Miten selittää pikkusiskolle, että yh-äidillämme ei ole varaa ostaa esim. lähes 400€:n polkupyörää, vaikka "kaikilla kavereillakin" on?
Pikkusisko 14v, itse olen jo täysi-ikäinen. Pitäisi olla kaikki massajutut mitä kavereilla. Pyörä, reppu, uusin puhelinmalli. Sitten sisko itkee ja kiukuttelee kuin 4-vuotias, kuinka elämä on pilalla. Haukkuu ja huo*ittelee äitiä niin kauan että äitikin itkee.
Eikä ole mistään kasvatuksesta kiinni, minä tai veljeni emme ikinä pahimmassakaan teiniuhmassa olleet tuollaisia ja olimme kiitollisia niistä halvemmistakin ei-muoti-tavaroista.
Kommentit (42)
Voi apua. Siis ei "apua miten voi olla noin huonosti kasvatettu kakara" vaan "apua mun lapsesta on tulossa samanlainen". Tässä tapauksessa ei myöskään ole kai kasvatuksesta kiinni, koska siskonsa on vaatimaton ja kiitollinen pienemmästäkin.
Mutta tämä 10-vee nuorempi... Osaa jo piikitellä minua isänsä tuloilla, sillä miten kyllä "kaikki muut saa, kaikilla muilla on".
Olen liian pehmeä ja otan itseenikin herkästi, mutta kauhulla odotan varsinaista teini-ikää.
Voit kertoa, että ne rahat menee teinin asumiseen, ruokaan ja vaatteisiin. Piste.