Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä täysin normaali arkinen asia on sinusta työlästä ja epämiellyttävää?

Vierailija
27.12.2018 |

Vain yksi asia per viesti että on helppo peukuttaa. Peukku ylös = samaa mieltä Peukku alas = eri mieltä Aloitan:

Kaupassa käyminen

Meidän lähikaupassa on niin suppea valikoima että isommat ostokset on tehtävä marketissa joka on bussimatkan päässä. En omista autoa. Ensin tungen sinne täpötäyteen bussiin ja lähes aina joutuu seisomaan. Sitten yritän etsiä siellä kaupassa jotakin, joka on jälleen kerran siirretty toiseen hyllyvälikköön. Lopulta jonoon, jossa takana jonottava tuuppii kärryillä. Kortinlukija ei meinaa viidestä yrityksestä huolimatta hyväksyä maksua ja käteistä ei ole. Sen jälkeen ne sata kiloa painavat kassit mukaan ja jälleen täpötäyteen bussiin horjumaan.

Kommentit (547)

Vierailija
181/547 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa käynti; tunnen jäätyväni kauttaaltaan, vaikka vesi olisi kuumaa ja sieltä lähteminen on vielä viluisamman tuntuista.

Vierailija
182/547 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekerroksisessa kerrostalossa asuminen, ja ilman hissiä. PArkkipaikka tietysti kilsan päässä kotoa, ja roskikset sellaisella suunnalla kilsan päässä, johon ei muuten ole mitään asiaa, joten niitä ei voi viedä siinä samalla kun muutenkin lähtee jonnekin. Kaikki normaali eläminen käytännössä ihan vtun vaikeaa. Autopaikka hornan tuutissa, joten jo auton lämmitykseen laitto kestää puolituntia.

Ei ikinä enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/547 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo imurointia keljumpaa hommaa ! Jo ajatus että pitää imuroida on ankeeta.

Kaiva se rotisko komerosta, vedä ja köijää sitä sinne sun tänne, ääntä on kuin KOLMESSA imurissa,

tehoa kuin puolessa imurissa.....

Toki onhan robotti-imureita, ehkäpä se on seuraava hankinta.

Vierailija
184/547 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkiminen

Miksi tätä on äänestetty alaspäin? Ilmeisesti ainakin neljä tykkää kakkimisesta kovasti.

Vierailija
185/547 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten pesu ja sen huomaa.

Olisipa vekotin tyyliin pyykinpesukone , jonne voisi työntää päänsä ja sitten hrrr,hrrr,prulp ja tukka ois pesty.

Vierailija
186/547 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikasta toiseen siirtyminen, varsinkin jos on paljon kuskattavaa tavaraa mukana, esim. kotoa autoon, autosta jonnekin, sisältä ulos, ulkoa sisälle.

Kierrätysjätteiden vienti. Kompostiastian tyhjennys.

Erilaisiin asioihin ryhtyminen, ei niinkään välttämättä ne asiat. Esim. suihkuun meneminen.

Kiire.

Kasvojen rasvaaminen. Meikkien pesu tai ylipäätään kasvojen pesu muuten kuin suihkussa. Hiusten kuivaaminen föönillä.

Vierailija
187/547 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakkiminen

Miksi tätä on äänestetty alaspäin? Ilmeisesti ainakin neljä tykkää kakkimisesta kovasti.

Ja tätäkin, johan nyt... Panee ajattelemaan...

Vierailija
188/547 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullojen palautus, auton tankkaaminen, herääminen aamulla töihin, koiran ulkoiluttaminen, tiskikoneen tyhjennys ja täyttö, laskujen maksaminen, ruokakaupassa käyminen. Lähes kai siis kaikki mikä on pakko?

Vierailija
189/547 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihana ketju! Oon tuntenut itseni jotenkin huonoksi ihmiseksi, kun jokapäiväiset jutut, kuten just vaikka meikkien pesu ja hiusten föönaus tuntuvat rasittavilta. Nyt vasta oon tajunnut, etten ole ainoa! Kiitos av!

Vierailija
190/547 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho tulipa väsynyt olo tästä ketjusta. Itse inhoan biojätteen pitämistä/viemistä roskiin. Liian usein käy niin, että se seisoo siinä pytyssä jopa sen puoli päivää liian pitkään ja se pussi alkaa tihkua jotain biolitkuja haisemaan sinne säiliöön ja matkalla eteiseen hyvällä tuurilla myös lattioille. Lisäksi mikään pussi ei ole täsmälleen oikean kokoinen tohon pyttyyn ja usein biopussin kahva valahtaa niin, että varsinkin meidän pienet lapset heittää siitä sivusta jätteitä pussin ohi sinne ämpäriin. Vihaan sen haisevan biosäiliön pesemistä jos sinne valuu niitä nesteitä, eikä mitkään talouspaperit alla kauheasti auta kun nekin vain kastuu ja alkaa haista. Aina kun vien biojätteen jännitän, että toivottavasti ei vuoda niitä mönjiä. Kuitenkaan ei sitä puolityhjänäkään viitsi hävittää. Onko muilla tätä vai olenko vain avuton? :D

Vierailija
191/547 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipan vaihto, vaikkei itsellä olekkaan lapsia niin silti jo ajatuskin inhottaa.

Vierailija
192/547 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaipan vaihto, vaikkei itsellä olekkaan lapsia niin silti jo ajatuskin inhottaa.

Se ei ainakaan mun mielestä oo tuntunut kovinkaan työläältä verrattuna kaikkien muiden sotkujen siivoamiseen. Kieltämättä joskus yöllä jos kuulee, että nyt vauva taitaa vääntää siinä niin kyllä oon kiroillut mielessäni. Eli siis tuntuu vaivattomalta yleensä, mutta öisin ei tarvis kakkailla. Mutta kyllä ne pöntölle opettaa heti kun vain alkaa osoittaa kiinnostusta :D aikuiselta vaipan vaihto on sitten varmasti työläämpää.

Vierailija
193/547 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silittäminen, ihan kamalaa.

Luin ensin että siittäminen. En ole päässyt kokeilemaan mutta se sopii tähän, luulen että selkäni ei kestäisi niin kauan kunnes tulisi.

Vierailija
194/547 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkatavaroiden purku matkalta kotiin tultua.

Vierailija
195/547 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykkien viikkaaminen on aina ollut se juttu. Silityslautaa en ole ikinä edes ostanut tai rautaa, sen verran hyvin itseni tunnen, etten niihin koskisi kumminkaan.

Mulla riippuu monta kerrosta pyykkejä ovenkarmien ja kaapinovien päällä muuten siistissä kodissa, välillä keittiön kaappeja myöten. Vaatehuoneessa on muutama vaate, joita en käytä, kaikki käytössä olevat otan suoraan puhtaiden pyykkien kasoista niiden ovenkarmien, jalkalamppujen ym päältä ja ripustan siihen taas pesun jälkeen. En ymmärrä, miten viikkaaminen voi olla minulle niin vastenmielistä, kun mikään muu kotityö ei ole. Monesti olen harkinnut jopa palkkaavani jonkun viikkaamaan kerralla nuo kaikki kaappiin, pari tuntia varmaan menisi kun on myös lakanoita ym ja tosiaan yhden naisen koko vaatekaappi. Ja pari kuukautta kestäisi taas joutua samaan jamaan.

Saman sukuinen juttu kuin tiskikoneen tyhjääminen. Kun periaatteessa se työ on jo tehty. eli pesty, ja kuivattu, niin masentaa tehdä vielä täysin valmiille asialle sen piilottaminen kaappien taakse. 

Vierailija
196/547 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukun pakkaaminen matkalle. Ei auta vaikka olisi päivän työreissu, rasittaa silti ja edellinen päivä menee tuskaillessa unohtuiko joku tärkeä. Vaikka olisi lista. Ja aina se laukku painaa.

Vierailija
197/547 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanvessan siivoaminen. Rakastan karvapallojani, mutta se jokapäiväinen kakan siivoaminen lapiolla sieltä pois.. ja jos sitä ei tee, haisee ja kissa suuttuu.

Vierailija
198/547 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virallisten asioiden hoitaminen puhelimitse tai virastoissa.  Ajan varaaminen esim. lääkärille tai hammaslääkärille. Hiusten laitto tärkeämmille asioille lähtiessä.  Joku ei pitänyt vaatteiden silittämisestä.

Minusta se on mukavin kotityö ja jotenkin terapeuttista.

Miesten kauluspaitojen silitys on aivan kamalaa puuhaa. Yhden kohdan kun on saanut silitettyä, toiseen jo silitettyyn kohtaan ilmestyy ryppy kuin tyhjästä. Siinä sitten kääntelet ja vääntelet paitaa että joka kohta olis rypytön. Ei onnistu koskaan.

Osta itsestään siliäviä paitoja. Problem solved.

Vierailija
199/547 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kengännauhojen sitominen. Olen normaalipainoinen enkä edes mitenkään rapakunnossa, joten miten se voikin olla niin tuskaa?! Reisiin sattuu niin että tuntuu että kuolema korjaa, henkeä ei tahdo saada ja sydän hakkaa. Joka kerta lenkille lähtiessäni mietin miten voi olla mahdollista, että kengännauhojen sitominen on sata kertaa raskaampaa kuin reilun tunnin reipas lenkki.

Muutamissa kengissä olen ratkaissut näin:  laitan saman väristä kuminauhaa ylimmäisiin lenkkeihin, nauhat voi olla löysästi kiinni.

Sitten vain asetan kuminauhan toisen puolen.

Ratkaisu tähän on Sports Lace -kengännauhat. Ei tartte keksiä mitään omia kuminauhasysteemejä.

Ihan kaupasta löytyy.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/sports-lace-ohut-lukollinen-ken…

Vierailija
200/547 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laukun pakkaaminen matkalle. Ei auta vaikka olisi päivän työreissu, rasittaa silti ja edellinen päivä menee tuskaillessa unohtuiko joku tärkeä. Vaikka olisi lista. Ja aina se laukku painaa.

Minulla taas se laukun purkaminen on homma, jota siirrän ja siirrän. Jopa niin, että osa vaatteista on matkavaatteita, jotka odottaa laukussa seuraavaa matkaa, jos on jäänyt käyttämättä, ettei tarvitse pestä.