Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinhuoltajat, kysymys raha-asioista..

Vierailija
25.12.2018 |

Siis miten tulette toimeen?
Mulla tilanne että muutto lasten kanssa pois yhteisestä vuokrakodista.
Mulla palkka n. 1900 e käteen, vuokra 650e kaksiosta. Kuinka paljon sähkö ja vakuutukset yleensä tämän kokoisesta on? Autoon bensat, lasten päivähoito ja iltapäiväkerho, harrastukset.. ruoka, omat lainat ja laskut. Tuntuu ettei voi tulla toimeen :(

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto pois niin pärjännet hyvin kunnes lapsilisät loppuvat.

Vierailija
2/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat varmaan asumistukea. Entäs elarit, maksaako mies hänelle kuuluvan osuutensa lasten elatuksesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä, että miksi ihmeessä et tähän asti ole itse hoitanut raha-asiotasi?

Silloin tietäisit, että päivähoito maksaa 0 euroa noilla tuloilla, ip kerho saattaa sekin olla ilmainen riippuen kerhon järjestäjästä. Vakuutukset maksavat eri summia riippuen siitä, millaisen vakuutuksen haluat.

Mitä ihmettä ovat ne omat laskut, joita saat? Puhelin ja netti, vesimaksu. Mitä muuta?

Vierailija
4/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa? Eli lapsia on vähintään kaksi. 

Saat asumistukea tuolla kombolla, elatusapua/tukea, ja lapsilisät. 

Päiväkotimaksut 0 euroa. 

Pärjäsin todella hyvin samalla palkalla. 

Vierailija
5/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat asumistukea. Et maksa täyttä maksua päivähoidosta. Lisäksi lasket tuohon palkkaan päälle lapsilisät ja elatusavun. Luulis pärjäävän. Tai sitten sulla on liikaa menoja. Itse elätän yksin yhtä lasta, nettotulot esim tässä kuussa (sis. palkan ja tuet) 1400eur.  Asumismenot mulla vähän alle 500eur, vakuutuksiin menee noin 45eur/kk ja sähköön noin 35eur/kk. Opiskelen ja käyn töissä. Pärjätään suht hyvin mutta laskea kyllä täytyy ja hankintoja harkita tarkkaan.

Vierailija
6/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö.. miten niin en ole hoitanut? Tähän asti päivähoito on maksanut sen täyden koska puolison tulot reilusti enemmän kuin omani.

Vierailija
7/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkullakaan ei ole usein varaa autoon eli se pois. Harrastusten oltava ilmaisia, jollei esim. Kummi tai isovanhemmat tue niitä.

Vierailija
8/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asmistukea saat noin satasen eli enpä sen varaan paljoa laskisi.

Vierailija
9/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autosta ei voi luopua, julkista liikennettä ei ole sillä tavalla että pääsisin töihin. Bensakulut n. 60-70e /vk.

En siis ole vielä muuttanut joten sähkö vesi yms kustannuksista ei ole tietoa.

Vierailija
10/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö.. miten niin en ole hoitanut? Tähän asti päivähoito on maksanut sen täyden koska puolison tulot reilusti enemmän kuin omani.

Jos olisit hoitanut, tietäisit sähkölaskun ja vakuutusten summat ja osaisit päätellä, mitä ne ovat tulevaisuudessa. Samoin tietäisit autosi kulut ja osaisit tarkistaa, mitä maksaa päivähoito.

Vierailija
11/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on aika eri luokkaa omakotitalossa kuin kerrostalokaksiossa.. oletan? Autoni kulut tiedän kyllä..

Vierailija
12/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suunnilleen sama palkka ku sulla ja sama vuokrakin oli. Nuorin lapsi asui enää kotona ja oli jo teini-ikäinen, ei mennyt päivähoitoon ja kerhoihin rahaa. Pärjäsin oikein hyvin, rahaa jäi hienosti säästöönkin joka kuukausi, ei mitään ongelmaa. Autokin oli.

