Minulle tökkäsi joulun liharuoat ja tein pasta carbonaran
Kommentit (26)
Carbonaran "kermaisuus" tulee pastan sekaan vatkatusta raa'asta kananmunasta. Jähmettyy.
Tökkii joo jouluruuat, vaikka ei paljon tullut ostettuakaan. Makkaraperunat valmistumassa juuri.
Vierailija kirjoitti:
Carbonaran "kermaisuus" tulee pastan sekaan vatkatusta raa'asta kananmunasta. Jähmettyy.
Ja tosiaan parmesanista vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, ei tulis mulla ekana mieleen joulun liharuokien "tökkäämisen" jälkeen tehdä pekonimakaronikermamössöä, mutta kivat sulle ap! :D
Carbonaraan ei kyllä kuulu laittaa kermaa. Toki moni suomalainen laittaa.
Kyllä Italiassakin saatetaan laittaa. En osaa kovin hyvin italiaa, mutta esim. italiankielisestä Wikipedia-artikkelistakin löytyy, että kermasta tehty kastike on yksi variantti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, ei tulis mulla ekana mieleen joulun liharuokien "tökkäämisen" jälkeen tehdä pekonimakaronikermamössöä, mutta kivat sulle ap! :D
Ootsä vähän jääs? Carbonaraa ei tuu kermaa v***n noob!
Ja tasan tarkkaan tulee.
-eri
Saapihan siihen laittaa jos haluaa, mutta ns. alkuperäiseen reseptiin ei todellakaan kuulu kerma. Rikotut kananmunat sekoitetaan kuuman pastan joukkoon ja lisätään juustoa (pecorino, parmesa...)
Huomaan, että monessa suomalaisessa reseptissä on kermaa, jopa pelkkää kermaa ilman kananmunaa, mutta carbonaraa se ei kyllä ole.
On niitä kasvispekoneitakin!