Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten puhun miehen hajuongelmasta niin että toinen ei loukkaantuisi jatkuvasti, ja asiaan tapahtuisi muutos?

Vierailija
25.12.2018 |

Tämä ongelma on ollut nyt ainakin nelisen vuotta, ja olen mielestäni ollut aika pitkäpinnainen sen suhteen. Mies siis hikoilee takamuksestaan niin, että meillä on jo yksi sohva mennyt pilalle ja toinen hyvää vauhtia matkalla. Lisäksi nojatuoli, sängyn petari ja auton istuin haisee hieman. Haju on todella tunnistettava ja pistävä. Aluksi sen hoksasi vain tuosta sohvasta ja miehen housuista. Ja yritinkin niitä pestä melko lailla tuloksetta. Lopulta mieskin myönsi, että haju on lähtöisin hänestä ja luultavasti jostain urheiluhousuista (joita käyttää olohousuina). Tuon hirveän hajuisen sohvan kanssa elettiin jotain kolme vuotta, yrittäen pestä sitä ties millä. Ketään ei kehdannut kutsua kylään, kun loppuajasta se haisi niin pahalle, että pelkästään vieressä seisomalla haistoi.
Mies on siis myöntänyt että ongelma lähtee hänestä, mutta ei tee juuri mitään asialle. Olen pyytänyt että menee urheilun jälkeen suihkuun, no ei mene suoraan vaan saattaa istua juurikin tuossa sohvalla vielä tunnin sen jälkeen niissä urheilu/olovaatteissa. Aina ei heti vaihda haiseviksi todettuja housuja, saati edes usko kun sanon että nyt taas haisee! Haju on yleensä (aluksi, ennen kuin huonekalu saastuu kunnolla) sellainen, että se ilmestyy hetken "lämpenemisen" jälkeen. Eli sohvalla/sängyssä tms pitää hetki istua ja lämmittää että se haju leijuu ilmaan. Olen myös pyytänyt että pesisi vaatteitaan 60-asteessa ja näitä tosi haisevia laittaisi johonkin etikkaveteen tms likoamaan. Ei ole kuin parit kerrat pessyt lämpimämmässä, siinä se.
Nyt meillä on ollut puolisen vuotta uusi puurunkoinen sohva, joka hankittiin ajatuksella, että tuon patjan voi tarvittaessa vaihtaa. Ompelin vieä patjan suojaksi irrotettavan päällisen. Lisäksi siinä on istuinsuojana torkkupeitto ja pyyhe, mutta nuokaan ei tunnu riittävän! Olen huomannut että haju on silti mennyt nuiden kaikkien läpi (toisaalta päällinen ja torkkupeitto on aika ohutta kangasta) ja patja alkaa mennä pilalle. Olen miehelle tästä sanonut, ja hän vain toteaa että siksi tuo sohva hankittiin, että ostetaan sitten uusi patja. Ei meillä todellakaan ole varaa sellaiseen! Mies ottaa usein nokkiinsa, jos sanon että nyt kyllä taas haisee, ja voisiko viedä vaatteensa pesuun. Välillä nuristen toimii, mutta välillä vetää hirveät marttyyrikohtaukset, "olen niin kuvottava" "hankitaan sitten erilliset sängyt" "kun ei tähän mikään auta" ja alkaa mököttämään. Minusta mies ei juuri edes yritä tehdä hajulle mitään, vaan minä olen improvisoinut näitä suojia sohvaan ja yrittänyt pitää sen hajuttomana. Miten tässä pitäisi edetä?

Kommentit (196)

Vierailija
61/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä nestemäisiä pesuaineita. Vaahtoavat liikaa eivätkä puhdista- tämä on tutkimustulos. Pulveri käyttöön. Pyllyvako on ajeltava karvoista säännöllisesti ja alapesu aina ison hädän jälkeen ja muutenkin kerran päivässä. Hikisenä heti suihkuun.

Nestemäistä en ole koskaan käyttänyt. Miehen hygieniaan en osaa niin vaikuttaa, muuta kuin pysymällä kauempana jos haisee ja sanomalla sen. Ei ole toistaiseksi tehnyt mitään vaikutusta.

Ap

Vierailija
62/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko pieni fisteliaukko, josta tulee mätänestettä? Kannatan lääkärillä käyntiä

No eikö tässä tapauksessa pitäisi housuissa olla jotain jälkiä jos tulee mätää? Ja en tule miestä saamaan lääkäriin, kun ei suostu edes antamaan haisevia housujaan pesuun! Nyt se haisee tuolla sängyssä, ja taas sänky alkaa haista. Ottaa päähän niin paljon. Ei auta nätisti puhuminen, eikä auta raivoaminen kun tuo vetää marttyyrikohtaukset päälle. Jos nyt mies olisi jotain puhunut, niin luultavasti olisi sanonut ettei haista mitään. Kun eikö sitä yleensä tule sokeaksi omalle hajulleen, että muut kyllä haistaa mutta itse välttämättä ei. Oman hikeni kohdalla olen tämän ainakin huomannut, kun mies on huomauttanut hajusta. Ja sama oman kodin tuoksussa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siellä oikeastaan haisee, kakka, pissa, lika vai nivuset? Vai kaikki.

