Oliko kiva joulu vai menikö kaikki pieleen?
Kommentit (38)
Ihan ok. Vähän masentavakin fiilis osittain.
Oli ensimmäistä kertaa vuosiin ihana joulu kun ei stressattu mistään, syötiin hyvin ja vietettiin rauhallinen ilta tehden juuri niitä asioita mistä tykättiin. Jännästi sattui että tänä vuonna ei sukuloitu eikä meilläkään käynyt vieraita. Kerrassaan outo yhteensattuma.
Omaperäinen keskusteluaihe ap:lla, eipä ole täällä ollutkaan joulusta vielä puhetta.
Kurja joulu. Yksin olen, tuntemattomien seuraan en halunnut hakeutua. Kaverit hylänneet vuosia sitten kun perustivat perheet, lemmikki kuoli kk sitten ja vielä elossa oleva vanhempi on kuitenkin jo toinen jalka haudassa.
Ketuttaa kaikki ihanaa joulua toivotukset. Onneksi on rauhoittavat lääkkeet, niiden voimin.
Oli mukava ja perinteinen. Kirsikkana kukan päällä anopit jälleen nokittelivat, kuka on suvun mandriitta, vaikka se on tietysti joulupöydän emäntä, eli sisareni. 😂
Paras joulu sitten lapsuusvuosien. Päätin kerrankin ajatella ensin itseäni ja vasta sitten muita, eli vietän joulua yksin kotona ja teen juuri sitä mikä miellyttää eniten.
Oli! Kaikin puolin.
Viime vuonna joulu oli ihan kamala! Meidän oli tarkoitus viettää aatto ja joulupäivä mummulassa noin 200km päässä. Lahjat olivat viety sinne jo etukäteen ja jääkaappi syöty tyhjäksi. Aattoaamuna tuli viesti, että pappa on sairastunut ja joulu täytyy perua. Harmitti viettää joulu kotona lasten kanssa ilman lahjoja, ruokana tyyliin munakasta ja näkkäriä. He olivat kovasti odottaneet pukkia ja mummulaa. Oli myös kamala viettää suurta perhejuhlaa (jollainen joulu on minulle aina ollut) kotona vain oman väen kesken ja samalla peläten menehtyykö pappa. Hän on aina ollut suuressa roolissa joulun vietossa, laulanut ja tarinoinut, niin aikuisille kuin lapsillekin.
Ihana ja rento. Illalla tosin itkin silmät päästäni kun erehdyin katsomaan Titanicin.
Rauhallinen joulu. Sillä tavalla meni pieleen, että emme päässeet sukujoulun viettoon, kun sairastuimme virusflunssaan. Mies, ainoa terve perheestä, meni illaksi joulun viettoon sovitusti (puolen tunnin ajomatka). Minä ja lapset köllöttelimme sohvalla, luimme kirjoja, katsoimme telkkua. Ihan hyvä joulu olosuhteisiin nähden.
Oli, mutta alkaa tuntua että olen saamassa tarpeekseni perheen kesken vietetystä joulusta (minä ja sisarukseni sekä vanhempamme). Tuntuu häiritsevältä, ettei kellään ole mitään kiinnostavaa kerrottavaa tai keskusteltavaa, eikä peräkammarin pojaksi jäänyt nelikymppinen veljeni eikä siskoni kumpikaan ole pariutunut saati perheellistynyt, joten nämä joulut alkavat muistuttaa liikaa toisiaan kun porukka pysyy samana eikä kenenkään elämässä tapahdu mitään mistä viriäisi kiinnostavaa keskustelua esim joulupöydässä. Tykkään toisaalta kunnon joulutunnelmasta maalaistalossamme ja tosi hyvistä ruoista, joten niitä taas tulisi ikävä jos päätyisin viettämään joulua muualla. Tuntuu vaan että haluaisi pikku hiljaa tehdä asioita jouluna vähän omalla tavalla ja viettää joulua porukassa joka on vähän kiinnostavampi ja hauskempi kuin vähän tylsämieliseksi muuttunut perhe.
Ihana ja rauhallinen joulu oli :)
Vierailija kirjoitti:
Rauhallinen joulu. Sillä tavalla meni pieleen, että emme päässeet sukujoulun viettoon, kun sairastuimme virusflunssaan. Mies, ainoa terve perheestä, meni illaksi joulun viettoon sovitusti (puolen tunnin ajomatka). Minä ja lapset köllöttelimme sohvalla, luimme kirjoja, katsoimme telkkua. Ihan hyvä joulu olosuhteisiin nähden.
Ai kuinka ihanaa, kuinkahan monta sukulaista mies ehti tartuttaa?
Mulla on ollut mahtava joulu. Eilen tapasin kaverin n vuoden tauon jälkeen. Käytiin 3 tunnin lenkillä (metsässä samoilemassa) ja sen jälkeen käytiin pizzalla ja mentiin mun luokse ja juotiin teet ja jaettiin marisätkä. (Laillista täällä).
Tänään nukuin pitkään ja olen hengaillut täällä pyörivän kulkukissan kanssa (nukkuu nyt mun sängyssä), rakentanut palapelin ja soitellut kitaraa :)
Ensimmäinen kiva joulu vuosikausiin vaikka en ehtinytkään siivota paljoa ja lahjojakin paketoitiin viime tingassa ym. Ei kyläilty missään ja meillä oli vain omat lapseni ja vanhempani.
Oli kamala joulu. Ensi vionna unohdan koko joulun
Ei hyvä joulu mulle iski kauhea ripuli ja jouduin olla vaipoissa loppuilllan
Hyvä joulu oli, yksin vietin, kokkailin joka päivä jotain, ensi vuonna teen vielä enemmän kaikkea itse. Joulukirkossa kävin aattona, aika laimea esitys, tv:n joulukirkko oli paljon parempi. Tänään lähden tapaninpäivän ajelulle lähimpään isoon kaupunkiin, ehkä katsomaan Juice-leffan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut mahtava joulu. Eilen tapasin kaverin n vuoden tauon jälkeen. Käytiin 3 tunnin lenkillä (metsässä samoilemassa) ja sen jälkeen käytiin pizzalla ja mentiin mun luokse ja juotiin teet ja jaettiin marisätkä. (Laillista täällä).
Tänään nukuin pitkään ja olen hengaillut täällä pyörivän kulkukissan kanssa (nukkuu nyt mun sängyssä), rakentanut palapelin ja soitellut kitaraa :)
En kyllä päästäisi kulkukissaa sisälle enkä varsinkaan sänkyyn, kissojen heisimadot voivat tarttua ihmisiin, muista tuholaisista puhumattakaan.
Tänään lähden tapaninpäivän ajelulle lähimpään isoon kaupunkiin, ehkä katsomaan Juice-leffan.[/quote]
Aika lailla varattuja näytti olevan näytökset ainakin täällä Tampereella..
Oli kiva Joulu. Tärkeintä oli viettää aikaa läheisten kanssa kaikessa rauhassa. Hyvä ruoka on plussaa.