Puhun menneessä muodossa koska teini nyt aikuinen ja työelämässä, juuri muuttamassa kotoa ja asuntoni ei ole enää vuokrakämppä vaan ostin oman asunnon missä asun itse asiassa halvemmalla kuin tuossa vuokrakämpässä. Ja saan säästöön entistä enemmän, nuukailematta.

Eli summa summarum: olen pärjännyt loistavasti koko yksinhuoltaja-aikani ja siitä olen kiitollinen.

Jos kerran asut vuokralla niin mistä toi sun laina on?? Äläkä vaan sano että kulutusluotto..?

Vierailija
13/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit hoitanut, tietäisit sähkölaskun ja vakuutusten summat ja osaisit päätellä, mitä ne ovat tulevaisuudessa. Samoin tietäisit autosi kulut ja osaisit tarkistaa, mitä maksaa päivähoito.

Joopa joo! Esim itse olen muuttamassa omakotitalosta rivariin enkä todellakaan osaa arvioida paljonko sähköt yms maksavat.

Vierailija
14/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla suunnilleen sama palkka ku sulla ja sama vuokrakin oli. Nuorin lapsi asui enää kotona ja oli jo teini-ikäinen, ei mennyt päivähoitoon ja kerhoihin rahaa. Pärjäsin oikein hyvin, rahaa jäi hienosti säästöönkin joka kuukausi, ei mitään ongelmaa. Autokin oli.

Puhun menneessä muodossa koska teini nyt aikuinen ja työelämässä, juuri muuttamassa kotoa ja asuntoni ei ole enää vuokrakämppä vaan ostin oman asunnon missä asun itse asiassa halvemmalla kuin tuossa vuokrakämpässä. Ja saan säästöön entistä enemmän, nuukailematta.

Eli summa summarum: olen pärjännyt loistavasti koko yksinhuoltaja-aikani ja siitä olen kiitollinen.

Jos kerran asut vuokralla niin mistä toi sun laina on?? Äläkä vaan sano että kulutusluotto..?

Opintolaina sekä autolaina

Vierailija
15/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puolison tulot ovat reilusti isommat, voit olettaa saavasi häneltä kohtuulliset elatusmaksut. Nyt vaan ensimmäiseksi ladtenvalvojan puheille elatussopimusta tekeemään.

Kannattaa ehkä myöhemmin miettiä työpaikan vaihtoa, jos nyt jää käteen 1900 mutta on pakko olla auto ja pelkät bensakulut on 250 e kuussa. Se on tosi paljon.

Vierailija
16/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani on enemmän kuin useimmissa kahden aikuisen taloudessa, juuri ostin uuden auton ja varasin matkan Lappiin hiihtolomalla. Kesällä lähdetään Kreikkaan. 2 lasta. Ex ei tosin suostu maksamaan muuta kuin pakolliset elarit, mutta ei se oikeastaan haittaa, kunhan ei aiheuta mitään harmia.

Vierailija
17/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida asua pk-seudulla? Täällä ei saa kolmiota alle 1300e/kk..

No mutta, saat varmaan lapsilisät itsellesi?

Bensaan menee aika paljon jos 280e/kk ? Pitäskö tehdä valintoja, lähemmäs työtä?

Vierailija
18/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on aika eri luokkaa omakotitalossa kuin kerrostalokaksiossa.. oletan? Autoni kulut tiedän kyllä..

Kyllä ne on ihan kulutuksen mukaan molemmissa! Saman verran sähkömaksaa, tuli se omakoti- tai kerrostaloon.

Vierailija
19/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei teillä ole yhteishuolto?

Vierailija
20/34 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida asua pk-seudulla? Täällä ei saa kolmiota alle 1300e/kk..

No mutta, saat varmaan lapsilisät itsellesi?

Bensaan menee aika paljon jos 280e/kk ? Pitäskö tehdä valintoja, lähemmäs työtä?

En todellakaan asu pk-seudulla:D

Mä olen harkinnut muuttoa mutta olen ajatellut että lasten kannalta parempi pysyä tutuissa ympyröissä kun ero kuitenkin on heille iso asia. Ei tarvisi koulua vaihtaa tai päiväkotia ja isä lähellä kuitenkin