Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko kovatuloisimpien listalle päätyminen sinusta hienoa vai kammottavaa?

Vierailija
27.12.2018 |

Minusta se olisi kammottavaa. Välttäisin mielelläni listalle joutumisen, enkä pidä siitä, että verotiedot ovat julkisia. Syy tähän on se, että pelkään ystävien ja perheen alkavan suhtautumaan eri tavalla, jos tietäisivät todellisen taloustilanteeni.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iines000 kirjoitti:

Yritän välttää joutumasta listalle

Et siis kaipaa suuria tuloja ja vaurautta, vaan olet mieluummin pieni- tai korkeintaan keskituloinen?

Yritän ennemmin tienata 99000 kuin 100000 niin ei näy nimeä listalla

Vierailija
22/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iines000 kirjoitti:

Yritän välttää joutumasta listalle

Et siis kaipaa suuria tuloja ja vaurautta, vaan olet mieluummin pieni- tai korkeintaan keskituloinen?

Eihän se sitä tarkoita. Jos on omaisuutta niin on helppo järjestää tuloja itselle niin että 75% tuloista on verotonta tuloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla ole mitään väliä onko siellä listalla vai ei. Ei kukaan tule mitään kyselemään.

Vierailija
24/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kysele, mutta naapurit yrittivät kampittaa just niin kauan kuin olin listalla. Nyt kun en ole niin en enää kiinnosta niitä. Jäi turhat valitukset viranomaisille pois.

Vierailija
25/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useampi kaveri tai tuttu siinä taloudellisessa asemassa, että ovat kyseisillä listoilla. Itse olen keskituloinen, velkaantunut ja käyttövarat todella pienet. Kieltämättä minun on hiukan vaikeaa suhtautua näihin erittäin varakkaisiin kavereihin.

Vierailija
26/28 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottavaa. Pienemmässäkin mittakaavassakin markkina-arvoni on noussut, kun joku on saanut tietää varallisuudestani tai asema töissä on muuttunut paremmaksi.

Vierailija
27/28 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se olisi kammottavaa. Välttäisin mielelläni listalle joutumisen, enkä pidä siitä, että verotiedot ovat julkisia. Syy tähän on se, että pelkään ystävien ja perheen alkavan suhtautumaan eri tavalla, jos tietäisivät todellisen taloustilanteeni.

Miksi ajattelet perheestäsi ja ystävistäsi noin? Minusta olisi kamalaa ajatella, että nykyiset ystäväni arvottavat minua varakkuuteni/ varattomuuteni perusteella. Mitä ystäviä sellaiset ovat?

En ajattele, että he varsinaisesti arvottaisivat minut sen perusteella, mitä tuloni ovat, mutta se saattaisi aiheuttaa kateutta. Usempi ystäväni on pienituloinen, eikä rahat tahdo riittää mihinkään. Sellaisesta näkökulmasta toisen varallisuus voi tuntua suorastaan pahalta, ainakin hetkittäin.

Vierailija
28/28 |
28.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen listalla ensimmäisen ja mahdollisesti viimeisen kerran. Kukaan tuttu ei ole ainakaan kommentoinut mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi