Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten puhun miehen hajuongelmasta niin että toinen ei loukkaantuisi jatkuvasti, ja asiaan tapahtuisi muutos?

Vierailija
25.12.2018 |

Tämä ongelma on ollut nyt ainakin nelisen vuotta, ja olen mielestäni ollut aika pitkäpinnainen sen suhteen. Mies siis hikoilee takamuksestaan niin, että meillä on jo yksi sohva mennyt pilalle ja toinen hyvää vauhtia matkalla. Lisäksi nojatuoli, sängyn petari ja auton istuin haisee hieman. Haju on todella tunnistettava ja pistävä. Aluksi sen hoksasi vain tuosta sohvasta ja miehen housuista. Ja yritinkin niitä pestä melko lailla tuloksetta. Lopulta mieskin myönsi, että haju on lähtöisin hänestä ja luultavasti jostain urheiluhousuista (joita käyttää olohousuina). Tuon hirveän hajuisen sohvan kanssa elettiin jotain kolme vuotta, yrittäen pestä sitä ties millä. Ketään ei kehdannut kutsua kylään, kun loppuajasta se haisi niin pahalle, että pelkästään vieressä seisomalla haistoi.
Mies on siis myöntänyt että ongelma lähtee hänestä, mutta ei tee juuri mitään asialle. Olen pyytänyt että menee urheilun jälkeen suihkuun, no ei mene suoraan vaan saattaa istua juurikin tuossa sohvalla vielä tunnin sen jälkeen niissä urheilu/olovaatteissa. Aina ei heti vaihda haiseviksi todettuja housuja, saati edes usko kun sanon että nyt taas haisee! Haju on yleensä (aluksi, ennen kuin huonekalu saastuu kunnolla) sellainen, että se ilmestyy hetken "lämpenemisen" jälkeen. Eli sohvalla/sängyssä tms pitää hetki istua ja lämmittää että se haju leijuu ilmaan. Olen myös pyytänyt että pesisi vaatteitaan 60-asteessa ja näitä tosi haisevia laittaisi johonkin etikkaveteen tms likoamaan. Ei ole kuin parit kerrat pessyt lämpimämmässä, siinä se.
Nyt meillä on ollut puolisen vuotta uusi puurunkoinen sohva, joka hankittiin ajatuksella, että tuon patjan voi tarvittaessa vaihtaa. Ompelin vieä patjan suojaksi irrotettavan päällisen. Lisäksi siinä on istuinsuojana torkkupeitto ja pyyhe, mutta nuokaan ei tunnu riittävän! Olen huomannut että haju on silti mennyt nuiden kaikkien läpi (toisaalta päällinen ja torkkupeitto on aika ohutta kangasta) ja patja alkaa mennä pilalle. Olen miehelle tästä sanonut, ja hän vain toteaa että siksi tuo sohva hankittiin, että ostetaan sitten uusi patja. Ei meillä todellakaan ole varaa sellaiseen! Mies ottaa usein nokkiinsa, jos sanon että nyt kyllä taas haisee, ja voisiko viedä vaatteensa pesuun. Välillä nuristen toimii, mutta välillä vetää hirveät marttyyrikohtaukset, "olen niin kuvottava" "hankitaan sitten erilliset sängyt" "kun ei tähän mikään auta" ja alkaa mököttämään. Minusta mies ei juuri edes yritä tehdä hajulle mitään, vaan minä olen improvisoinut näitä suojia sohvaan ja yrittänyt pitää sen hajuttomana. Miten tässä pitäisi edetä?

Kommentit (196)

Vierailija
101/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ongelma on ollut nyt ainakin nelisen vuotta, ja olen mielestäni ollut aika pitkäpinnainen sen suhteen. Mies siis hikoilee takamuksestaan niin, että meillä on jo yksi sohva mennyt pilalle ja toinen hyvää vauhtia matkalla. Lisäksi nojatuoli, sängyn petari ja auton istuin haisee hieman. Haju on todella tunnistettava ja pistävä. Aluksi sen hoksasi vain tuosta sohvasta ja miehen housuista. Ja yritinkin niitä pestä melko lailla tuloksetta. Lopulta mieskin myönsi, että haju on lähtöisin hänestä ja luultavasti jostain urheiluhousuista (joita käyttää olohousuina). Tuon hirveän hajuisen sohvan kanssa elettiin jotain kolme vuotta, yrittäen pestä sitä ties millä. Ketään ei kehdannut kutsua kylään, kun loppuajasta se haisi niin pahalle, että pelkästään vieressä seisomalla haistoi.

Mies on siis myöntänyt että ongelma lähtee hänestä, mutta ei tee juuri mitään asialle. Olen pyytänyt että menee urheilun jälkeen suihkuun, no ei mene suoraan vaan saattaa istua juurikin tuossa sohvalla vielä tunnin sen jälkeen niissä urheilu/olovaatteissa. Aina ei heti vaihda haiseviksi todettuja housuja, saati edes usko kun sanon että nyt taas haisee! Haju on yleensä (aluksi, ennen kuin huonekalu saastuu kunnolla) sellainen, että se ilmestyy hetken "lämpenemisen" jälkeen. Eli sohvalla/sängyssä tms pitää hetki istua ja lämmittää että se haju leijuu ilmaan. Olen myös pyytänyt että pesisi vaatteitaan 60-asteessa ja näitä tosi haisevia laittaisi johonkin etikkaveteen tms likoamaan. Ei ole kuin parit kerrat pessyt lämpimämmässä, siinä se.

Nyt meillä on ollut puolisen vuotta uusi puurunkoinen sohva, joka hankittiin ajatuksella, että tuon patjan voi tarvittaessa vaihtaa. Ompelin vieä patjan suojaksi irrotettavan päällisen. Lisäksi siinä on istuinsuojana torkkupeitto ja pyyhe, mutta nuokaan ei tunnu riittävän! Olen huomannut että haju on silti mennyt nuiden kaikkien läpi (toisaalta päällinen ja torkkupeitto on aika ohutta kangasta) ja patja alkaa mennä pilalle. Olen miehelle tästä sanonut, ja hän vain toteaa että siksi tuo sohva hankittiin, että ostetaan sitten uusi patja. Ei meillä todellakaan ole varaa sellaiseen! Mies ottaa usein nokkiinsa, jos sanon että nyt kyllä taas haisee, ja voisiko viedä vaatteensa pesuun. Välillä nuristen toimii, mutta välillä vetää hirveät marttyyrikohtaukset, "olen niin kuvottava" "hankitaan sitten erilliset sängyt" "kun ei tähän mikään auta" ja alkaa mököttämään. Minusta mies ei juuri edes yritä tehdä hajulle mitään, vaan minä olen improvisoinut näitä suojia sohvaan ja yrittänyt pitää sen hajuttomana. Miten tässä pitäisi edetä?

Olethan nyt varmasti tarkistanut, ettei sinun vaginastasi vaan löydy matoja. Siihen auttaa DDT.

Vierailija
102/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja yksinkertaisesti komennat että siinä sohvalla ei istuta ennen suihkussa käyntiä liikunnan jälkeen. Niin minä ainakin olen tehnyt miehelleni selväksi ja ymmärtää sen eikä istu. Jäähän hiestä muutenkin hajuja huonekaluihin joten ihmettelen suhdettasi jos et uskalla sen verta pitää jöötä ukolle. Hän meinaan tuskin siivoaa teillä jatkossakaan sitä sohvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on asia niin, että laitat miehen housujen ja takapuolen väliin naisten ohuita housusuojia. Et sinä voi pyykätä vaatteita ja sohvia ja pian virastohuoneen istuimiakin.

Siis ehdottomasti housuun ohutta suojaa. Sitten hankit apteekista pika pikaa Betadine voidetta. Sisältää jodia ja on antiseptinen ja värjää kaiken, mutta toimii.  Sitä käytetään myös haavoihin ja eläimille se sopii myös.

Tai haet kortisonivoidetta ja salisyylihappopitoista voidetta ja voitelet jonkin aikaa peppua niillä.

Naiset ja miehet oikeastaan alapesuun ei saa käyttää muuta kuin vettä.

Vierailija
104/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa sille miehelle oma pershikituoli missä voi hautoa vaikka paskat housussa. Muihin tuoliin/sohvien ei ole asiaa.

Vierailija
105/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä yhdet housut, joiden läpi haju tulee?

Vai tuleeko halu kaikkien housujen läpi?

Onko mies ostanut uusia ja eri materiaalista tehtyjä housuja? Entä alushousut, samojako käyttää?

Jon vaikka iho herkistynyt jollekin materiaalille tai pesuaineelle, entä saippua?

Vierailija
106/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mikä sika! Ja sä vielä mietit miten ottaa puheeksi ettei loukkaannu. OMG!

Vierailija
107/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille tena men paketti.

Vierailija
108/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju ja AP on jotain pöyristyttävää. Ihanko oikeesti on tollassia naisia, jotka vaan pesee ja vaihtelee sohvia ja petareita, koska jonkun äijän takapuoli lemuaa niin karseelle, eikä äijä korvaansa lotkauta?

Sitä saa mitä tilaa. Meillä toi ois ollut finito aika päiviä sitten. 

Vierailija
109/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita istuimille pefletit, joita vaihdat tarpeen tullen uusiin!

Vierailija
110/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä mustaihoinen mies?

