Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyylitaiturit, auttakaa

Vierailija
25.12.2018 |

En kerta kaikkiaan osaa itse löytää sellaista tyyliä, vaatemerkkiä/-ejä ja "tyyli-ikoneita" joiden avulla osaisin pukeutua. Vaatekaappini on täynnä markettivaatteita, joita inhoan, ja jotka reikiintyvät nopeasti.

Speksit:
- ikä 50+
- olen pyöreä ja nimenomaan vatsakas (ei vyötäröä), pienet rinnat, 162 cm (koko 44)
- asiantuntija-alalla mutta työ ei edellytä jakkupukua
- asun pääkaupunkiseudulla joten tarjontaa on
- en viihdy hameessa kuin poikkeuksellisesti
- ei korkeita korkoja
- hakemani tyyli on ajaton, hieman naisellinen, hieman "hippi"
- ehdottomasti ei kuitenkaan mikään punainen pystytukka + hassut pokat + isokuvioiset vaatteet -tyyli (tiedätte varmaan sen naistyypin, joka on joko taiteellinen tai sosiaalialalla)
- ei nahkaa (paitsi kengissä), silkkiä, untuvaa, angoraa ja mahdollisimman vähän keinokuituja; puuvilla ja villa ok, pellava erittäin ok
- tasokas materiaali, joka kestää useita vuosia
- vaatekaappi, jossa kaikki sopii kaikkeen ja jota voi täydentää pikkuhiljaa
- mielellään kylmiä värisävyjä

Tuleeko mieleenne joku vaatemerkki, johon minun kannattaisi tutustua? Joku julkisuuden henkilö tai bloggaaja, josta kannattaisi ottaa oppia?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei - tsekkaa myös Dress like Marie

On suomalainen perheyritys.

https://dresslikemarie.com/fi/matchproducts?utm_source=facebook&utm_med…

Vierailija
22/24 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wow, tänne on tullut lisää viestejä, olette ihania! Olen käynyt noilla mainitsemillanne sivuilla ja kaikilla on ollut jotain, mistä olen tykännyt. Noolan on aivan ihana! Sen verran hintava kuitenkin, että ehkä se perusvaatevarasto pitää ensin koota jostain muualta ja sitten tuolta vähitellen hankkia täydennystä.

Neuletakkeja ja pitkähihaisia puseroita en valitettavasti voi käyttää muokkaamaan muotoa, koska minulla on aina kuuma. Samaten korkeat kaulukset ovat ohuissakin puseroissa nono, mutta ne eivät taitaisi tällaiselle rakenteelle sopia muutenkaan.

Seuraavaksi sukellan YouTubeen :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lukemaan kirjan Hyvän mielen vaatekaappi. Siitä saa hyviä vinkkejä oman tyylin ja itselle mieluisan vaatekaapin rakentamiseen. Vaatteita ei tarvitse paljon, kun ne ovat lempivaatteita, laadukkaita ja kestäviä ja sopii yhteen. Jo 5 vaatteesta saa kymmeniä erilaisia yhdistelmiä!

Valitse tosiaan muutama pääväri (esim tummansininen, harmaaa, valkoinen) ja muutama lisäväri, jota on joissakin vaatteissa ja asusteissa (esim turkoosi ja mistä nyt pidit ja mikä sopii) Sitten alat rakentaa peruspuvustoa. 1-2 housut, pari paitapuseroa tai muuta siistiä puseroa. Jos neuletakit ei käy, löydätkö kevyttä jakkua, jolla tuoda ryhtiä? Muutama siisti t-paita tai toppi. Osaisitko käyttää mekkoa, jos hametta et? Yksinkertainen, yksivärinen mekko on helppo vaate. Vaikka sitä pellavaa?

Tähän lisäksi muutama huivi ja koru. Kaulakoru, rannerengas, korvikset. Näillä vaihtelua asuun.

Vierailija
24/24 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä se aiemmin kommentoinut Your Facen ja Rils’n vakioasiakas. Pyörähdettiin tänään perheen kanssa kauppakeskuksessa, enkä tietysti voinut olla poikkeamatta Your Facella. Ajattelin katsoa alesta siistejä työhousuja, jotka multa puuttuu tällä hetkellä (paino noussut sairastelun ym. vuoksi) Inhoan housujen ostoa, mulla on ns. x-vartalo ja jos housut ei kinnaa reisistä, jää selkään takapuolen yläpuolelle tyhjää tilaa. Niin vain asiantunteva myyjä taas löysi mulle housut, jotka istuu kuin hanska. Lisäksi haki varastosta just mun värisen topin -mulla ei sitä väriä ole aiemmin ollut, mutta myyjä sanoi, että hetki, haen topin joka on tehty just sulle. Ja niin oli! Molemmat oli puoleen hintaan, joten säästinkin vielä sen lisäksi, että sain just mulle sopivat vaatteet.

Tulin tämän kertomaan siksi, että haluan vielä muistuttaa liikkeiden pukeutumisneuvoja-palveluista. Asiantunteva myyjä ei myy mitään väkisin, vaan hän näkee sun parhaat puolet, osaa etsiå ne oikeat tuotteet ja sanoo suoraan jos joku ei sovi. Tällaisen palvelun ja laadukkaiden vaatteiden vuoksi palaan aina samaan liikkeeseen. Tiedän, että sieltä löydän etsimäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi