Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaanhoitajan papereilla 3lk. opettajan sijaisuutta tekemään

Vierailija
26.12.2018 |

Sain sijaisuuden kesään asti. Olen onnellinen - oma lapsi samassa koulussa 2lk. Lyhyet työpäivät ja lähellä kotia. Palkka ihan ok.
Happy!!

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajien työllistymistilanteesta on puhuttu paljon, että ylitarjontaa on suhteessa avoimiin paikkoihin. Tuttavani opiskelee aineenopettajaksi, ja opintojen loppuvaiheella vaikuttaa olevan sijaispaikkoja tarjolla hänelle enemmän kuin pystyy tekemään. Onko tosiaan näin, että opiskelijana pääsee sijaiseksi helposti, mutta valmistuneena pätevänä ei sitten enää niinkään? Voisiko joku valaista?

Joo ei kyllä kannata valmistua.

Siis miksi ei? Koska pätevillekö pitää maksaa enemmän, vai mistä syystä? Vai oliko sarkasmia. :D En ole opettaja, lähellekään, mutta ala ja sen työllistymistilanne kiinnostaa.

Kyllä pätevä opettaja otetaan mieluiten sijaiseksi, ainakin omassa kaupungissani. Valitettavan vähän vain on tarjolla päteviä, koska sijaisille harvoin maksetaan kesäajan palkkaa edes koko lukuvuoden sijaisuudesta. Harva pätevä puolestaan haluaa tehdä parin päivän sijaiskeikkoja. Mutta eri puolella Suomea on toki erilainen työllisyystilanne. Aineenopettajien kohdalla työtilanne on hyvin erilainen riippuen opetettavasta aineesta/aineyhdistelmistä.

Okei, kiitos vastauksesta. Millä aineilla/aineyhdistelmillä on parhaimmat todennäköisyydet työllistyä aineenopettajana?

Parhaasta en osaa sanoa, mutta ainakin HY on huono. Jopa syrjäisimpien kylien vuorotteluvapaan sijaisuuksiin voi olla kymmenen pätevää hakijaa. Pitää  olla vähintään historia, yhteiskuntaoppi, uskonto ja elämänkatsomustieto sekä mielellään joku lukioaine kuten psykologia ja filosofia, jotta ura urkenee.

Päteviä hakijoita virkoihin löytyy. Tämän voi itse kukin tarkistaa viranhaltijapäätöksistä, jotka ovat julkista tietoa. Päteviä opettajia tosiaan riittää, todisteena siitä tälläkin foorumilla oleva https://www.vauva.fi/keskustelu/1448744/ketju/tyottomien_opettajien_ver…;

Voin vakuuttaa, että Helsingin kaupungissa ei ole yhtään epäpätevää yhteiskuntaopin opettajaa. Tämän tiedän siksi, että olen itse lähettänyt sinne avoimen hakemuksen, mutta ainoa vastaus on ollut "kiitos hakemuksesta" tai joku siihen suuntaan.

Aloittaja kyllä erehtyy siinä, jos kuvittelee työpäivien olevan lyhyitä ja silti luulee olevansa hyvä opettaja. Ei se niin mene, että on opettajanoppaassa yhden sivun edellä oppilaita. Tunteja pitää valmistella, toisinaan hyvinkin pitkään ja jos sattuu hankala luokka, työtä riittää myös vanhempien kanssa.

Vierailija
82/82 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet työpäivät? Luulet,tietämätön,että open työ on sama kuin luokan lukujärjestys. Tulet hämmästymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla