Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei v...u, omalle ylipainolleen voi oikeasti tulla sokeaksi!

Vierailija
27.12.2018 |

Olen ihmetellyt, kun jopa koon 44 housut on vaikea saada mahtumaan jalkaan, että miten nämä vaatekoot on nykyään näin pieniä. (Ennen olin kokoa 36.)

Kaksoisleuka näyttää kuvissa pahalta, mutta olen ajatellut kasvojen turpoamisen johtuvan esim. kilppariongelmista. (Ei siitä, että BMI on 30.)

Olen käyttänyt pelkkiä tunikoita ja legginsejä, minkä vuoksi olen onnistunut jotenkin kokonaan salaamaan pahimman tilanteen itseltänikin. Peili huijaa yllättävän paljon!

Ja jouluna otetuissa kuvissa olinkin valtavan kokoinen, en vaan lievästi ylipainoinen vaan kunnon pullukka. Olen tiennyt painoni kohonneen mutta en ole tajunnut, siis todella todella ymmärtänyt, miten paha tilanne oikeasti on.

Onko kenellekään muulle käynyt näin?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aikamoinen herätys aikanaan itselle kun sovituskopin peilissä näkyi sumopainija 😳

Vierailija
2/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole aika yleistä.

Poliitikot ja ihmiset yleensäkin ovat mestareita valehtelemaan sille kaverille, joka peilistä tuijottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillisesti ylipainoon havahdutaan lomakuvien äärellä, et siis ole yksin. Tsemppiä laihdutukseen, jos sellaista suunnittelet!

Vierailija
4/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt noin. Itsellä jo 3-4kg lihominen aiheuttaa sen että en mahdu farkkuihini. En silloin osta uusia vaan laihdutan että mahdun takaisin vanhoihin.

Vierailija
5/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Seuraan painoani säännöllisesti ja huolehdin ulkonäöstäni, lisäksi liikun paljon ihan arjessa; en tiedä kuinka paljon pitäisi syödä jotta lihoaisin.

Mutta hyvä kun huomasit tilanteesi!

Vierailija
6/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt näin. Ehdin lihota 20kg ennen kuin havahduin tilanteeseen. Olin ajautunut käyttämään yhä löysempiä (lue: suurempia) vaatteita ja aina punkero olo johtui muka menkkaturvotuksesta tai muusta turvotuksesta. Muuten sivuutin koko asian.

Omallakin kohdalla silmät avautuivat valokuvasta. Laihdutin, pysyin normaalipainossa 10v ja nyt olen taas havahtunut, että painoa on tullut hipihiljaa taas lisää. Olen parhaillaan laihduttamassa niitä pois, mutta se on paljon vaikeampaa kuin edellisellä kerralla.

Vierailija
7/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole käynyt noin. Itsellä jo 3-4kg lihominen aiheuttaa sen että en mahdu farkkuihini. En silloin osta uusia vaan laihdutan että mahdun takaisin vanhoihin.

#humblebrag

Vierailija
8/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, näin joulun aikaan tulee kyllä lisäkiloja aika reippaasti (kiitos ihanien konvehtien ym.)

Housut kirraa ja mieli maassa.

Ei auta kuin ryhdistäytyä ja keventää ruokaa ja lisätä liikuntaa. Jos muutosta ei tee niin kiloja vaan kertyy entisestään. 🤔

Vierailija
9/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt, kun jopa koon 44 housut on vaikea saada mahtumaan jalkaan, että miten nämä vaatekoot on nykyään näin pieniä. (Ennen olin kokoa 36.)

Kaksoisleuka näyttää kuvissa pahalta, mutta olen ajatellut kasvojen turpoamisen johtuvan esim. kilppariongelmista. (Ei siitä, että BMI on 30.)

Olen käyttänyt pelkkiä tunikoita ja legginsejä, minkä vuoksi olen onnistunut jotenkin kokonaan salaamaan pahimman tilanteen itseltänikin. Peili huijaa yllättävän paljon!

Ja jouluna otetuissa kuvissa olinkin valtavan kokoinen, en vaan lievästi ylipainoinen vaan kunnon pullukka. Olen tiennyt painoni kohonneen mutta en ole tajunnut, siis todella todella ymmärtänyt, miten paha tilanne oikeasti on.

Onko kenellekään muulle käynyt näin?

ihan kun olisin itse kirjoittanut, paitsi että ihan tuohon kokoon en ole vielä päässyt! Olen aina ollut pitkä ja hoikka, 34-36 kokoa. Noh nyt olen alkanut surkuttelemaan kun edes 40 koon housuja en saa enää vedettyä päälle. Olen aina vaan ajatellut että kaupat ovat pienentäneet kokojansa tms, oih kun aivoni tykkäävät valehdella itselleen! Nyt sitten näin kuvan itsestäni ystäväni synttärijuhlista ja mä olen oikeasti aika pullukka! Kunnon selkäläskit ja ne pitkät hoikat jalat mitä olen tottunut katselemaan olivat unelmaa vaan...Olen koko ajan luullut olevani jopa hoikka. En ole tottunut näkemään itseäni sen kokoisena. Järkytys on kyllä läsnä..

Vierailija
10/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Seuraan painoani säännöllisesti ja huolehdin ulkonäöstäni, lisäksi liikun paljon ihan arjessa; en tiedä kuinka paljon pitäisi syödä jotta lihoaisin.

Mutta hyvä kun huomasit tilanteesi!

Riittää myös ihan vain aineenvaihdunnan hidastuminen ja muut metaboliset muutokset iän/sairauden/lääkityksen myötä.