Vierailija
111/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tää rastapäinen äijä- jos on tunnen ja haisee ihan hirveenä

112/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mies haisee myös työpaikallaan ? Koska saa potkut ? Kannattaa ennaltaehkäistä.

113/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klooria reilusti pyykin sekaan ja ukon peffaa pitää pyyhkiä desintanliuksella monta kertaa päivässä. B-vitamiini puskee ihan läpi aivan kauheana dunkkiksena vielä pahempana kuin valkosipuli. Tarkkaile sen miehesi ruokavaliota.

Vierailija
114/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menet kenenkään peffaa pyyhkimään?

Vierailija
115/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne on niin paha että mikään sienilääke ei auttanut koska miehen maksa ei kestä lääkitystä. Maksa-arvot kohoavat niin korkealle että terveys on vaarassa. Siksi se on ihan kestosienipeppuna.

Haisee kuin silli ja raapii takamusta oikein kunnolla. Töissä peppu hikoilee ja sieni saa hyvät olosuhteet lisääntyä. Lapsilla on myös sieniongelmia ja minä pidän siisteydestä huolen.

Älkäähän antako sieniongelman päästä näin pahaksi. Joudun levittämään 41v mieheni takapuoleen eukalyptysvoidetta ja talkkia isolla vaipalla. Sieni on syönyt peppun nahan ja lihan melko pahaksi.

Sellainen raatopeppu meiltä löytyy. Kuulemma ärhäkäs bulgarialainen varvassieni. Mies sai sen kolme vuotta sitten tuliaisena turkkilaisesta kylpylästä.

Käyttäkää aina saunassa pelflettejä!

Vierailija
116/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai taas tämä aloitus.

Olen huomannut että myös joillain muillakin on samaa ongelmaa.

Ap

Uskomaton sosio-ekonominen viiteryhmä sinulla! Minun tuttavapiirissä kukaan ei haise, saati että haistelisin jonkun persettä neljä vuotta. Yäk, en hetkeäkään.

Terve ihminen ei haise, jos huolehtii hygieniastaan.

Vierailija
117/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä haisuliukko. Jotenkin se on päässyt naimisiin. Olen miettinyt eikö sen vaimolla ole hajuaistia, vai mistä on kyse. Toivon että vaimo sanoisi asiasta, kun vielä vaikeampaa työkaverina puuttua asiaan. Yritän sitten aina pidättää hengitystä kun se tulee kohdalle. Joskus pitää suihkia hajunpoistajaa kun se on käynyt samassa huoneessa. Eikö ihmiset itse tajua löyhkäävänsä?

AP, sano sille ukolle suoraan että nyt riittää. Ei kukaan voi elää tuollaisen lemupetterin kanssa parisuhteessa. Joko hoitaa ongelmansa kuntoon, tai sitten haiskoot keskenään pahalle.

Vierailija
118/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttaa ap:n ovimattoasenne.

Miten niin mies ei kuuntele ja sitä on mahdotonta saada lääkäiin? Siis oikeastiko ap olet yhdessä ihmisen kanssa, jolle on niin tärkeää saada haista persukselle, että ei voi edes kuunnella sinua tai tarkastuttaa terveydentilaansa?

Lähde hemmettiin sieltä, jos mies on tällaisessa asiassa täysin yhteistyökyvytön.

Vierailija
119/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiseksi käy teidän molempien vaatevarasto läpi alkaen alusvaatteista. Kaikki keinokuituiset tai keinokuitua sisältävät pois ja puhdasta puuvillaa tilalle, mieluiten valkoista, että voi pestä 90 asteessa. Ja alusvaatteiden vaihto päivittäin. Monet miehet kulkevat päiväkaupalla samoissa kalsareissa. Viettele mies yhdessä kanssasi suihkuun ja peskää toisenne huolellisesti. Tee kalusteiden irtopäälliset ns. picnic-filtistä, jonka toinen puoli on muovitettu, jolloin haju ei pääse päällisen läpi saastuttamaan kalusteiden toppausta. Sama koskee myös auton penkin päällistä. Eikä olisi pahitteeksi, vaikka tilaisit miehellesi (ja miksei itsellesikin) vastaanottoajan lääkärille ja mieluiten myös ravitsemusasiantuntijalle.

Nauroin ääneen tuossa kohtaa, että viettele mies suihkuun ja peskää toisenne.. Mies sitten mökötyksen jälkeen ei varmaan ihmettele ollenkaan kun vaimo haluaa suihkussa hänen persvakoa pestä. :D

Vierailija
120/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään perse ei haise ja pilaa huonekaluja, ellei sieltä vuoda jotain. Jos vuotaa, olisi syytä kipaista lääkärille ellei halua suolistosyövän vuoksi arkkuun tai avannepussia. Hyi helvetti.