Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toivottavasti kirkko irti valtiosta / erotkaa kirkosta rummuttajat

Vierailija
26.12.2018 |

ovat ottaneet huomioon että kun toiveenne toteutuu niin kirkko ei saa enää tukea valtiolta hautausmaiden hoitoon. Voipi olla niin että kirkon hautausmaille haudataan vain kirkkoon kuuluvat. Jokainen voi miettiä miten ona asuinseutu järjestää viimeisen leposijan kirkkoon kuulumattomille

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ovat ottaneet huomioon että kun toiveenne toteutuu niin kirkko ei saa enää tukea valtiolta hautausmaiden hoitoon. Voipi olla niin että kirkon hautausmaille haudataan vain kirkkoon kuuluvat. Jokainen voi miettiä miten ona asuinseutu järjestää viimeisen leposijan kirkkoon kuulumattomille

Toivottavasti otat huomioon sen, ettei kirkkoon kuulumattomat yleensä välitä ruhonsa lepopaikan sijainnista vähääkään.

Vierailija
2/37 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleelle sillä ei enää ole väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vaikeaa kuin se uskovaiselle voikin olla ymmärtää, me uskonnottomat panostamme elämään, emme kuolemaan. Tästä johtuen hautausmaatkin ovat olematon hinta todellisesta uskonvapaudesta.

Vierailija
4/37 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten varmaan ei nouse meteliä jos tulevaisuudessa kirkosta eronnut ei pääse sukuhautaan tai aiemmin kuolleen puolison viereen??

Vierailija
5/37 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten varmaan ei nouse meteliä jos tulevaisuudessa kirkosta eronnut ei pääse sukuhautaan tai aiemmin kuolleen puolison viereen??

Huomionarvoista on se miten kostonhimoisia te kristityt olette 🤔

Vierailija
6/37 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon ensisijainen tehtävä on säilyttää kristinuskon oppi ja levittää sitä eteenpäin seuraaville sukupolville.

Hautapaikoista huolehtiminen on toissijaista, jos joku haluaa pramean  hautaholvin niin kustantakoon sen itse.

Vierailija
7/37 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietämätön tollo. Kirkko saa nytkin rahan erikseen hautaustoimintaan ja muuhun yhteiskunnalliseen tehtävään. Hautaamista ei kustanneta kirkollisverorahoista, joten kirkon jäsen määrä ja maksajien määrä ei vaikuta hautaamiseeen.

Hautaaminen voidaan siirtää kunnille, niin ei tarvi antaa kirkolle enää yhtään mitään.

Vierailija
8/37 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mikään muu taho kuin kirkko ei kykene hoitamaan hautaustoimintaa?

Vierailija
9/37 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautaustoimi kuuluisi järjellä ajatellen julkisen puolen hoidettavaksi muutenkin, eikä minkään epämääräisten lahkojen kuten tähän asti.

Mulle kyllä sopisi päätyä vaikka tuhkana lempiomenapuuni juurelle. Eiköhän tuosta selvitä.

T. Iso paha tätiateisti

Vierailija
10/37 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautaustahdossani lukee, että ruumiini saa polttaa ja tuhkat sirottaa vapaavalintaiseen kansallispuistoon ilman hihhuliseremonioita. En tiedä periikö Metsähallitus jonkin nimellisen korvauksen siitä, että osoittaa sirottelupaikan ja merkitsee sen maarekisteriin.

Olen lukenut raamattuni ja tunnen Jeesuksen opetukset. 

Minä en tuomitse sinua, ap, minä säälin vain. "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Kuka näin sanoo Matteuksen evankeliumin mukaan, muistatko? Tiedätkö rakkauden kaksoiskäskyn, joka on koko kristinuskon ydin?

Vierailija
11/37 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama minulle, mutta voi olla että olet väärässä. Sukuhaudan omistaa suku, eikä seurakunta voi kieltää hautaamasta siihen ketä tahansa, jonka suku tahtoo siihen haudata.

Ja noin ihan teoriatasollakin tuo hypoteesisi on järkeä vailla, koska kristinuskon ydin on lähimmäisenrakkaus. Koska et tunne ja tunnusta sitä, väitän, ettet edes ole kristitty. Sinä vain kuulut kirkkoon ja podet mielenterveysongelmia.

Vierailija
12/37 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ruumis tuhkataan, niin tuhkauurnaa on huomattavasti helpompi säilyttää ja kuljettaa kuin kokonaista ruumisarkkua. Kuolema on olemattomuus kuten kreikkalainen filosofi Epikuros totesi jo 2300 vuotta sitten.

Vierailija
13/37 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti otat huomioon sen, ettei kirkkoon kuulumattomat yleensä välitä ruhonsa lepopaikan sijainnista vähääkään.

Jonkun se ruumis on hävitettävä. Mistä tiedät, kuinka monta ruumista sinulle tulee hävitettäväksi ennen kuin itse kuolet? Kuuluvatko kaikki läheisesi kirkkoon?

Vierailija
14/37 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä mun raadolle tapahtuu sen jälkeen kun viimeisen henkäykseni olen päästänyt.

Vierailija
15/37 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä aloituksissa uskovaiset kerta toisensa jälkeen ampuvat niin itseään jalkaan, että voisi epäillä näiden olevan ateistien provoja. 😂

Vierailija
16/37 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama minulle, mutta voi olla että olet väärässä. Sukuhaudan omistaa suku, eikä seurakunta voi kieltää hautaamasta siihen ketä tahansa, jonka suku tahtoo siihen haudata.

Ja noin ihan teoriatasollakin tuo hypoteesisi on järkeä vailla, koska kristinuskon ydin on lähimmäisenrakkaus. Koska et tunne ja tunnusta sitä, väitän, ettet edes ole kristitty. Sinä vain kuulut kirkkoon ja podet mielenterveysongelmia.

Sukuhaudankin omistaa seurakunta ja suku on vain vuokrannut sen.

Vierailija
17/37 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eloon jääneille on.

Mietipä, jos kirjjo jättää hävittämättä kaikki kirkkoon kuulumattomien vainajien ruumiit. Mikä taho ne hävittää? Hautaustoimistoilla ei toistaiseksi ole mitään konstia hävittää ruumista. Krematoriotkin taitavat olla kirkon omaisuutta.

Vierailija
18/37 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kristinusko ja kirkot katoaisivat tästä maasta (...mihin siihen en kuitenkaan jaksa uskoa), niin sittenhän uskonelämän monopoli täällä  olisi kokonaan eräällä toisella uskonnolla...

Vierailija
19/37 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa minua ei haudata hautausmaalle. Ei kirkon eikä muun mahdollisen instanssin. Tuhkaus on keksitty, ja tuhkalle on monenlaisia muitakin loppusijoitusvaihtoehtoja kuin maahan hautaus. Minun tuhkani upotetaan järveen vesistöuurnassa. Kirkko jää nuolemaan näppejään.

Vierailija
20/37 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eloon jääneille on.

Mietipä, jos kirjjo jättää hävittämättä kaikki kirkkoon kuulumattomien vainajien ruumiit. Mikä taho ne hävittää? Hautaustoimistoilla ei toistaiseksi ole mitään konstia hävittää ruumista. Krematoriotkin taitavat olla kirkon omaisuutta.

Eivätpä ole kaikki.

Tässähän avautuu uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Uskontovapaan krematorion lisäksi uskontovapaa, yksityinen hautausmaa.