihmiset ja pomo on tuulella käyvä ja muuttaa mielipidettään, saattaa halata ja höpöttää kaikkea "I love you", "meillä on erityinen suhde", mutta mieli saattaa muuttua hetkessä jos tulee esim.sairasloma (pakko jäädä pois töistä), voi hän otti sen laiskuutena ja suhtautuminen muuttui.

Muistan kun pomo joskus siveli hiuksiani (naispuolinen) samalla kun antoi työtehtävän. Siis istuin tietokoneella ja selitin työtehtävääni hänelle ja hän vaan tarttui poninhäntääni ja alkoi silittää. Se oli työsuhteen alussa, maks.kuukausi työsuhteen alusta. Koin että se ylitti rajani ja sen ammatillisuuden rajan minkä olisin halunnut pitää. En osannut siinä hetkessä mitään sanoa, hämmennyin. Myös toinen (kuka sai potkit alle 5kk) koki ahdistavana, kun sama pomo tuli tietokoneen taakse siten nojaamaan, että hänen rinnat tuntui selässä, en osaa selittää. Minulle teki samaa. En tiedä tarkoittiko mitään, tuskin sen kummempaa, mutta meillä kummallakin oli vaikeuksia pomon rajojen kanssa. Koin että pomolla oli suosikkeja ja alussa minä taisin olla jonkunlainen suosikki, mutta nopeasti tilanne vaihtui, päivätasolla ihan,miten pomo minuun suhtautui. Välillä ylistäen, välillä siten että minä en taida osata hommiani.

Pomo myös puhui minulle pahaa muista työntekijöistä, mikä oli minusta outoa ja koin että olin hänelle sellainen jonkinlainen sisäinen paineenpurkuventtiili.

Nyt olen miettinyt, että se kun jäin pitkälle sairaslomalle, hän on varmaan puhunut minusta pahaa muille, koska muitten ennen mukava suhtautuminen on muuttunut yliasialliseksi ja jos vaikka olen kysynyt jotain henkilökohtaista, siis miten vietät joulun, on vastattu minimaalisesti ja toivotettu kaikkea hyvää tulevaan. Minusta luonnotonta.

Enhän minä laiskuuttani jäänyt pois töistä, vaan kun en pystynyt enää käymään.

On hämmentynyt olo, mutta tiedän, että tätä ei pidä ottaa edes henkilökohtaisesti.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi