Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko kovatuloisimpien listalle päätyminen sinusta hienoa vai kammottavaa?

Vierailija
27.12.2018 |

Minusta se olisi kammottavaa. Välttäisin mielelläni listalle joutumisen, enkä pidä siitä, että verotiedot ovat julkisia. Syy tähän on se, että pelkään ystävien ja perheen alkavan suhtautumaan eri tavalla, jos tietäisivät todellisen taloustilanteeni.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hienoa! Ystäviä ei juuri ole, joten olisi mukavaa torjua kaikki minut hylänneiden ex tuttujen yllättävät yhteydenotot.

Vierailija
2/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti terve pitää yksityisyydestään huolen. Kun sen kerran menettää, sitä ei saa takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kukaan alkaisi pitää yhteyttä sen enempää kuin ennenkään. Suurempi todennäköisyys olisi, että tulevat kateelliseksi ja alkavat puhua selän takana.

Ap

Vierailija
4/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella hienoa! Ystäviä ei juuri ole, joten olisi mukavaa torjua kaikki minut hylänneiden ex tuttujen yllättävät yhteydenotot.

Olet siis kostonhimoinen. Lienet myös naiivi, kun et tajua, että sen jälkeen et voi ikinä luottaa siihen, että kukaan tapaamasi uusi ihminen välittäisi sinusta minkään muun kuin rahan vuoksi.

Voisi olla tuhoisaa ilmeisen heikolle egollesi.

Vierailija
5/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis kostonhimoinen. Lienet myös naiivi, kun et tajua, että sen jälkeen et voi ikinä luottaa siihen, että kukaan tapaamasi uusi ihminen välittäisi sinusta minkään muun kuin rahan vuoksi.

Voisi olla tuhoisaa ilmeisen heikolle egollesi.

Kyllä, olen hyvin kostonhimoinen. Kun ystäviä ei nytkään juuri ole, ei rikkaanakaan tietysti alkaisi kuvitella että ihmiset pitäisi persoonastani. Mutta henkilökuntaa voisi palkata silti.

Minulla on jo ala-asteelta kokemus liikuntapäivästä, kun olin ainoa jolla oli kumpparit jalassa, niin eräät luokkalaiset olivat mielin kielin tasan niin kauan että sain heidän pallonsa noudettua lammesta. Nyt voisin sanoa, että "Sori vaan, kumpparit on minun, pallo on minun, ja ostin juuri tämän lammenkin eli painukaa helvet tiin tontiltani."

Vierailija
6/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso melkein päätyi yli 100 000e vuodessa tienaavien listalle. Kun huomasi ettei raja mennytkään rikki, niin huokasimme helpotuksesta.

Vierailija
7/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kammottavaa. Se tarkoittaisi että verosuunnitteluni olisi epäonnistunut. Nythän verottomat tulot eivät tuossa näy.

Vierailija
8/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosi hienoa ja olisin haljeta ylpeydestä. Vinkkaisin kautta rantain listoille pääsystäni kaikille tuttaville, sukulaisille, naapureille, exille ja työkavereille.

Etsin listoilta sukunimelläni ja olemme valitettavasti niin persaukista joukkoa koko suku ettei ollut kuin pari hittiä ja nekin ventovieraita aivan eri puolelta maata.

Vierailija
9/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin siitä että olis fyffee. Mutta aika perseestä on tämä verotietojen revittely, just kateellisten maassa suomessa.

Vierailija
10/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo listalle päätyminen ole mitään muuttanut. Jos joku on niin utelias, että niitä jaksaa käydä lävitse, niin silloin voi sen verotettavan tulon selvittää suoraan verottajalta.

Vierailija
11/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän välttää joutumasta listalle

Vierailija
12/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi ko. listoja julkaistaan, koska eivät ne muuta elämää miksikään. Tulot on hurjat, verot karmaisevat ja vuoden 2013 Focuksella ajelen. Ei meidän tulot näy ulospäin mitenkään, vaikka olemme Suomen suurituloisimman 5 % listalla.

Pienituloisilla on kummallinen taipumus ajatella, että jos on tuloja, niin sitten tuhlataan. Ehkä he ovat juuri siksi pienitulosia.

Vierailija
13/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo listalle päätyminen ole mitään muuttanut. Jos joku on niin utelias, että niitä jaksaa käydä lävitse, niin silloin voi sen verotettavan tulon selvittää suoraan verottajalta.

Aika harva on niin utelias että viitsii mennä vartavasten verotoimistoon katsomaan tuttavansa/sukulaisensa/työkaverinsa verotustiedot, mutta netin hakukoneeseen on helppo laittaa vaikka kotikuntansa ja katsoa kaikki yli satatonnia tienanneet.

Vierailija
14/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iines000 kirjoitti:

Yritän välttää joutumasta listalle

Et siis kaipaa suuria tuloja ja vaurautta, vaan olet mieluummin pieni- tai korkeintaan keskituloinen?

Vierailija
15/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut muutamana vuonna ko listalla ja hyvin tyytyväinen siitä, että kukaan tuttunut ei varmaan edes älynnyt etsiä nimeäni listalta. Ei ainakaan kukaan ole sanonut mitään eikä kenenkään käytös mua kohtaan ole muuttunut.  Tänä vuonna olen ollut sen verran sairaana, että tulot eivät ihan yltäneet listalle pääsyyn. 

Vierailija
16/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aivan hirvittävää. Ei mun rahavarat kuulu muille.

Vierailija
17/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kammottavaa.

Vierailija
18/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vaan hienoa päästä tuolle listalle.

Pari kertaa olen päässyt rimaa hipoen -mutta toki haluaisin olla joka vuosi ihan kärjessä.

Ei kovia tuloja tarvitse häpeillä, päinvastoin. Minä olen niistä ylpeä.

Vierailija
19/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä nyt tuntuukin hyvältä kun on yksi ongelma vähemmän, eli ei tule nimeni julki uteliaiden ihmeteltäväksi :)

Vierailija
20/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se olisi kammottavaa. Välttäisin mielelläni listalle joutumisen, enkä pidä siitä, että verotiedot ovat julkisia. Syy tähän on se, että pelkään ystävien ja perheen alkavan suhtautumaan eri tavalla, jos tietäisivät todellisen taloustilanteeni.

Miksi ajattelet perheestäsi ja ystävistäsi noin? Minusta olisi kamalaa ajatella, että nykyiset ystäväni arvottavat minua varakkuuteni/ varattomuuteni perusteella. Mitä ystäviä sellaiset ovat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän