Olinko moukka? Lähetin köyhälle kaverilleni viestin mitä sain joululahjaksi.
Olen rikas, mutta eihän minun tarvi sitä hävetä?
Kommentit (49)
Olit moukka. Sen verran pitää olla ymmärrystä, että katsoo, kenelle kertoo jotain ja kenelle ei. Varsinkin silloin, jos toinen ei edes kysy.
Eihän lahjojen saaminen kerro varallisuudesta mitään, vaan antajan varallisuudesta. Eikä aina siitäkään, koska antaja voi ottaa pikavippejä tai osamaksuja ja ostaa lahjoja yli varojensa.
Ehkä luulet, että ystäväsi on kateellinen, koska itse vastaavassa asetelmassa olisit. Ei välttämättä ole. Saattaa jopa nauraa sinulle takanapäin, koska on älykkäämpi kuin sinä. Tietää, että halusit leveillä ja pilkkaa sinua mielessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitäs annoit tälle kaverillesi lahjaksi?
No en mitään, mutta miksi minun olisi pitänyt antaa kun ei hänkään minulle?
Hän ei pystynyt, mutta sinä et halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä luulet, että ystäväsi on kateellinen, koska itse vastaavassa asetelmassa olisit. Ei välttämättä ole. Saattaa jopa nauraa sinulle takanapäin, koska on älykkäämpi kuin sinä. Tietää, että halusit leveillä ja pilkkaa sinua mielessään.
Hyvin vastattu!
Olet luonteeltasi ainakin tosi ilkeä ja sulla shakaalin sielu.
En oikein ymmärrä, että miksi kerroit?
Jos halusit tehdä kaverisi kateelliseksi tai aiheuttaa hänelle mielipahaa niin, kyllä olet moukka.
Jos ihan puhtaasti halusit jakaa ilosi saamistasi lahjoistasi, niin olet vähemmän moukka.
Mikäli et halua olla moukka ollenkaan, olisit jakanut ilosi lahjoistasi jonkun muun hyvätuloisen tai paljon lahjoja saaneen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos halusit tehdä kaverisi kateelliseksi tai aiheuttaa hänelle mielipahaa niin, kyllä olet moukka.
Jos ihan puhtaasti halusit jakaa ilosi saamistasi lahjoistasi, niin olet vähemmän moukka.
Mikäli et halua olla moukka ollenkaan, olisit jakanut ilosi lahjoistasi jonkun muun hyvätuloisen tai paljon lahjoja saaneen kanssa.
Minulla ei ole muita kavereita. Kerron hänelle aina kaiken, yleensä on iloinnut hankinnoistani
T. Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Olet luonteeltasi ainakin tosi ilkeä ja sulla shakaalin sielu.
C
No kerro nyt meillekin mitä sait.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli et halua olla moukka ollenkaan, olisit jakanut ilosi lahjoistasi jonkun muun hyvätuloisen tai paljon lahjoja saaneen kanssa.Minulla ei ole muita kavereita. Kerron hänelle aina kaiken, yleensä on iloinnut hankinnoistani
T. Aloittaja
No siinä tapauksessa riippuu varmasti hyvin paljon kaveristasi, miten moukkana hän sinua pitää. Ei kaikkia haittaa, jos toisella menee taloudellisesti paremmin ja hänhän saattaa olla jopa iloinen puolestasi.
Olipa huono. Pomppas tuos vaihees kun sanoit olevasi rikas, mitä se kuuluu tuohon sun saamiin lahjoihin?
Vierailija kirjoitti:
Olipa huono. Pomppas tuos vaihees kun sanoit olevasi rikas, mitä se kuuluu tuohon sun saamiin lahjoihin?
Koska sain lahjan myös rikkaalta puolisoltani.
Vierailija kirjoitti:
Timanttisen korun
Miksi en saisi kertoa oma-aloitteisesti lahjoistani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Timanttisen korun
Lisäksi matkan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Edelleen, miten sun rikkaus liittyy sun saamiin lahjoihin? Vai siis ostiko sun puoliso sulle lahjan sun rahoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Edelleen, miten sun rikkaus liittyy sun saamiin lahjoihin? Vai siis ostiko sun puoliso sulle lahjan sun rahoilla?
Minä voin matkustella vuoden aikana useasti. Arvasin että minua kadehditaan
Ohan tuo erkoista ihan jo käytöksen kannalta. Ymmärrän että lapset kertoo toisilleen mitä lahjaksi tuli, mutta mielestäni on outa jos aikuinen ihminen siitä ilman kysymistä kertoo. Ei liity mitenkään siihen onko rikas vai köyhä, vaan ihan perus käytöstapoihin. Siinä teini-iässä viimeistään pitäisi pikkuhiljaa tulla haltuu tavat että lahjasta kiitetään antajaa, sitä voi yhessä lahjojen jako hetkenä ihailla paikalla olevien kanssa, mutta ei tosiaankaan ole kohteliasta erikseen mennä tilanteen ulkopuolisille selittämään lahjoistaan.