Olisitko valkoinen vai punainen?
Kumpaan sakkiin kuuluisit jos nyt pitäisi taas jakautua? Perustele vielä miksi.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointiyhteiskunnan kannattajat ovat punaisia, joten punainen.
Hyvinvointivaltion mahdollistajat ovat kuitenkin valkoisia.
Ei vaan nimenomaan punaisia. Hyvinvointiyhteiskuntaa ei olisi jos kaikki äänestäisi oikeistopuolueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin amerikkaan niin kuin sukulaiseni tekivät.
"Raukat vain menköhöt merten taa."
- Nälkämaan laulu
Kateellisten rallatuksia
Tuon rallatuksen sepitti kiihkomielinen valkoinen. Lienet itse punainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin amerikkaan niin kuin sukulaiseni tekivät.
"Raukat vain menköhöt merten taa."
- Nälkämaan laulu
Kateellisten rallatuksia
Tuon rallatuksen sepitti kiihkomielinen valkoinen. Lienet itse punainen?
Ei jumaliste tästä tulee vielä mahtava trolliketju :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan nimenomaan punaisia. Hyvinvointiyhteiskuntaa ei olisi jos kaikki äänestäisi oikeistopuolueita.
Juu, näitä punaisia hyvinvointivaltioitahan on maailma puolillaan...
Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Olisin se joka pöllisi kuolleilta rahat ja eläisin itse herraksi.
Siis kunnon punikki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, näitä punaisia hyvinvointivaltioitahan on maailma puolillaan...
Eiku...
Ruotsissa sosiaalidemokraattinen hyvinvointivaltio on toiminut aika kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Punainen. Olisin todennäköisesti silloinkin omistanut vain tuulen huuhtoman p*rseen, joten punakaartilaisen 450 markan kuukausipalkka olisi varmaan tullut tarpeeseen henkensä pitimiksi.
Joku nyt vähän asettaa rahan arvokysymysten yläpuolelle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punainen. Olisin todennäköisesti silloinkin omistanut vain tuulen huuhtoman p*rseen, joten punakaartilaisen 450 markan kuukausipalkka olisi varmaan tullut tarpeeseen henkensä pitimiksi.
Oikeasti osalla raha ja ruoka oli tärkein syy liittyä punakaartiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa, kun nälkäkuolema kolkuttelee ovella, arvot voivat kovasti muuttua.
Itse olen sihteeri, eli vanhan ajan piika. Joten varmaan punaisiin kuuluisin, tosin kun olen johdon assistentti niin oisko sitten kuitenkin valkoiset...mieluummin olisin valkoisten puolella.
Punainen. Sillä puolella oli huono-osaisia, joille tarvittiinkin parannuksia. Harmi ettei valtaapitävät suostuneet muutoksiin ilman verenvuodatusta.
Vierailija kirjoitti:
Jäisin sivuun koko karkeloista kuten esivanhempanikin aikoinaan.
Kenttäoikeudessa se ei olisi välttämättä auttanut.
Täällä on yllättävän paljon valkoisiksi tunnustautuvia, vaikka päivänpoliittiset mielipiteet ovat vasemmistolaisia, tukia halutaan lisätä ja veroja korottaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on yllättävän paljon valkoisiksi tunnustautuvia, vaikka päivänpoliittiset mielipiteet ovat vasemmistolaisia, tukia halutaan lisätä ja veroja korottaa.
Aniharva tietää sadan vuoden takaiset realiteetit, ja syyt miksi ihmiset lähti sotimaan.
Kannatan demokratiaa ja haluan pitää päätösvallan itse valitsemallamme eduskunnalla. En halua tänne itänaapurin talutusnuorassa olevaa hallintoa. En halua väkivaltaista vallankumousyritystä.
Noiden lähtökohtien pohjalta on täysin käsittämätöntä, että joku haluaisi puniksi nyt tai sata vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan demokratiaa ja haluan pitää päätösvallan itse valitsemallamme eduskunnalla. En halua tänne itänaapurin talutusnuorassa olevaa hallintoa. En halua väkivaltaista vallankumousyritystä.
Noiden lähtökohtien pohjalta on täysin käsittämätöntä, että joku haluaisi puniksi nyt tai sata vuotta sitten.
Ihmiset liittyi punakaartiin 100 vuotta sitten lähinnä koska halusi parempia elinolosuhteita. Työväki suorastaan näki nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku nyt vähän hurskastelee. Se on hyvä lämpimässä tuvassa täydellä mahalla miettiä arvoja. Tee sama kun viimeisestä ateriasta on muutama päivä tai olet huutolainen.
Kateellisten rallatuksia