Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten puhun miehen hajuongelmasta niin että toinen ei loukkaantuisi jatkuvasti, ja asiaan tapahtuisi muutos?

Vierailija
25.12.2018 |

Tämä ongelma on ollut nyt ainakin nelisen vuotta, ja olen mielestäni ollut aika pitkäpinnainen sen suhteen. Mies siis hikoilee takamuksestaan niin, että meillä on jo yksi sohva mennyt pilalle ja toinen hyvää vauhtia matkalla. Lisäksi nojatuoli, sängyn petari ja auton istuin haisee hieman. Haju on todella tunnistettava ja pistävä. Aluksi sen hoksasi vain tuosta sohvasta ja miehen housuista. Ja yritinkin niitä pestä melko lailla tuloksetta. Lopulta mieskin myönsi, että haju on lähtöisin hänestä ja luultavasti jostain urheiluhousuista (joita käyttää olohousuina). Tuon hirveän hajuisen sohvan kanssa elettiin jotain kolme vuotta, yrittäen pestä sitä ties millä. Ketään ei kehdannut kutsua kylään, kun loppuajasta se haisi niin pahalle, että pelkästään vieressä seisomalla haistoi.
Mies on siis myöntänyt että ongelma lähtee hänestä, mutta ei tee juuri mitään asialle. Olen pyytänyt että menee urheilun jälkeen suihkuun, no ei mene suoraan vaan saattaa istua juurikin tuossa sohvalla vielä tunnin sen jälkeen niissä urheilu/olovaatteissa. Aina ei heti vaihda haiseviksi todettuja housuja, saati edes usko kun sanon että nyt taas haisee! Haju on yleensä (aluksi, ennen kuin huonekalu saastuu kunnolla) sellainen, että se ilmestyy hetken "lämpenemisen" jälkeen. Eli sohvalla/sängyssä tms pitää hetki istua ja lämmittää että se haju leijuu ilmaan. Olen myös pyytänyt että pesisi vaatteitaan 60-asteessa ja näitä tosi haisevia laittaisi johonkin etikkaveteen tms likoamaan. Ei ole kuin parit kerrat pessyt lämpimämmässä, siinä se.
Nyt meillä on ollut puolisen vuotta uusi puurunkoinen sohva, joka hankittiin ajatuksella, että tuon patjan voi tarvittaessa vaihtaa. Ompelin vieä patjan suojaksi irrotettavan päällisen. Lisäksi siinä on istuinsuojana torkkupeitto ja pyyhe, mutta nuokaan ei tunnu riittävän! Olen huomannut että haju on silti mennyt nuiden kaikkien läpi (toisaalta päällinen ja torkkupeitto on aika ohutta kangasta) ja patja alkaa mennä pilalle. Olen miehelle tästä sanonut, ja hän vain toteaa että siksi tuo sohva hankittiin, että ostetaan sitten uusi patja. Ei meillä todellakaan ole varaa sellaiseen! Mies ottaa usein nokkiinsa, jos sanon että nyt kyllä taas haisee, ja voisiko viedä vaatteensa pesuun. Välillä nuristen toimii, mutta välillä vetää hirveät marttyyrikohtaukset, "olen niin kuvottava" "hankitaan sitten erilliset sängyt" "kun ei tähän mikään auta" ja alkaa mököttämään. Minusta mies ei juuri edes yritä tehdä hajulle mitään, vaan minä olen improvisoinut näitä suojia sohvaan ja yrittänyt pitää sen hajuttomana. Miten tässä pitäisi edetä?

Kommentit (196)

Vierailija
141/196 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella miehellä alapään hygienia on puutteellinen. Pakaravaossa saattaa olla hautunutta ihottumaa (voi olla sientä tai huonosta hygieniasta johtuvaa ärsytystä) ja peräreiän ympäristö saattas olla ulosteen sotkema. Miehet hyvät, huolehtikaa hygieniastanne ja käyttäkää käsisuihkua kakkosen jälkeen!

Ja vedelkää vaikka höylällä pois ne arsekarvat, niin ei jää niihin kiinni sonta ja hiki muhimaan.

Vierailija
142/196 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelläsi on sieni takapuolessa. osta sienilääkettä ja katso että käyttää kuurn loppuun. kaikki vaatteet pesuun väheintään 60 astetta. Alusvaatteet heittäisin pois.

No tämä on uusi ajatus, en tiedä voiko pitää paikkaansa. Joitain alusvaatteita on jo hävitetty, mutta kun myös päällyshousuja haisee, niin alkaa tulla jo aika tyyriiksi. Ennemmin haluaisin selvitä ihan tuolla pyykkäämisellä, ja vasta viimeisenä keinona hävittää vaatteita. Taidan tästä lähin pestä ihan kaikki miehen vaatteet suoraan 60-asteessa (aiemman 40 sijaan) ilman että alan perkkaamaan sieltä mitään pois. Luulisi että sillä puhdistuisi. Mies on ollut sitä vastaan, kun pelkää että menee vaatteita pilalle, mutta minusta isompi ongelma on kun menee huonekaluja pilalle ja vaikuttaa asumisviihtyvyyteen.

Ap

Hae nyt vvain sitä sienilääkettä, niin voit tulla sitten tänne kuurin jälkeen kertomaan että vaiva on hävinnyt. Toisin kuin usein luullaan, ei sieni välttämättä ole näkyvä laikku, vaan voi oireilla myös jaloissa pelkkänä pahan hajuna. Ja muistatte sitten rasvata kunnolla, ja laajalta alueelta. hoitakaa myös ne miehen jalat samaan syssyyn, koska sieltä se sieni taas muuten leviää.

Saako tätä siis ihan reseptittä ja minkä nimistä? Hyvä vinkki, kiitos! En ole koskaan ajatellut, että sieni voisi nuin laajasti levitä. Enkä ole muutenkaan vaivasta kärsinyt niin en ole edes osannut epäillä asiaa.

Ap

Saa ilman reseptiä, esim Dactacort. Toinen vinkki: Pas kalla käymisen jälkeen kannattaa paperin jälkeen pyyhkiä kosteuspyyhkeillä, niin ei jää pas kan hajua. Vauvoille suunnatut on halpoja verrattina Savetteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/196 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos antaisit hienolle nenällesi vaan siedätyshoitoa? Miten naisista tullut tuollaisia nuuskuttajia?

Vierailija
144/196 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, miten te puhutte miehestä kuin jostain lemmikkieläimestä. Pese se, laita sille, hoida se.

Ymmärtääkseni mies on ihminen, joista useimmat on varustettu jonkin sortin ajatteluelimellä. Niinpä asiaa voisi lähestyä puhumalla miehelle järkeä, sanomalla, että tilanne on hirveä ja sinä menet nyt lääkäriin. 

Normaali ihminen ei haise jatkuvasti, jos peseytyy kerrankin päivässä. 

Vierailija
145/196 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on elukoita. Ne tykkää haista hielle, kuselle ja paskalle. Mikäs mies se sellainen on, joka ei levitä reviirihajua ympäriinsä kuten koira.

Tosin terveturkkinen koirakaan ei haise. Ja ne siivoaa itseään omilla keinoillaan koko ajan.

Ihmismies ei. Apina on laskeutunut puusta mutta aikaa on kulunut liian vähän urospuolisten osalta. Muutama miljoona vuotta vielä niin ehkä se siitä sitten.

Vierailija
146/196 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin eilen, telkan avattuani ketjuun kommentin, että aloitus tuli lähes sanasta sanaan juuri sketsiohjelmassa. Jopa ilmaukset samoja. Ap oli vähän värittänyt. En jaksa kahlata ketjua. 

Kommenttini poistettiin, varmaan tämäkin lähtee. Jotain rotia provoihinkin. Pitäisi edes pikkasen yrittää eikä matkia telkasta kaikkea. 

Vierailija
147/196 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun sitä sanotaan että miehet on ratkaisukeskeisiä, niin luulisi, että olisi jo tehnyt jotain asialle. Eli toisin sanoen, häntä ei vain yksinkertaisesti kiinnosta! Turhaan mietit siis tätä kun ei tuohon ole muuta vaihtoehtoa kuin erilliset elämät.

Vierailija
148/196 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaisit nyt nr. 108, että päästään tutkimuksissa eteenpäin.

Haitko jo kortisoni- tai jodisalvaa?

Ei kortisonia, jos on sieni-infektio!

Vastaa nyt kysymyksiin.

Nimenomaa bakteeri- ja  sieniinfektioihin käytetään hydrokortisonia. Myös acetosalisyyli kuuluu hoitoon. Nämä tietysti ulkoisesti.

Vierailija
149/196 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy myös sieniperse. Ei vaihda puhtaita vaatteita edes jouluna vaan on työhaalareissa 24h.

Haju on ihan kamala. Ihan kuin jotain juustoa pesisi sohvasta ja saunan lauteetkin haisee ihan samalle juustolle. Sieni myös tarttuu muihin ja ei ainakaan mieheeni toimi mitkään sienilääkkeet.

Aina tulee uudestaan ja on tartuttanutkin sienen moniin sukulaisiin ja ystäviin.

Tämä ärhäkkä sieni ei kuole sienilääkkeillä.

Inhottavaa on kun sieni oikein innostuu niin se nousee päänahkaan asti ja tulehduttaa korvan takaa koko niskan alueen märkäruvelle.

Vierailija
150/196 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella miehellä alapään hygienia on puutteellinen. Pakaravaossa saattaa olla hautunutta ihottumaa (voi olla sientä tai huonosta hygieniasta johtuvaa ärsytystä) ja peräreiän ympäristö saattas olla ulosteen sotkema. Miehet hyvät, huolehtikaa hygieniastanne ja käyttäkää käsisuihkua kakkosen jälkeen!

Näin on! Ja aina ollaan vaatimassa kielellä lipomista reiän ympäriltä, eikä viitsitä edes katsoa ettei paska roiku karvoista. Miehet.

Vierailija
151/196 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Riideltiin sitten asiasta ihan antaumuksella. Nyt on jonkin sortin aselepo, kun molemmat on ihan loppu. Kerroin oman kantani varsin kärkkäästi, ja mies vaan toisti omaansa. Että ei voi tehdä yhtään mitään muuta, ei ole mitään keinoa miten hajua saisi pois, hän ei jaksa että elämä pyörii sohvan ympärillä ja olen todella ajattelematon kun otin tämän puheeksi joulun aikaan. Kerroin että elämän ei tarvitse pyöriä sohvan ympärillä, jos edes yrittäisi nuita ehdottamiani asioita, eikä tässä ole niin kyse siitä sohvasta, vaan miehen asenteesta. Ja sanoin että en aina edes huomauta hänelle hajusta, kun on ihan pieni haju joka tarttuu vain tähän päälli pyyhkeeseen ja sen vaihdan sitten kaikessa hiljaisuudessa kun en jaksa riidellä. Mutta nyt oli niin voimakas tuoksu, että tiesin että se tarttuu sohvaan asti ja oli pakko sanoa ihan sama mikä päivä oli kyseessä. Mies jankkasi että tämä on hänelle niin nöyryyttävää, ja minä vain loukkaan ja kiusaan häntä tällä asialla. Yritin saada hänet uskomaan ettei tarkoitukseni todellakaan ole loukata, mutta siitä on pakko sanoa että voi tehdä asialle jotain. Enkä osaa enää tuon nätimmin sanoa, kun ongelma on kestänyt näin kauan ja olen kokeillut jo kaikenlaista miehen puolesta. Sientä en edes uskaltanut ottaa puheeksi, kun väänteli kaikkea sanomisiani pahaksi. Nyt sohvalla on jätesäkki suojana väliaikaisesti. Mies sanoi että kokeillaan sitten minun juttujani, eli vaatteiden pesua ja petaria, mutta oli todella vastahakoinen. Ei tahtonut millään istua sohvalle ja oli sitä mieltä että ostetaan vaan aina uusi patja kun vanha alkaa haista. Molemmat ollaan sitä mieltä että tästä ei jaksa enää riidellä, mutta mielestäni tässä ei vieläkään syntynyt mitään kunnon kompromissia, ja voin jo aavistaa että tästä riidellään vielä tulevaisuudessakin.

Ap

Vierailija
152/196 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiseksi käy teidän molempien vaatevarasto läpi alkaen alusvaatteista. Kaikki keinokuituiset tai keinokuitua sisältävät pois ja puhdasta puuvillaa tilalle, mieluiten valkoista, että voi pestä 90 asteessa. Ja alusvaatteiden vaihto päivittäin. Monet miehet kulkevat päiväkaupalla samoissa kalsareissa. Viettele mies yhdessä kanssasi suihkuun ja peskää toisenne huolellisesti. Tee kalusteiden irtopäälliset ns. picnic-filtistä, jonka toinen puoli on muovitettu, jolloin haju ei pääse päällisen läpi saastuttamaan kalusteiden toppausta. Sama koskee myös auton penkin päällistä. Eikä olisi pahitteeksi, vaikka tilaisit miehellesi (ja miksei itsellesikin) vastaanottoajan lääkärille ja mieluiten myös ravitsemusasiantuntijalle.

Itse suosin vaatteissa tuota puuvillaa, ja taitaa miehelläkin suurin osa vaatteista olla. Mies taitaa kyllä aika usein kulkea samoissa kalsareissa. En ole aiemmin niin kiinnittänyt huomiota, mutta tämän hajun myötä olen bongannut, että ei ole pyynnöstäni vaihtanut boksereita ja samat on kuin eilen, näin esim.

Suihkussa käydään yleensä yhdessä ja siellä pesee itsensä ihan hyvin. Ei nyt oikein tee mieli vietellä ja paapoa toista tämän kaiken jälkeen, kun mielestäni olen sitä lajia kokeillut jo ihan riittämiin. Kai tämä on sitten sitä tunnetyötä, josta olen vasta kuullut puhuttavan? Mies saa sanoa minun haisevan spurgulle, mutta jos teen saman niin mies suuttuu verisesti. Sitten pohdin palstalla miten saan sanottua mahdollisimman nätisti asiani, eikä sillä ole mitään väliä lopputuloksen kannalta.

Huonekaluihin kokeilen nyt aluksi sitä petaria. Nojatuoliin mies on itsekin joskus tajunnut napata pyyhkeen alle, luojan kiitos.

Lääkärihommat on myös mielessä. Itselläni hiki haisee siis kun stressaan pahasti. Jos on jokin tämmöinen tapahtuma tiedossa, niin varaan tehokkaampaa dödöä. Arkikäytössä en kehtaa jatkuvasti käyttää, kun kuivattaa kainaloita ihan hirveästi (plus hieman huolettaa mahdolliset myrkyt). Joten vielä tällaisesta en itselleni varaa aikaa, mielestäni tuo on kai kohtuu tyypillistä stressatessa hikoilla ja mahdollisesti haista. Miehen puolesta en mitään aikoja pysty varailemaan.

Ap

Vierailija
153/196 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkista että pesukone oikeasti lämmittää veden. Meillä haisi paidat oudolle makealle kainaloista melkein saman tien kun laittoi päälle koska pestiin pyykit kylmässä vedessä (kone rikki).

Miten tämän testin voi tehdä? Kuvittelin että lämmittää veden, kun pyykit on melko lämpöisiä kun ottaa pois koneesta. Muuten pyykki tulee minusta puhtaaksi, toisaalta, niinkuin aiemmin sanoin hajuaistini on aika huono, joten voihan olla että joku toinen voisi haistaa niissä jotain.

Ap

Vierailija
154/196 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi että kysyn mutta... miten voit harrastaa seksiä moisen sienipepun kanssa?

Suoraan suihkun jälkeen kun ei haise. Mieskin näyttää tietävän tämän kun on silloin aina ehdottelemassa. Ja ei siis aina haise. Välillä on tällaisia kausia kun tuntuu että hajua on koko ajan joka paikassa, ja sitten taas on hiljaisempaa ja silloin tällöin lievempää hajua. En ole vielä keksinyt mikä tuohon vaikuttaa.

Ap

Vierailija
155/196 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa loukkaantua. Jos ei suostu lääkäriin, peseytymään ja vaihtamaan vaatteita kerta/päivä ja sitoutumaan hoitamaan asiaa, niin ois kyllä ex alta aika yksikön. Sulla on hiton pitkä pinna.

En kyllä haluis tulla teille kylään.

Pinna on valitettavan pitkä. Olen saanut kasvatuksen, jossa ensin etsitään vika omassa käyttäytymisessä, ja yritetään sillä korjata tilannetta. Nyt opettelen toisenlaista tapaa, ja osaan nähtävästi jopa riidellä ihan kunnolla sanallisesti. Mies joutui jo toppuuttelemaan kesken riidan, että naapurit kuulee. En minäkään halua kutsua ketään kylään, kun on tämä ongelma. Luulin että tämän uuden sohvan myötä kehtaa taas kutsua kavereita kotiin, vaan nähdään nähtävästi taas aina vaan kahvilassa.

Ap

Vierailija
156/196 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimman osan vaatteista voi pestä 60 asteessa. Ei käy mitenkään, ei ainakaan farkuille, kalsareille ja treenivaatteille.

Syökö jotain lääkkeitä, jotka vois muuttaa ominaishajua?

