Sukuloimassa, ei mitään tuoretta lautasella. Pää hajoaa!
Tultiin perjantaina puolison kotiseudulle, jossa ollaan kierretty paikasta toiseen ja ollaan siis vieraina eri taloissa. Nyt alkaa hajota pää kun keitetyt perunat ja etikkapunajuuret ovat lähinnä tuoreita vihanneksia tai hedelmiä mitä olen täällä nähnyt. Nälkä ei ole ollut, ja ruokaa on paljon, se on hyvää ja kahvit runsaine tarjoomuksineen keitetään ja katetaan joka välissä. Mutta kaipaisin jotain tuoretta, salaattia, hedelmää tai jotain. En ole tottunut syömään leipää ja pullaa montaa kertaa päivässä. Olo on turpea ja tukkoinen. Kohta alkaa kahvittelutkin ahdistaa. Ollaan siis täydellisen maaseudulla, autottomana ja muiden kuljetettavissa joten kaupassa poikkeaminen ei ihan tuosta vain onnistu.
Kommentit (50)
Ei kyllä ikinä tee oikein mitään. Kun joku vie itse sitä kaipaamansa tuoretta, se on väärin, ja jos ei vie, sanotaan että veisit itse. Kaikki mitä tekee = väärin tehty.
Meilläkin kävi muutama sukulainen, mutta emme tarjonneet mitään. Sanoimme, että voi sentään, jatkatte täältä Veijo-sedän luokse, siellä aina pöydät notkuu herkkuja. Nyt me ei pilata teidän ruokahalua millään tarjoamisilla, mutta rupatellaan tässä pihalla. Eivät voi syyttää siitä, että ei ollut avocadoa tai tuoretta tilliä
On taas WT:t joutuneet pakkosukuloimaan :'D
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu: tarjolla oli ostetut maksa- ja lanttulaatikot, perunoita, kaupan lihapullia ja kaupan majoneesi-italiansalaattia. Jälkkäriksi luumutorttuja. Huh ja hyh. Ei mitään tuoretta tai vihreää.
Onhan tuos lanttu vihannes, mutta ei riittäisi mullekaan vihreydeksi. Mutta mitä se haittaa että kaupasta ostetut? Ei mitään.
Ihme nirsoilua. Kyllä sinä muutaman päivän ilman vihersalaatteja pärjäät.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ikinä tee oikein mitään. Kun joku vie itse sitä kaipaamansa tuoretta, se on väärin, ja jos ei vie, sanotaan että veisit itse. Kaikki mitä tekee = väärin tehty.
Oikein on syödä sitä, mitä tarjotaan, ja kiittää kauniisti. Kas näin helppoa se on.
No ens vuonna laitat puolison kiertämään noi paikat yksin ja syöt itse kotona mitä huvittaa.Ei sun ole mikään pakko jatkaa tuota kiertolaisperinnettä.
Jos on tottunut pelkkään mättöruokailuun, voi olla vaikea tajuta, että toiselle jo pari päivää ilman kuituja aiheuttaa huonon olon. Ruuansulatus ei toimi ja olo on kertakaikkiaan tukkoinen. Ei se ole mitään teeskentelyä ja hienostelua.
Mun lapsuudenkodissa oli aina joulun jälkiruokana hedelmäsalaatti ja kermavaahtoa. Joskus oli karpalokiisseli. Kuitenkin jotain raikasta. Hedelmiä oli koko ajan tarjolla. Mandariineja ja viinirypäleitä oli kiva napostella suklaan syönnin lomassa.
Nyt on joulu, eikä parasta vihersalaatti ja vihannesaikaa Suomessa, mutta samaa ihmettelin kesällä, uusien perunoiden ym. aikaan.
Kaupan kinkkukiusausta, kaupan punajuurisalaattia, sienisalaattia, kaupan coctail karjalanpiirakoita munavoilla, pakastealtaasta lihapyörykät, kananugetit ja ranskalaisia lapsille. Kirjolohta grillistä ja sitäkin vain vähän ja aikuisille. Tällaista kyläpaikassamme. He syövät yleensä näin ja juhliinkaan ei oikein muuta voi, kun lapset ei sitten pidä ja jättävät syömättä.
Oli kahdenlaista kaupan kakkua ja pakastealtaan dallaspullia.
Ei mitään salaattia, ei mitään tuoretta tai itsetehtyä ja mies on lääketieteen tohtori ja vaimo kirjanpitäjä...
Vielä seuraavana päivänä kitalaessa tuntui sellainen epämääräinen rasvakerros - yäk.