Paras lukemasi kirja?
Suosikkikirjasi, joka jokaisen tulisi mielestäsi lukea?
Kommentit (200)
Minä olen lukenut elämäni aikana niin monta kirjaa että vaikea sanoa. Ehkä Gerald Durrelin Eläimet ja muu kotiväkeni. Sai nauraa niin että mahaan sattui. Muutkin Durrelin kirjat on hyviä,harmi ettei enää kirjastoista tahdo löytää.
Gabriel Carcia Marquesin Sadan vuoden yksinäisyys on lempikirjani.
Kotimaisista kirjoista
Mika Waltari: Sinuhe Egyptiläinen
Ulkomaisista kirjoista
Oscar Wilde: Dorian Grayn muotokuva
Gabriel Garcia Marques: Sadan vuoden yksinäisyys
Dekkareista ylivoimainen teos
Donna Tartt: Jumalat juhlivat öisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Donna Tartt: Jumalat juhlivat öisin. Kaunokirjallisuutta parhaillaan, on kuitenkin suhteellisen helppolukuista ja mukaansatempaava. Tikli odottaa vuoroaan, se onkin sitten vähän paksumpi teos :)
Juu, se eka The Secret History on todella hyvä, etenkin kun ajattelee että se oli parikymppisen ihmisen esikoisteos. Sitten ne muut kaksi ei mielestäni ole enää ihan samaa tasoa, ainakaan Tikli. The Little Friend oli muuten nautittava lukukokemus mutta siinä oli keskellä pitkä n. 150s. osuus (Rattliffien perheestä ja käärmeistä), johon lukeminen juuttui ja piti taistella eteenpäin.
Tartt oli 29-vuotias esikoisteoksen ilmestyttyä, mutta hän kirjoitti sitä muistaakseni 9 vuotta. Hän on muutkin kirjat julkaissut kymmenen vuoden työskentelyn jälkeen, joten taso on vähän parempaa kuin kerran vuodessa ilmestyvät Varekset yms. Ei sen puoleen, luen Vareksiakin.
Jumalat juhlivat öisin voi olla esikoisteokseksi kohtalainen, mutta ei se silti teoksena ole hyvä. Keskitasoa laadukkaampaa mutta silti kevyttä viihdettä.
En hauku itsellä luettuna noin 5000 kpl.
Viimeisin Kepler menossa, pakko lukea ykkösellä...
V.S.Naipaul: Talo mr. Biswasille minunkin suosikkini (ja oli kiva huomata se Barack Obaman kirjalistalla tänä jouluna!).
Täytyy ihan tunnustaa että en ole koskaan lukenut yhtäkään kirjaa loppuun. Pakolliset koulukirjat tuli sieltä täältä luettua.
Saara Turunen Rakkauden hirviö.
Vierailija kirjoitti:
Jumalat juhlivat öisin voi olla esikoisteokseksi kohtalainen, mutta ei se silti teoksena ole hyvä. Keskitasoa laadukkaampaa mutta silti kevyttä viihdettä.
Ja mitähän pahaa on kevyessä viihteessä? Jos vetäisee vain Humisevan harjun tyyppisiä kirjoja, saattaa omakin mieli alkaa hiljalleen synkistyä.
Kirja joka jokaisen tulisi lukea:
Pentti Linkola – Ihminen ja legenda
Ei turhaan voittanut Tieto Finlandiaa!
Raamattu mutta myös Heidi Baker Kohti ihmeitä teki todella suuren vaikutuksen ja suosittelen kaikille kristinuskosta kiinnostuneille!
Vierailija kirjoitti:
V.S.Naipaul: Talo mr. Biswasille minunkin suosikkini (ja oli kiva huomata se Barack Obaman kirjalistalla tänä jouluna!).
Samoin mun listalla. Sain kirjan jostakin kauan sitten, ja olin lukenut sen monta kertaa, ennen kuin sain vasta viime vuonna tietää että se onkin tositarina ja mm. se Hanuman House on oikeasti olemassa 😲
Väinö Linnan Tuntematon sotilas, näet sotahistoria on minun juttuja niin tämä varmaan isoin syy.
Juu, se eka The Secret History on todella hyvä, etenkin kun ajattelee että se oli parikymppisen ihmisen esikoisteos. Sitten ne muut kaksi ei mielestäni ole enää ihan samaa tasoa, ainakaan Tikli. The Little Friend oli muuten nautittava lukukokemus mutta siinä oli keskellä pitkä n. 150s. osuus (Rattliffien perheestä ja käärmeistä), johon lukeminen juuttui ja piti taistella eteenpäin.