Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelottaa avata koko identiteetti nettitutulle

Vierailija
27.12.2018 |

Mistä tiedän ettei minua huijata? Todennäköisyys on melko pieni, mutta se pelottaa silti. Yksi nettideitti pyytää minulta kasvokuvaa. Toisille se on helpompaa näyttää netissä naama, että se käy tästä näin helposti kuin tosielämässä näytetään. Itse en jotenkin uskalla. Miten voin luottaa toiseen?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallatko näyttää kasvojasi kadulla ventovieraille, vai käytätkö peittävää asustetta?

Vierailija
2/36 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIhän kasvokuva vielä sun identiteettiä mitenkään avaa. Jos et esim. oikeaa nimeäsikään kerro vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko lähettää. Se on sinun päätöksesi eikä siihen ole kellään muulla nokan koputtamista.

Vierailija
4/36 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ihmetellyt, miten nettituttu on mahdollisesti vaarallisempi kuin vaikka baarista tai töistä löydetty. 

Vierailija
5/36 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina ihmetellyt, miten nettituttu on mahdollisesti vaarallisempi kuin vaikka baarista tai töistä löydetty. 

Siksi, että netissä on helpompi teeskennellä ihan täysin erilaista kuin on. Erityisesti töissä varmasti oppii toista ja hänen ajatusmaailmaansa tuntemaan jonkin verran. Baarituttavuudessa ei niinkään, mutta jotain viitettä voi saada ihmisen olemuksesta, käytöstavoista, puheista.

Esim. itse olen nettituttavuuksista päätynyt tapaamaan livenä ihmisiä, joista olen heti ensi näkemältä tiennyt, että ei, ei missään nimessä minulle. Baarissa tyypin tavattuani olisin heti torjunut, mutta kun netissä minulle oli kirjoituksissa esitetty ihan eri kuva itsestä, niin en sitten osannut torjua ennen kuin näin ihmisen lopulta livenä.

Vierailija
6/36 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku huijaisi sua saadakseen kasvokuvan? Mitä se sillä kuvalla tekis? Miksi se ei olis huijausta jo ilman kasvokuvaakin, jos tarkoitus on huijata?

Jossain vaiheessa sä joka tapauksessa joudut kasvos näyttämään, joko kuvana tai livenä.

Vierailija
7/36 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettideiteissä pätee sama sääntö kuin oikeassakin elämässä, että asioissa edetään siinä tahdissa kuin se itsestään hyvältä tuntuu. Kuvaasi ei ole pakko näyttää, jos et halua. 

Kuitenkin omasta kokemuksestani kerron sen, että kun itse olen laittanut kuvani profiiliin toivon sitä jossakin vaiheessa myös toiseltakin. On reilumpaa näyttää naamansa kuin jättää se ekoille deiteille.  Jos yhteydenpito on jatkunut pitkään ja pettymys tavatessa suuri, niin on kamalan vaikeaa sanoa toiselle ettei kiinnosta enää. Joten jos laitat kuvasi toiselle on kai se toinenkin laittanut kuvansa sinulle?

Vierailija
8/36 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä voi feikata ja esittää ketä ja millaista tahansa ja paljastumisen vaara on suht pieni. IR teeskenteleminen on vaikeampaa. Esim 60 v juoppo ukko ei pysty luonnossa esintymään 25 v raittiina atleettina kuten netissä.

Vierailija
9/36 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan sulle kivikkoista ja vaikeaa nettideittiä. Kuva on lähestulkoon ainoa (ensimmäinen) asia jolla päästään asiassa eteenpäin, se on sun käyntikorttisi. Itse sössin varmaan useamman ihan fiksun oloisen naisen, kun en hiffannut miten tärkeä se kuva on. Viisastuin ja nyt onnellisesti kolmatta vuotta seurustellut. Kuva on siis oleellinen, ellei jopa tärkein.

Vierailija
10/36 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä on helpompi tekeytyä ihan joksikin toiseksi, vaikka toista sukupuolta olevaksi tai ihan eri henkilöksi. Siksi.

Vierailija
11/36 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen deittipalstalla ja lähinnä huvittaa, miten monet miehet keplottelee profiilikuvasta. Toisaalta on ymmärretty että kuvallinen profiili pitää nykyään olla, toisaalta ei kuitenkaan olla valmiita näyttämään kasvoja. Enter: aurinkolasit, lähes pimeässä otetut kuvat, kuvat joissa naaman peittona on esim. käsi, kuvat jotka on otettu todella kaukaa tai oudosta kuvakulmasta... tällaiset kuvat ovat mielestäni lähinnä noloja.

Nettideittailu on nykyään normaalia ja profiileja on aivan kaikennäköisillä ihmisillä. En ymmärrä, miksi tämä show. Kasvojen näyttäminen netissä ON sama asia kuin niiden "näyttäminen" kadulla. Mahdollinen huijaus paljastuu viimeistään tavatessa.

Vierailija
12/36 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että netissä on helpompi teeskennellä ihan täysin erilaista kuin on. Erityisesti töissä varmasti oppii toista ja hänen ajatusmaailmaansa tuntemaan jonkin verran. Baarituttavuudessa ei niinkään, mutta jotain viitettä voi saada ihmisen olemuksesta, käytöstavoista, puheista.

Esim. itse olen nettituttavuuksista päätynyt tapaamaan livenä ihmisiä, joista olen heti ensi näkemältä tiennyt, että ei, ei missään nimessä minulle. Baarissa tyypin tavattuani olisin heti torjunut, mutta kun netissä minulle oli kirjoituksissa esitetty ihan eri kuva itsestä, niin en sitten osannut torjua ennen kuin näin ihmisen lopulta livenä.

Hei, ne samat eleet näkee netissäkin. Minkälaisia kysymyksiä toinen esittää, miten vastaa sinun kysymyksiin jne. Itse mm testasin miehiä sanomalla että pelkään ihmisiä. Lähti muutama mies poistoon kun vastasivat "miten se on mahdollista edes?" ja "aijaa, enpä oo kuullutkaan tuollaisesta" Sen lisäksi kirjoittaessa on tietty tunnelma. Aistin heti onko mies hyvä. Jos kirjoittaminen tuntuu rennolta on mies sopiva ja uskallan tavata.

Vierailija
13/36 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku huijaisi sua saadakseen kasvokuvan? Mitä se sillä kuvalla tekis? Miksi se ei olis huijausta jo ilman kasvokuvaakin, jos tarkoitus on huijata?

Jossain vaiheessa sä joka tapauksessa joudut kasvos näyttämään, joko kuvana tai livenä.

Kun sen kuvan kerran antaa toiselle niin sehän pystyy halutessaan tekemään sillä paljonkin. Ajatus pelkästään jo siitä, että joku eri ihmiseksi tekeytynyt ällöttävä tyyppi katselisi kuvaa jatkuvasti tuntuu aika ikävältä. Jäisin hänelle mahdollisesti mieleen ihan eri lailla ja paljon pidemmäksi aikaa kuin lyhyemmästä tapaamisesta. Hän saattaisi muokata kuvaa ja laittaa sen nettiin vaikka seksisivuille tai etsiä minua kuvan avulla. Minusta ei ylipäätään ole kuvia netissä tai somessa. En ole ap ja minulla on edessä sama ongelma, jos uskaltaudun nettideittailemaan.

Vierailija
14/36 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netissä voi feikata ja esittää ketä ja millaista tahansa ja paljastumisen vaara on suht pieni. IR teeskenteleminen on vaikeampaa. Esim 60 v juoppo ukko ei pysty luonnossa esintymään 25 v raittiina atleettina kuten netissä.

Eikä pysty netissäkään. Sanat ja kiinnostuksenkohteet paljastavat henkilön iän ja mahdollisen valehtelun. Mies joka tytöttelee minua, kirjoittaa jotenkin hassusti ja ehdottaa treffitekemiseksi iltauintia ei vaikuta kovin nuorelta. Huomautin asiasta ja pian mies olikin vaihtanut iäkseen 45v. Ja minä olin 16v.

Vierailija
15/36 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/36 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ensin mieheltä jotain spesifiä kuvaa, esim. lusikka pään päällä. Kuva on näin 95% tuore ja kyseinen henkilö. Sitten voit huoletta lähettää omasi kun tiedät miltä toinen näyttää. Jos mies taas venkoilee niin aika selvä kissakala.

Vierailija
17/36 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanttiset unelmatreffit muuttuvat täysin yllättäen karmivaksi painajaiseksi tositapahtumiin perustuvassa sarjassa. Naiset toivovat löytävänsä elämänsä rakkauden, mutta sen sijaan he päätyvät pakenemaan henkensä edestä.

Kertomalla tarinansa he haluavat toimia esimerkkeinä, ettei tuntemattomaan ihmiseen pidä luottaa sokeasti.

(Dates from Hell, rikostarina, USA, 2013)

http://www.telkku.com/ohjelmat/dates-from-hell/27354/frii/2350647

Vierailija
18/36 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sen kuvan kerran antaa toiselle niin sehän pystyy halutessaan tekemään sillä paljonkin. Ajatus pelkästään jo siitä, että joku eri ihmiseksi tekeytynyt ällöttävä tyyppi katselisi kuvaa jatkuvasti tuntuu aika ikävältä. Jäisin hänelle mahdollisesti mieleen ihan eri lailla ja paljon pidemmäksi aikaa kuin lyhyemmästä tapaamisesta. Hän saattaisi muokata kuvaa ja laittaa sen nettiin vaikka seksisivuille tai etsiä minua kuvan avulla. Minusta ei ylipäätään ole kuvia netissä tai somessa. En ole ap ja minulla on edessä sama ongelma, jos uskaltaudun nettideittailemaan.

Meinaat että kasvokuvasi olisi kovinkin kuumaa kamaa netin seksisivuilla?

Deittiprofiilissahan kasvokuvaa EI automaattisesti yhdistetä yhteystietoihin tai edes oikeaan nimeesi.

On myös ihan oma valintasi, mitä profiiliisi kirjoitat. Koitatko olla tyrkky tai miellyttää mahdollisimman monia vai teetkö täsmäilmoituksen joka karsii jo kättelyssä liudan idiooteimpia.

(ilmainen vinkki: kannattaa laittaa profiiliin että on ainakin lievästi ylipainoinen, sillä karsii monta setää ja psykoa)

Vierailija
19/36 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, ne samat eleet näkee netissäkin. Minkälaisia kysymyksiä toinen esittää, miten vastaa sinun kysymyksiin jne. Itse mm testasin miehiä sanomalla että pelkään ihmisiä. Lähti muutama mies poistoon kun vastasivat "miten se on mahdollista edes?" ja "aijaa, enpä oo kuullutkaan tuollaisesta" Sen lisäksi kirjoittaessa on tietty tunnelma. Aistin heti onko mies hyvä. Jos kirjoittaminen tuntuu rennolta on mies sopiva ja uskallan tavata.

Selvät tapaukset huomaa, mutta netissä on silti helpompi valehdella.

Vierailija
20/36 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIhän kasvokuva vielä sun identiteettiä mitenkään avaa. Jos et esim. oikeaa nimeäsikään kerro vielä.

Nii mut jos jutellaan kaikkea diskreettiä matskua. Ja on vähän juteltukin jo. Sitten ne yhdistyy mun naamaan ne privaaatit puheet.