Se persvako pitää kanssa pestä ja kuivata hyvin.

Vierailija
64/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paha sanoa. Takamus, ja haju on jokin ihan omanlaisensa. Ei ole mikään kakka tai suoranainen hienhaju, vaan sellainen pistävä imelä. Muualla en vastaavaan ole törmännyt. Esim oma hienhajuni on kyllä aika hyvin verrannollinen keski-ikäisen miehen pistävään hikeen.

Ap

Imelä haju voisi kertoa kyllä nimenomaan jostain sienestä tai muusta tulehduksesta.

Terv. Labrassa sieni- ja bakteeriviljelyitä haistellut

Vierailija
65/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paha sanoa. Takamus, ja haju on jokin ihan omanlaisensa. Ei ole mikään kakka tai suoranainen hienhaju, vaan sellainen pistävä imelä. Muualla en vastaavaan ole törmännyt. Esim oma hienhajuni on kyllä aika hyvin verrannollinen keski-ikäisen miehen pistävään hikeen.

Ap

Imelä haju voisi kertoa kyllä nimenomaan jostain sienestä tai muusta tulehduksesta.

Hyvä tietää, kiitos kommentista! Vielä kun saisi miehen suostumaan lääkäriin, mutta ei tule varmasti onnistumaan kun ei tuo suostu puhumaan.

Ap

Vierailija
66/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin vahva perse hiki ei ole normaalia. 

Mut tää aloitus on ollut ihan samoilla tarinoilla aikaisemminkin. 

Vierailija
67/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvä tietää, kiitos kommentista! Vielä kun saisi miehen suostumaan lääkäriin, mutta ei tule varmasti onnistumaan kun ei tuo suostu puhumaan.

Ap

Ihmiset ovat tietysti erilaisia, mutta ainakin mulle "kannattaisi mennä lääkäriin" olisi helpommin vastaanotettava viesti kuin "hajusi pilaa huonekalut". Se tuntuisi vähemmän henkilökohtaiselta tai ällöydestä syyttävältä.

Vierailija
68/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaiskohan hiivasieinlääke?? mars lekurille

Vierailija
69/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

noin vahva perse hiki ei ole normaalia. 

Mut tää aloitus on ollut ihan samoilla tarinoilla aikaisemminkin. 

Ongelma on ollut pidempään, olen kyllä kirjoittanut tästä aiemminkin, mutta niin on jotkin muutkin.

Ap

Vierailija
70/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ihmiset ovat tietysti erilaisia, mutta ainakin mulle "kannattaisi mennä lääkäriin" olisi helpommin vastaanotettava viesti kuin "hajusi pilaa huonekalut". Se tuntuisi vähemmän henkilökohtaiselta tai ällöydestä syyttävältä.

Olen muista asioista yrittänyt saada miestä lääkäriin, mutta ei ole mennyt vasta kun on ollut ihan jalka poikki-meiningillä. Nyt olen yrittänyt puhua enemmänkin, että housut haisee ja ne pitää vain pestä paremmin. Silti minusta on ihan mahdoton tuo miehen käyttäytyminen. En voi alkaa lässyttämäänkään tästä, kun se vaikuttaa arkeen niin paljon. Ja siis myös siihen kuinka haluan olla miehen läheisyydessä. Jos toinen löyhkää, niin ei paljoa huvita olla vieressä. Olen kokeillut jo kaikenlaisia lähestymistapoja, paitsi sitä että pakkaan kamppeeni ja sanon että palaan vasta kun ei haise. Minustakin tämä tuntuu ihan älyttömältä vängätä tästä asiasta, ja niin näyttää miehestäkin, näkövinkkeli vaan on eri.

Ap

Vierailija
71/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne työpaikalla valita miehen persreiän löyhkästä? Kai se sielläkin haisee?

Vierailija
72/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltäköhän ap n kämpässä haisee kun mies dunkkaa perseeltä ja vaimo spurgulta? Ai kauhee :D

Vierailija
73/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin epäilyttää tämä juttu eikä mistään muusta syystä kuin a) moni on lukenut jutun hyvin samanlaisena aiemminkin ja ennenkaikkea b) miten kukaan jaksaa kirjoittaa noin pitkiä viestejä ja noin paljon yhden päivän aikana? Ap on tarttunut jokaiseen viestiin pitkin sanakääntein. Eikö tässä nyt tullut jo aikaa sitten selväksi ettei ole normaalia ja kannattaa viedä mies lääkäriin tai tuupata sienilääkkeet peppuun ihan ensimmäiseksi? Silti vaan keskustelu jatkuu sohvien materiaaleista jne.