Kylpemään joka päivä ja aina puhtaat alusvaatteet. Treenien jälkeen heti suihkuun haisunäätä. Miten ei itseä haittaa? Jos oikeesti haittais, niin tekis asialle jotain eikä kehtais katsoa miten tuskailet petarritten sun muitten kanssa. Ällöttävä!

Voiko verenpainelääkkeet vaikuttaa? Niitä on syönyt nyt ehkä suunnilleen saman ajan kun tuota ongelmaa on ollut. En ymmärrä miten ei itseään haittaa. Mietin että onko jotain masennusta kun on noin välinpitämätön, mutta ei tuo mies mitään asiasta sano kun kysyn. Eikä lähde mihinkään terapiaan tms vaikka olen ehdottanut. Häpeää tuota hajutilannettaan niin paljon, että vääntää tilanteen päässään niin, että minä kiusaan ja loukkaan ja haluaa olla näkemättä koko kuviota. Näin olen yrittänyt tulkata. En ole saanut millään perille että en halua loukata, ja tiedän ettei tee tahallaan yms.

Ap

Vierailija
157/196 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä hajuyliherkkiä on muitakin, joten ongelma on pikemminkin psyykkinen kuin hygieniasta johtuva.

Olen samanlainen tapaus, joskaan ihmisten tuoksu/lemu ei häiritse, mutta esimerkiksi jotkin huuhteluaineet haisevat kammottavan kemialliselle, enkä pysty oleskelemaan samassa tilassa jos vaimoni on käyttänyt ko. merkkistä ainetta.

Lakanat, tyynyliinat ym. aiheuttavat sellaisen vitutuksen, ettei sitä voi sanoin kuvailla ja naiseni huonomuistisuuden seurauksena (ei koskaan muista mikä aine reaktion minussa aiheuttaa), olen heitellyt roskiin useammankin putelin sitä huuhteluainetta.

Ihmisen ominaistuoksu yliherkkyyden aiheuttajana vaikuttaa kyllä ylipääsemättömältä ongelamalta, sillä ei normaalin perseen pitäisi aiheuttaa noin suurta hajuhaitan siirtymistä vaatteisiin tai sohvaan.

Ellet kestä miehesi ominaistuoksua, olisi ehkä parasta vaihtaa miestä.

Muista nuuskia sen persettä kuitenkin huolellisesti ennen yhteenmuuttoa.

Jos vika on psyykesi rakenteessa, sama ongelma jatkuu uuden miehesi kanssa.

Naurahdin ääneen ajatukselle ihmisistä tutustumassa toisiinsa kuten koirat. Mutta tekstissä on ajatusta, ei oman puolison ominaistuoksun pitäisi haitata. Oman mieheni haisee ystävieni mielestä aivan kammottavalle, omaan nenääni herkulliselle, nimittäin hänen kainalohikensä tuoksuu nenääni juustokuminalle ja takapuoli juustonaksuille. Eli aina kun alan himoita tortilloja tai vastaavaa mieheni lähellä, huomautan olisiko aika käydä suihkussa. Olen itsekin aistiyliherkkä ja nimenomaan moni huuhteluaine käy nenään niin pahasti että aiheuttaa migreeniä, enemmän hajusteet ja kemikaalit haittaa elämää kuin ihmisen luontainen tuoksu. Eri asia toki jos kyse jostain hoitamattomasta sairaudesta, esim siitä sieni-infektiosta, mutta jos kumppani haisee pahalle niin silloin on väärän ihmisen kanssa

Vierailija
158/196 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin eilen, telkan avattuani ketjuun kommentin, että aloitus tuli lähes sanasta sanaan juuri sketsiohjelmassa. Jopa ilmaukset samoja. Ap oli vähän värittänyt. En jaksa kahlata ketjua. 

Kommenttini poistettiin, varmaan tämäkin lähtee. Jotain rotia provoihinkin. Pitäisi edes pikkasen yrittää eikä matkia telkasta kaikkea. 

Sitten irronnee sketsiohjelman nimi ja mahdollisesti linkki myös.

Vierailija
159/196 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksille myydään sellaisia sängynsuojia. Kestävät ihan 90-asteisen pesun. Jos ne kestää kosteutta, niin luulisi ettei tuoksut mene läpi, vaikka imeytyisivät kankaaseen. Ne on sellaisia tav. poikkilakanoita. Voisitko esim. sellaisen levittää sohvalle tai sänkyyn. Tosin sitä ihmisen ominaishajua ne ei poista, joka jää leijumaan ilmaan vielä pitkäksi aikaa. Mut ikkunat auki ja tuuletat. Itse olen hajuherkkä, että kumppani sais mennä vaikka komeroon nukkumaan jos hygieniastaan ei piittaa. Tsemppiä.

Kiitos! Yritin joskus perusmarketeista etsiä näitä, mutta en löytänyt. Luulisi että tuollaiset ainakin ratkaisisi ongelman tai auttaisi edes vähän. Muuten mies ei niin haise (tai ainakaan minä en huonolla hajuaistillani haista), ellei ole tuollaiset saastuneet housut päällä. Ja silloinkin usein alkaa vasta haista sen hetken istumisen ja lämmittelyn jälkeen, varsinkin jos jo valmiiksi saastuneen huonekalun päällä istuu. Mies on itse paljon puhunut siitä, että hankitaan hänelle sitten oma sohva ja oma sänky missä voi rauhassa haista. Ensinnäkään meillä ei ole varaa eikä tilaa sellaisiin ja toisekseen minusta on ihan typerää ratkaista asiaa nuin monimutkaisesti ja jääräpäisesti, kun sen voisi edes yrittää hoitaa hygienian hoidolla ja vaatteiden ankaralla pesemisellä.

Ap

Vierailija
160/196 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt Ap otat härkää sarvista ja teet asialle jotakin. Mielenterveytesihän tuolla tavalla asian kanssa jankatessasi mene.

Laitat sen ukkosi vatsalleen sängylle, riisut vaatteet, otsalamppu päähän ja sitten tutkit sen äijäsi pe rseen sentti sentiltä.

Otat kosteuspyyhkeitä ja putsaat sen takaliston ja tutkit huolella löytyykö sielä tulehduksia tai jotain muuta joka voisi aiheuttaa hajua.

Jos et löydä mitään hälyttävää, voit olettaa että sen hajun lähde on jokin muu kuin YKSINOMAAN miehesi arse.

Jokin sen hajun aiheuttaa ja ensimmäisenä tulee mieleen miehesi eritteiden ja materiaalien yhteensopivuusongelma.

Vaida sen kaikki alushousut johonkin toiseen materiaaliin ja sama homma niiden treenihousujen ja vapaa-ajan asun kanssa.

On se nyt kumma ettei aikuinen pariskunta pysty tällaista ongelmaa hoitamaan ilman Vauva palstan apua kun suurin osa ihmisistä pystyy antamaan suuseksiä toisilleen tuntematta häpeää (se on kivaa :-)

Trolliltahan tuo koko aloitus tuntuu, mutta kuvaa ehkä yleisemminkin ihmisten ahdistusta käsitellä ongelmia jotka liittyvät intiimialueeseen.

Vaimoni kun kertoi joskus että pim ppa tuntui aralta, niin minähän sen tutkin taskulampun kanssa että mikä hem metti siellä oikein aristaa :-)

En ollut gynegologi, mutta rakkaalle ihmiselle voi näyttää omaa per settään tai tutkia sitä tuntematta häpeää tai noloutta.

Molemmilla näyttää menevän mielenterveys tämän asian kanssa. Yleensä pystytäänkin melko häpeilemättä puhumaan asioista, ja olen itsekin vilauttanut jotain alapään ongelmaa miehelle tutkittavaksi ja mies jotain toista ongelmaa. Mutta nyt jostain syystä tämä asia on miehelle aivan kertakaikkiaan ylitsepääsemätön, sitä ei saisi ottaa puheeksi lainkaan ja on muka kokeiltu jo ihan kaikkea ja ihan vaan on ne housut jotka haisee. Mies toteaa että saan puheillani hänet tuntemaan itsensä iljettäväksi ja näillä pyyhealustoilla nöyryytetyksi. Ihan yhtä typerältä tämä minusta tuntuu. Ja siksi nyt haenkin täältä apua, kun on liuta fiksumpia päitä ideoimassa mitä voi tehdä. Mies tuntuu taantuvan joksikin jääräpäiseksi lapseksi tässä asiassa. Myöntää nyt sentään että ongelma on, mutta ei halua tehdä kertakaikkiaan mitään. Että ainut ratkaisu on vain haista, ja ostaa sitten jossain vaiheessa uusi patja sohvaan. Huh huh... Tuntuu ihan eri ihmiseltä silloin kun puhuu tuohon tyyliin älyttömyyksiä, joten päättelin että menee siitä noloudesta jotenkin lukkoon.

Ap