Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä metsäneläimiä olette nähneet luonnossa?

Vierailija
25.12.2018 |

Luin tuota metsäpeura keskustelua ja tajusin että olen harmaan Helsingin kasvattina täysin kaupunkilaistunut. Lintuja näkee joo mutta muuten ne rajoittuvat citykaneihin, rusakkoihin ja oraviin. Yläasteella näin ketun kun suunnistimme keskuspuistossa liikuntatunnilla, ja se jäi mieleen. Siinä se.

Kertokaa miltä tuntuu nähdä oikea hirvi, pöllö, karhu, ahma, supi, susi, ilves, peura, näätä, lumikko, poro, naali... Tai jopa hurja villi siili! Itse en ole edes kyytä nähnyt, rantakäärmeen ja sisiliskon kyllä. Oisko sammakkokin tullu nähtyä muksuna! :D

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohdannut listaltasi puuttuvan saukon (tosin ei ole metsäneläin),majavan, helmipöllön, metsoja, teeriä, erilaisia hanhia, peltopyitä,haukkoja, kauriita...

Susi, karhu, ahma ja lumikko on kohtaamatta.

Ai miltä tuntuu nähdä pöllö puussa? Ei miltään, luonnossa niitä on runsaasti, kunhan osaa katsoa.

Vierailija
2/58 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisin oli mäyrä ja niitä oli useampikin. Myös peuroja tapaan aika ajoin ja orava on tietty klassikko!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäyrän minäkin näin Hgissä. Oli kyllä todella arka. Lähti heti juoksemaan karkuun kun minut näki.

Vierailija
4/58 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä minäkin, mutta olen nähnyt täälläkin esim. siilin ja ketun useasti. Rusakoita on pilvin pimein. 

Hirven muutaman kerran Helsingin keskuspuistossa ja muualla olen nähnyt kaikki paitsi sutta en ole. 

Ei se miltään niin ihmeelliseltä tunnut. Totta kai sitä vähän pysähtyy supikoiran kohdalla ja varsinkin karhun. Tilanne oli sellainen, että näin Nuuksiossa sen lammen toisella puolen eli en varsinaisesti pelästynyt. Laitettiin kuitenkin kamppeet kasaan ja siirryttiin autoa kohti :)

Vierailija
5/58 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asun ja olen tavannut kosketusetäisyydellä siiliä, jäniksiä, haukkoja, metsähiiriä, myyriä, hirviä (tosi pelottavaa) ja kaukaa nähnyt myös, kuinka Vantaanjoesta nousi saukko.

Vierailija
6/58 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sapelihammastiikerin näin kerran Kolilla käydessäni.

Vierailija
7/58 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohdannut listaltasi puuttuvan saukon (tosin ei ole metsäneläin),majavan, helmipöllön, metsoja, teeriä, erilaisia hanhia, peltopyitä,haukkoja, kauriita...

Susi, karhu, ahma ja lumikko on kohtaamatta.

Ai miltä tuntuu nähdä pöllö puussa? Ei miltään, luonnossa niitä on runsaasti, kunhan osaa katsoa.

Häpeillen myönnän etten edes tiennyt että suomessa on saukkoja.. nyt ois parasta alkaa kohottaa kuntoa ja mennä vaeltamaan ens kesänä!

-AP

Vierailija
8/58 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 hirveä kulki jonossa olohuoneen ikkunan ohi. Ilves pyöri nurkissa, samoin mäyrä, kettu, jänikset, metsäkauriit, karhu, viirupöllö, harmaapäätikka ja tuulihaukka.

Kivaahan se oli.

Vierailija
9/58 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirviuros ja jäin ihmettelemään miksi se minua tuijottaa. Vilkaisin olkani yli ja siellä minua tuijotti naarashirvi. En onneksi joutunut keskelle mustasukkaisuuskohtausta.

Vierailija
10/58 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nähnyt sun listalta hirven (tuli Etelä-Suomessa kerrostalon pihaan, lisäksi nähnyt mm. hirvilaumoja tien varressa), peuran (useamman kerran ja yhden peurakolarin olen ajanut) ja ilveksen (autotiellä, oli vaikuttava näky autonvaloissa). Ketun näin naapurinpihalla.

Oravia bongaillaan koirien kanssa kilpaa.

Vierailija
11/58 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kentaurin ja pegasoksen.

Vierailija
12/58 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee tästä keskustelusta jotenkin ihan hurjan hyvä mieli! :) Semmonen lapsenomainen into että jos oikeesti lähtis seikkailemaan. Kiitos vastauksista!

-AP

Vierailija
13/58 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleen tulee erikoisemmista lähinnä rantahämähäkki ja kettu. Tai useampia kettuja. Sekä lumikko.

Vierailija
14/58 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohikäärme, yksisarvinen, mammutti.. ja kaikki Helsingissä, ap on vaan laiska sohvaperuna!!!

Vierailija
15/58 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi Viiru ja Pesonen!

Vierailija
16/58 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla tontilla pöllöjä ja kettuja. Hirviä näkee usein ja peuroja myös. Karhuja en ole luonnossa nähnyt, mutta tiedän kyllä että karhu on havainnut minut usein. Sama sienimetsä jaetaan. Eri haukkalajeja näkee, kalasääksen pesä on lähellä. Sudesta oon nähnyt vaan jälkiä ja kuullut ulvontaa.

Vierailija
17/58 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu kun näkee hirven? No olkapäässä tuntuu kiväärin rekyyli, kun ampuu 😂

No eipä nuo oikeasti tunnu miltään kummalliselta. Metsästän hirviä ja peuroja. Syön niitä melkein joka päivä ympäri vuoden.

Kotimme pihapiirissä näkee lähes päivittäin merikotkia, vesilintuja, kettuja, supeja, rusakoita, peuroja, kauriita. Kesällä näkee saukkoja ja hylkeitä silloin tällöin.

Suomen luonnossa on vaikka mitä, kunhan lähtee ruutukaavan ja asvaltin ulkopuolelle.

Vierailija
18/58 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäyrä, kettu, siili, korppi, minkki, kyitä, hirvi, kauris, sammakko, sisilisko, gekko, metsähiiri.

Vierailija
19/58 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kokemuksiakin piti kirjoittaa

Rantahämähäkki on iso ja pullea, todella näyttävän näköinen hämppy Suomen luonnossa. Bongasin metsästä ja se näky ei unohdu. Siirryin kunnioittavasti kauemmas :D

Aikuisen ketun olen nähnyt metsänreunassa, se oli villi ja tulipunainen, häntä iso ja pörheä. Siitä tuli sellainen villi fiilis, kun tuijotimme toisiamme.

Lumikon näin melkein vahingossa, kun silmään osui liike talvella liiterin alla. Yhtäkkiä tajusin, että näen muutakin kuin lunta. Näen pienen, ilkikurisen naaman. Lumikko on yhtäaikaa kaunis ja hurja ja vähän ilkeän näköinen. Ja nopea!

Olen nähnyt myös hirven useamman kerran, jopa vähän liian läheltä. Se on kunnioitusta herättävän iso.

Poroja näkyy täällä Lapissa paljon ja niihin tottuu, paitsi syksyisin hirvaat aiheuttavat rykimäaikaan vähän sydämentykytystä. Ne ovat silloin agressiivisia ja voivat jopa käydä päälle. Täällä kaupungin liepeillä paikallinen mies joutui sellaiseen ahdikoon kesken lenkin, että oli henki mennä. Onneksi keskussairaalan ensiapu oli lähellä ja pystyi omin jaloin kävelemään sinne. Kun hirvas tulee päälle, kannattaa yrittää mennä puun taakse suojaan, ne sarvet eivät nimittäin tee hyvää sisäelimille.

Itse toivoisin joskus näkeväni villin rotan siellä Helsingissä käydessä :D

Vierailija
20/58 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siili, lumikko, majava, kettu, hirvi, piisami, supikoira, valkohäntäpeura, kyy, rantakäärme, vaskitsa, sisilisko. Nuo tuli äkkiseltään mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän