Miksi vietätte joulua verkossa?
Tunnustan että itsekin vietän, mutta meille tekisi hyvää irtautua. Mennään perheen pariin istumaan takkatulen lämpöön.
Kommentit (18)
Jep. Lapseni lähti eilen jo kotiin ja vieraat tänä aamuna. Niinä kolmena päivänä olikin sometauko, koska oli ihana olla lapsen kanssa. Hän on loistavaa juttuseuraa.
Syistä, jota en tässä selitä, en voi viettää joulua kotona puolisoni kanssa vaan olen paikassa, jossa minulla on joitakin velvollisuuksia mutta myös erittäin paljon vapaata aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Syistä, jota en tässä selitä, en voi viettää joulua kotona puolisoni kanssa vaan olen paikassa, jossa minulla on joitakin velvollisuuksia mutta myös erittäin paljon vapaata aikaa.
Oletko jossain sairaalassa tai hoidossa?
1) olen istunut kaksi päivää vanhempieni luona, enkä enää halua
2) lapset ovat isällään
3) miesystävä on töissä
Mitäpä sitä kilttinämiehenä muutakaan.
Ei, kyllä mä olen ihan kotona katselemassa joulukuusta. Odotan samalla, että jaksaisin lähteä pojan ja miehen kanssa kuntosalille. Ja että tytär heräisi, on kuumeessa ja ajattelin vähän keittää tyttöparalle vaikka mietoa porkkanakeittoa, josko se pysyisi sisällä.
Ei se, että välillä on hetken netissä tarkoita, että päivä olisi huono ja perheen kanssa ei ehtisi olla yllin kyllin. Tuskin paheksut samalla lailla vaikkapa television katsomistakaan?
T. Takkatuleton stadilainen
Koska se on kivaa. Olen kyllä käynyt koiran kanssa lenkilläkin ja maannut sängyssä suklaata syöden ja telkkaria katsellen.
Koska ei sitä joulunakaan jaksa herkistellä ja tunnelmoida vuorokauden ympäri. Ihan normaalia elämää sitä silloinkin eletään. Välillä ihaillaan joulukuusta takkatulen ääressä, välillä ollaan vauva-palstalla.
Heh, koska olen yksin. Vietän kalsaripäivää. Ensimmäinen kerta 53-vuotisen elämäni aikuisiän aikana kun ei tarvitse mistään stressata. On kuusi, joulukukat, ruuat, leivonnaiset ja kaikki, mutta ennenkaikkea rauhallinen ja tyyni mieli, olen tyytyväinen kaikkeen. Valmistin joulun itselleni.
Kaikilla ei se perhe ja suku ole samassa kylässä, etenkään meillä, jotka olemme opiskelujen ja työn perässä muuttaneet toiselle puolelle maata tai palloa. Eivätkä kaikki tosiaankaan kaipaa ympärilleen hälinää viihtyäkseen.
Te ootte vaan niin mukavaa seuraa. Eipä tarvi katsella nyrpeitä naamoja ja epämääräisiä pieruverkkareita, joissa persus roikkuu polvissa ja polvipussit nilkoissa.
1) En jaksa leikkiä lapsen kanssa barbeilla loputtomiin.
2) Toinen vaihtoehto on, että korjaisin aineita. Kieltäydyn kuitenkin jyrkästi tekemästä töitä jouluna. Huomenna sitten taas jatketaan sitä puuhaa.
Olen introvertti enkä jaksa seurustella kuin hetken kerrallaan.
Muuten pakenen tänne. Kumpikin lapsi on samanlainen. Toinen roikkuu pleikalla ja pelaa verkossa kavereiden kanssa ja toinen on puhelimella .
On tapahtunut paljon pahaa elämässäni. En halua ajatella sitä koko ajan.
On käsketty hakeutumaan epämukavuusalueelle. Täällä on epämukavaa.
Oltiin aamupäivällä luistelemassa. Sit syötiin lounas. Lapset vetäytyivåt omiin huoneisiinsa ja mies katsoo jotain omaa juttuaan makkarissa. Mä leivoin savukalapiirakan joulukalan tähteistä ja odotan sitä uunista. Tässä on hyvä hetki vähän rentoutua sohvalla.
Se pitää minut kasassa, etten hajoaisi totaalisesti.
T. Kinkku