Vierailija
11/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan loman viisi vuotta sitten etelässä perheen kanssa. Olin kyllä lihonut, mutta mielestäni olin vaan nätisti pikkusen pyöreä, naisellinen. Peilistä näytin ihan hyvältä mielestäni. Tai ainakin ok:lta.

No, pyysin poikaani ottamaan musta kuvan hotellin parvekkeella. Aattelin että näytän nätiltä ja takananäkyvät palmut eivät olisi hassumpi lisä.

Poika otti ekan kuvan, ja katsoin sitä puhelimen näytöltä. Nauroin että äh, miten onkin onnistunut noin huono kuvakulma ja otos, näytän ihan läskiltä. Käskin ottamaan uuden.

Sitä katsoessa jo tuhahdin vähän turhautuneena, että älä nyt tämmöstä ota, ota toisesta kulmasta, en näytä yhtään itseltäni, naamakin on pyöreä kuin kuu-ukolla.

Poika räpsi vielä useamman kuvan, ja muistan vasta sitten tajunneeni, oikeasti järkyttyneenä ja kauhistuneena, että hitto, kyse ei ole tosiaan kuvakulmasta tai kameran vääristämisestä, vaan että OIKEASTI olen noin läski!

Lihoin tuon loman aikana vielä 4 kg, sitten laihdutin 25 kg pois. Seuraavat lomakuvat kehtasi taas postata someen. 😅

Vierailija
12/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa tuijottaa ihan sitä vaakaa, vaikka usein sanotaan, vaatteet on paras merkki painonnoususta. Vaatteet kun tuppaa käytössä venähtämään ja koko riippuu ihan vaatemerkistä.

Vierailija
13/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen vaatemuoti on sellainen, että koot ovat pienempiä kuin vastaavalla kokomerkinnällä olevat vaatteet 10 vuotta sitten. Mistä tiedän? Koska minulla on useampikin vanha XL -kokoa oleva t-paita, jotka nykymallistossa ovat XXL tai jopa 3XL vaikka vaatteen todelliset mitat ovat samat.  Joten ei se vaatekoko kaikkea kerro.

Ei tuo yllä oleva ylipainoa tietenkään ylipainoa mihinkään poista. Mutta on hyvä perspektiivi näille jotka tohoilevat vaatekokojen (muutoksen) kyllä kertovan heti lihomisesta.

Vierailija
14/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilin edessä tulee aina vedettyä vatsaa sisään ja ryhtiä suoremmaksi. Huijaa itseään. Perunasäkiltä minäkin näytin sitten valokuvassa, jossa istuin ja en vetänyt vatsaa sisään. Aika järkytys oli.

Kesäksi hoikaksi. En halua näyttää raskaana olevalta, kun en kerran ole 🙈

Vierailija
15/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, se on tavallista että peili ei kerro, mutta valokuva kertoo. Peilikuvassa on jokin ihme juttu, en tiedä onko se fysikaalinen vai psyykkinen vai molempia, että ihminen näkee siinä itsensä sen kokoisena kuin on tottunut näkemään. Jotain samantapaista harhaa kuin langanlaihalla anorektikolla, joka peilistä näkee itsensä lihavana. Ihmettelin valokuvista, kuka on tuo pullukka, jolla on minun vaatteet. Vaan kun seisoin alasti kokovartalopeilin edessä, harha vähän haihtui...

Vierailija
16/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#humblebrag

Mitäs omakehua tuo oli? Sanoin vain että tarkkailen ahkerasti painoa ja tartun pieneenkin painon nousuun. En näe tässä mitään negatiivista :D olen 170cm 58kg

Vierailija
17/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#humblebrag

Mitäs omakehua tuo oli? Sanoin vain että tarkkailen ahkerasti painoa ja tartun pieneenkin painon nousuun. En näe tässä mitään negatiivista :D olen 170cm 58kg

Siis itsehän haluaisin tässä vaiheessa kertoa kaikille, että minulla on 13 000 euron arvoinen timanttisormus vihkisormuksena :)

Jos nyt kerran kerrotaan itsestämme faktoja joita ei kysytty eikä ketään edes kiinnosta.

Vierailija
18/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#humblebrag

Siis itsehän haluaisin tässä vaiheessa kertoa kaikille, että minulla on 13 000 euron arvoinen timanttisormus vihkisormuksena :)

Jos nyt kerran kerrotaan itsestämme faktoja joita ei kysytty eikä ketään edes kiinnosta.

Ai jaa. Luulin että keskustelu koski painoa eikä koruja :D oma painoni eu kuulunutkaan tähän niin kauan kunnes joku katkera tuli selittää humblebragista. Tähän sai vissiin kirjoittaa vain jos halusi pään silittelyä muilta ylipainoisilta.

Totesin vaan että itselleni tulee huono olo jo muutaman kilon painon noususta ja vaatteet kiristää.

Vierailija
19/41 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huijasi se, että paino oli pysynyt samana. Kehonkoostumus oli kuitenkin muuttunut plösömmäksi ja vaatteet sen vuoksi kiristävämmiksi. 

Vierailija
20/41 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tiukka raja siinä, että jos vaatekokoa pitä alkaa suurentaa, hälytyskellot soi!

En vain suostu ostamaan isompaa sillä tekosyyllä että "vaatekoot on muuttuneet" jne. 

On paljon helpompi puuttua asiaan heti, kuin sulkea silmänsä ja havahtua sotanorsuna!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi