Mikä täysin normaali arkinen asia on sinusta työlästä ja epämiellyttävää?
Vain yksi asia per viesti että on helppo peukuttaa. Peukku ylös = samaa mieltä Peukku alas = eri mieltä Aloitan:
Kaupassa käyminen
Meidän lähikaupassa on niin suppea valikoima että isommat ostokset on tehtävä marketissa joka on bussimatkan päässä. En omista autoa. Ensin tungen sinne täpötäyteen bussiin ja lähes aina joutuu seisomaan. Sitten yritän etsiä siellä kaupassa jotakin, joka on jälleen kerran siirretty toiseen hyllyvälikköön. Lopulta jonoon, jossa takana jonottava tuuppii kärryillä. Kortinlukija ei meinaa viidestä yrityksestä huolimatta hyväksyä maksua ja käteistä ei ole. Sen jälkeen ne sata kiloa painavat kassit mukaan ja jälleen täpötäyteen bussiin horjumaan.
Kommentit (547)
Vessanvetoveden kantaminen sadevesisaavilta vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vauvan kanssa ulos lähteminen. Asun hissittömän talon toisessa kerroksessa ja vaunut on säilytettävä eteisessä, koska ne eivät mahdu rappukäytävään ja ulkoiluvälinevarasto on aivan kuusessa pihan toisella laidalla olevan talon kellarikerroksessa, jonne näin talvella menee jäiset betonirappuset.
Päivittäin tulee käytyä kävelyllä, kauppareissulla tms , mutta joka ikinen kerta tulee tuskanhiki jo ennen kuin olen saanut vauvan tai itseni puettua ja vaunujen kantaminen alas saa kylpemään hiestä. Oikein kiva siitä sitten lähteä reippailemaan. Vielä ikävämpää on tulla takaisin ja kantaa ruokaostoksia vauvan ja vaunujen lisäksi.
Ja minulla on vain yksi lapsi. Kauhistuttaa ajatellakin, jos olisi vielä taapero ja vaikka koira tässä kaverina.
Tiedät kai, että vaunujen säilyttäminen rappukäytävässä on ehdottomasti kiellettyä. Siis vaikka periaatteessa mahtuisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakanoitten vaihto. Mikähän siinäkin risoo, ei se kauaa ota, eikä tarvi joka päivä edes tehdä. No se risoo vähän kun pitäisi viedä peitot ja tyynyt ulos piiskattavaksi, mutta ”tällä kertaa” en jaksa.
Aluslakanan vaihto on kauhea operaatio. Minulla on 120 cm leveä runkopatjasänky.
Siis se lankanan reunojen taittelu petauspatjan reunojen alle niin että se edes jotenkin pysyisi paikoillaan. Ehei onnistu eka kerralla eikä neljännelläkään.
Aina se lakana temppuilee jostain reunasta.
Miksi ihmeessä et käytä niitä kuminauhallisia muotoon ommeltuja lakanoita?
Mä en vaihtais takaisin niitä kerran kokeiltuani. Pyörin kai ku väkkärä kun tavallisella lakanalla nukuttuani esim. yökylässä lakana on aina aamulla ihan rutussa, vaikka petaan kulmat niin kuin jostain oon oppinut (armeijatyyli vai onko marttojen..?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden roskapussin etsiminen ja laittaminen roskapönttöön.
Miksei sulla ole rulla jo valmiiksi roskiksen pohjalla ja siitä repäiset aina uuden pussin kun otat täyden pois? Tai roskiksen viereisellä hyllyllä. Mä teen aina noin.
Ei ole totta, miksen mä ole tätä tiennyt! Se rulla voi olla siellä alla! Tämä ratkaisee sen elämää suuremman ongelman, että roskapussit ovat erikseen keittiön roskiksiin ja vessaroskikseen ja mies ottaa aina väärän pussin väärään roskikseen. Laventelintuoksuiset keittiöön, pinkit vessaan! Nyt on rulla piilossa roskiksen pohjalla, haa.
Itse en voi sietää sitä että roskapussirulla on valmiina roskiksessa, koska jos roskapussista valuu jotain niin se koko rulla on sitten siinä liejussa, töhnässä ym ja melkeenpä joutaa roskiin heittää koko rulla sitten.
Osta sähköharja, putsaa hammasvälit kirjoitti:
Työni puolesta olen huomannut että suurelle osalle on hampaiden hoito vaikeaa. Kukaan ei ole käskenyt seistä vessassa niitä pesemässä. Sitten vingutaan kun tulee reikiä ja hammaskiveä, sehän onkin yleensä tosiaan tavalla tai toisella meidän alan ammattilaisten vika.
Sori mun on suun terveydenhuollon ammattilaisena myös vastattava. Olisin ammatistani huolimatta vastannut ketjuun inhottavaksi asiaksi hampaiden harjauksen. On niin tylsää puuhaa, siihen vielä väliharjan käyttö alkuun niin huhhuh.. Tietysti ammattilaisena - täten suun terveyden asioista aika paljon tietävänä - suoritan tämänkin aktin kaksi kertaa päivässä. Mutta en todellakaan tuomitse niitä jotka lipsuvat, ymmärrän täysin.
Ps. Kyllä, hampaat suositellaan pestävän vessassa peilin edessä jolloin on niin paljon helpompi keskittyä siihen, että harja esim. kulkee oikeasti ienrajassa eikä vaeltele ympäriinsä.
Matkustaminen. Ei siis tarkoita vain jotain ulkomaanmatkoja vaan ihan paikasta A paikkaan B siirtymistä sellaisella matkustusvälillä ja asialla, että tarvitaan julkisia/autoa ja pitää valmisteluissa olla vähän tarkempi (oikeat tavarat mukaan, aikataulutus, etc).
Kun sitten perille pääsee, niin jee, mutta se koko siirtymisvaihe ja sitä edeltävät valmistelut ottaa kuuppaan. Ulkomaillekin tekisi mieli lähteä useammin mutta kun se itse matkanteko rassaa; pakkaamista, lentokoneessa istumista, asemilla odottelua ja sättäämistä, aikataulujen kyttäämistä, tavaroiden perään vahtaamista, jne. Argh!
Yhdyntä. On niin suttaista hommaa.
Pienessä keittiössä minkä vaan tekeminen. MMMHHH ai perkule.
Asutaan vielä poikaystävän kanssa omissa asunnoissamme. Hänen keittiö on sellainen pieni keittokomero, jonka ainoa pöytätila on hella (sellainen vanha perushella, ei "ilmoita" millään hienolla H-kirjaimella mikä levy on vielä lämmin tms.) sekä laatikosta ulos vedettävä leikkuulauta. Lopun tilan vie paahdin ja moccamasteri. Poikakaverilla on myös tapana tiskata vasta kun on absoluuttinen pakko - minä en voi asiaan puuttua, koska asunto ei ole minun ja hän saa tehdä kuten tahtoo. En kuitenkaan kestä sitä vielä tiskien aiheuttamaa entistä ahtaampaa keittiötä -> tiskaan, mitä myös vihaan. Siellä ollessani syön usein esim. tölkkipapuja ja makaronia, ettei tarvitsisi seisoskella häkissä kokkailemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho tulipa väsynyt olo tästä ketjusta. Itse inhoan biojätteen pitämistä/viemistä roskiin. Liian usein käy niin, että se seisoo siinä pytyssä jopa sen puoli päivää liian pitkään ja se pussi alkaa tihkua jotain biolitkuja haisemaan sinne säiliöön ja matkalla eteiseen hyvällä tuurilla myös lattioille. Lisäksi mikään pussi ei ole täsmälleen oikean kokoinen tohon pyttyyn ja usein biopussin kahva valahtaa niin, että varsinkin meidän pienet lapset heittää siitä sivusta jätteitä pussin ohi sinne ämpäriin. Vihaan sen haisevan biosäiliön pesemistä jos sinne valuu niitä nesteitä, eikä mitkään talouspaperit alla kauheasti auta kun nekin vain kastuu ja alkaa haista. Aina kun vien biojätteen jännitän, että toivottavasti ei vuoda niitä mönjiä. Kuitenkaan ei sitä puolityhjänäkään viitsi hävittää. Onko muilla tätä vai olenko vain avuton? :D
Ota se muovilaatikko mukaan sinne ulos, niin ei valu lattioille. Niissä ämpäreissä on usein kahvatkin kantamiseen.
No mutta tästä tulee taas uusi ongelma! Vien roskat vain, kun olen samalla lähdössä johonkin, kuten töihin. Asun siis kerrostalossa. Eli tehdäkseni näin joudun menemään kolmet raput alas, viemään roskat, palaamaan ylös astian kanssa ja sitten lähtemään. En jaksa. En ole siis alkuperäisen kommentin kirjoittaja mutta kärsin vuolaasti samasta ongelmasta.
Matka töistä (tai milloin mistäkin) kotiin.
Asun kilsan päässä metroasemalta, ja inhoan sitä ainaista, rutiininomaista reittiä. Matka kotoa ei ole ihan niin rasittava, koska lähes kokonaan alamäkeä, mutta salakavala, loiva ylämäki tekee kotimatkasta vielä ärsyttävämmän. Kylven kotiin päästessä aina hiessä, oli kesä tai talvi.
En tykkää kuoria perunoita etenkään uusia multaperunoita. Sama juttu valkosipulien kuorimisen kanssa. Muut kotityöt menettelee.
Pyykin pesu ja lajittelu.
Roskien vieminen.
Imuroiminen.
Perunoiden pesu.
Salaatin tekeminen (siis salaatinlehtien pesu, kuivaus...)
Teen toki kaikkia näitä, salaattia ja perunoita on vaan harvemmin kun en jaksa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiskikoneen tyhjentäminen. Ärsyttävää, vaikka siinä menee ehkä vain kymmenisen minuuttia.
Kenellä menee kymmenen minuuttia? Eikait sinne niin paljon astioita edes mahdu
Ruokien suunnittelu ja kaupassa käynti. Meinaa mielikuvitus loppua kesken kun ei halua samoja ruokia syödä joka viikko eikä netistäkään löydy mitään vaihtelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakanoitten vaihto. Mikähän siinäkin risoo, ei se kauaa ota, eikä tarvi joka päivä edes tehdä. No se risoo vähän kun pitäisi viedä peitot ja tyynyt ulos piiskattavaksi, mutta ”tällä kertaa” en jaksa.
Aluslakanan vaihto on kauhea operaatio. Minulla on 120 cm leveä runkopatjasänky.
Siis se lankanan reunojen taittelu petauspatjan reunojen alle niin että se edes jotenkin pysyisi paikoillaan. Ehei onnistu eka kerralla eikä neljännelläkään.
Aina se lakana temppuilee jostain reunasta.
Tehkää toki sopivan kokoinen petauspussi.
En tiedä, miksi inhoan laskujen maksamista nettipankissa. Kyse ei siitä, etteikö olisi rahaa tavallisiin laskuihin. Venytän laskuja niin, että voin maksaa kerralla useamman.
Lakanoiden pesun jälkeen uusien vuodevaatteiden laitto on ylipääsemättömän vaikeaa, nukun muutaman yön ilman lakanoita. Ihan hullua, pari minuuttia menisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei sulla ole rulla jo valmiiksi roskiksen pohjalla ja siitä repäiset aina uuden pussin kun otat täyden pois? Tai roskiksen viereisellä hyllyllä. Mä teen aina noin.
Ei ole totta, miksen mä ole tätä tiennyt! Se rulla voi olla siellä alla! Tämä ratkaisee sen elämää suuremman ongelman, että roskapussit ovat erikseen keittiön roskiksiin ja vessaroskikseen ja mies ottaa aina väärän pussin väärään roskikseen. Laventelintuoksuiset keittiöön, pinkit vessaan! Nyt on rulla piilossa roskiksen pohjalla, haa.
Itse en voi sietää sitä että roskapussirulla on valmiina roskiksessa, koska jos roskapussista valuu jotain niin se koko rulla on sitten siinä liejussa, töhnässä ym ja melkeenpä joutaa roskiin heittää koko rulla sitten.
Edelliselle kysymys. Miksi pitää olla eri rulla keittiön ja vessan roskikseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelliselle kysymys. Miksi pitää olla eri rulla keittiön ja vessan roskikseen?
Ja jos pitää niin miksi vessan rulla ei ole valmiiksi vessassa ja keittiön keittiössä? Meillä on vessassa pienempi roskis ja tottakai pienemmät roskapussit, koska vessassa ei tule roskaa yhtä paljon kuin keittiössä ja roskis rupeais haisemaan jos odottais että keittiön roskiksen kokoinen pussi tulis täyteen. Ei mitään järkeä lähteä puolikkaita pusseja kulettelemaan.
Joka aamuinen kahvin valmistus puuduttaa:
- keitin päälle
- kupin lämmittäminen kuumalla vedellä
- vettä laitteen vesisäiliöön
- maitoa muovimukiin ja muki mikroon 35 s.
- kahvin mittaaminen suodattimeen
- kahvin valuttaminen kuppiin
- maidon vaahdotus pienellä pattereilla toimivalla vatkaimella
Koko prosessi kestää vain muutaman minuutin. Illalla jo teen esivalmistelut, eli jauhan kahvin, puhdistan suodatinosan valmiiksi, laitan työpöydälle kupin ja muovimukin. Aamu pilalla, jos en saa just sitä "omaa kahviani". (Yökyläillessäni mikä tahansa kahvi kelpaa).
Joskus unohdan jonkun vaiheen rituaalissani , esim. olen unohtanut täyttää vesisäiliön ja keitin murisee oudosti. Närkästyttää ihan kohtuuttomasti.
P.S. Luin oman sepustukseni ja tajusin olevani pakkomielteinen hullu tai mahdollisesti Asperger.
Niinpä...