Pitääkö "köyhäillä" exän mieliksi?
Tilanne on siis sellainen, että eron jälkeen ex-puolisoilla on hyvin erilaiset elintasot ja lapsetkin kyllä tajuavat tämän. Toisen tulot (yli kaksinkertaiset) ja varallisuus (moninkertainen) ovat niin merkittävästi suuremmat, että tämä näkyy arjessa ja etenkin lomailussa. Elatusmaksut tietenkin hoidetaan varattomammalle ex-puolisolle lasten takia asianmukaisesti.
Exä valittaa tästä ja vaatii vaatimattomampaan elämää toiselta. Onko tämä oikeutettu vaatimus eron jälkeen? Varsinkin kun tämä valittava osapuoli itse halusi erota.
Kommentit (11)
Eihän se sille exälle kuulu millainen elintaso on.
Aivan täysin sama tilanne täällä. Ex-puoliso ei hallitse rahankäyttöä ollenkaan, siis ei yhtään. Aina on rahat loppu, ei jaksa töihin mennä ja kaikkea pitäisi kuitenkin saada. Itselläni oikeinkin hyvä palkka ja asiat mallillaan, varaa matkustella, ostaa itselle asioita, harrastaa ym. Tämä kismittää ex-puolisoa, hänen mielestä minun tulisi laittaa kaikki rahat lapsiin (antaa hänelle) ja on todellakin väärin että minulla itselläni on harrastuksia ja voin elää mukavaa elämää. Lapsista tietenkin maksan hänelle elatusmaksut ihan normaalisti joka kuukausi.
No ei.
Mutmut. Itellä tilanne että suurituloinen ex maksaa elareita pienituloiselle mulle, mä siis asun lasten kanssa. Ja nyt hän sanoi, että hänellä ei rahat riitä. Kun tiedän hänen palkkansa, vuokransa ja elarinsa, niin ihmettelen, että miten ei yksineläjälle riitä 3000 käteen jääviä euroja kuussa. Mihin voi edes tuhlata niin paljoa. En käsitä. Mietin että suostunko tinkimään elareista, pärjäämme kyllä ilman niitäkin, koska olen todella säästäväinen.
Taitaa exää harmittaa kun sulla menee hyvin. Paremmin kuin hänellä. Kyllä sinä saat elää juuri niin leveästi kuin haluat. Kunhan maksat elatusmaksuja tai muuten hoidat lasten tarpeet tasapuolisesti exän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan täysin sama tilanne täällä. Ex-puoliso ei hallitse rahankäyttöä ollenkaan, siis ei yhtään. Aina on rahat loppu, ei jaksa töihin mennä ja kaikkea pitäisi kuitenkin saada. Itselläni oikeinkin hyvä palkka ja asiat mallillaan, varaa matkustella, ostaa itselle asioita, harrastaa ym. Tämä kismittää ex-puolisoa, hänen mielestä minun tulisi laittaa kaikki rahat lapsiin (antaa hänelle) ja on todellakin väärin että minulla itselläni on harrastuksia ja voin elää mukavaa elämää. Lapsista tietenkin maksan hänelle elatusmaksut ihan normaalisti joka kuukausi.
Oma ex ei halua lisää rahaa, mutta mun ei sovi viedä lapsia liian hienoille lomille, ajaa hyvällä autolla tai viedä muksuja ravintolaan syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma ex ei halua lisää rahaa, mutta mun ei sovi viedä lapsia liian hienoille lomille, ajaa hyvällä autolla tai viedä muksuja ravintolaan syömään.
Kyllä sinä saat lapsesti ravintolaan viedä jos haluat :D Kai sitä ex-puolisoa pelottaa että lapset alkavat tykkäämään sinusta enemmän kun tarjoat heille "hienompia" juttuja tms.
Exän ajatusmaailma on sosialismia mikrotasolla.
Köyhemmän mukaan elatukset. Ei kenelläkään ole velvollisuus taata toiselle toimeentuloa enää eron jälkeen.
Osa ihmisistä on loisia ja sillä on syynsä miksi heistä halutaan erota. Hyväksikäyttö loppukoot.
Jos on vielä yhteishuoltajuus, niin miksi toisen tarvitsisi maksella toiselle mitään. Jokainen hoitaa omilla viikoilla asiansa.
Olisipa esim prismassa yhteishuoltajuustili, jonne kumpikin vanhempi laittaa rahaa ja niitä rahoja saa käyttää vain lasten menoihin. Sieltä voisi tarkistaa myös väärinkäytökset.
Hah hah. Ei tietenkään.