Vierailija
74/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mikä ukko. Se saa sanoa sulle, että haiset paskalle, mutta sinä et voi valittaa asiasta, jonka eteen hän ei edes yritä tehdä mitään?

Vierailija
75/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne työpaikalla valita miehen persreiän löyhkästä? Kai se sielläkin haisee?

Työskentelee pääsääntöisesti yksin. Ja se haju on pahimmillaan tuossa meidän sohvalla, kai silloin "aktivoituu" sekä sohva että ne housut keskenään megahajuksi. Kylässä ollessa kun on yleensä farkut jalassa, niin en ole haistanut yleensä mitään (poikkeuksiakin on...). Kotona on jalassa nuo olo/urheiluhousut yleensä jotka haisee.

Eikä minulla kyllä olisi pokkaa työkaverille mennä sanomaan, että haisee pahalle. Tiedän että olen itsekin joskus töissä haissut pahalle, kun olen hoksannut pistävän hien stressaavana päivänä, mutta ei siitä ole kukaan kommentoinut (olen sitten yrittänyt äkkiä paikata vessassa tilannetta pesemällä kainaloita).

Ap

Vierailija
76/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltäköhän ap n kämpässä haisee kun mies dunkkaa perseeltä ja vaimo spurgulta? Ai kauhee :D

Kiitos. :D Oma spurguhajuongelmani on mielestäni (toivottavasti) hallinnassa ja ostan väljempiä paitoja niin hiki ei pinty niihin (ja siis sitten haise pistävälle). Pyrin tuulettamaan ja siivoamaan usein, mutta välillä kyllä käy mielessä että miltähän täällä muiden nokkaan tuoksuu, jos itsellänikin on huono hajuaisti ja silti haistan miehen hajut.

Ap

Vierailija
77/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää juttu on ollut täällä jo muutama vuosi sitten.

Jos en ihan väärin muista niin viimeksi nyt kesällä. 

Vierailija
78/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin epäilyttää tämä juttu eikä mistään muusta syystä kuin a) moni on lukenut jutun hyvin samanlaisena aiemminkin ja ennenkaikkea b) miten kukaan jaksaa kirjoittaa noin pitkiä viestejä ja noin paljon yhden päivän aikana? Ap on tarttunut jokaiseen viestiin pitkin sanakääntein. Eikö tässä nyt tullut jo aikaa sitten selväksi ettei ole normaalia ja kannattaa viedä mies lääkäriin tai tuupata sienilääkkeet peppuun ihan ensimmäiseksi? Silti vaan keskustelu jatkuu sohvien materiaaleista jne.

Olen kirjoittanut tästä aiemminkin. Ja niin on muutkin. Kirjoitin alkuun heti pitkän viestin, kun muuten tahtoo olla että samat kysymykset toistuu pitkin ketjua. Puran tuohtumustani tänne palstalle, kun en oikein muutakaan keksi tehdä. Mies yhä mököttää toisessa huoneessa, enkä minä osaa tehdä nyt muuta kuin ärsyyntyä. Miten vien haluttoman miehen lääkäriin? Hyviä vinkkejä on tullut, mutta en vielä niillä ole onnistunut ratkaisemaan tuota miehen mököttämistä ja marttyrointia. Jos niistä pääsisin ohi, niin sittenhän tässä ei olisi mitään ongelmaa kun vaan hoitaisi asiat. Pyykkäisi pyykit lämimämmällä, laittaisi sen desifiontiaineen joukkoon minkä joku linkkasi, mies menisi suihkuun ja lääkäriin ja ongelma olisi tiessään. Näin teoriassa, mutta käytäntö ontuu nyt pahasti kun tuo minun keskustelunaloitus tempaisi mökötysmaratoonin käyntiin.

Ap

Vierailija
79/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ggl muovitettu lakana. Lakana jossa on muovi alapuolella. Niitä on kokoihin ommeltuna tai myös pelkkänä kankaana.

Fakta on että tekokuituihin pinttyy pahemmin kuin puuvillaan.

Mieskin voi oppia suihkuttamaan anuksen käsisuihkulla puhtaaksi joka kakkan jälkeen.

Eräs exä haisi ensitapaamisella. Tajusin vasta pitkän, väkivaltaisen suhteen jälkeen, että kyseessä oli narsisti josta feromonit yritti varoittaa. Tyypillistä tuollaisille on kiinnittää huomio toiseen. Ap esim kainaloille on pitkäkestoisia dödöjä. Ellei teillä molemmilla ole joku hajusieni.

Jos mies ei opi tavoille eli heti suihkuun ja kalsareiden vaihtoa (ostakoon uusia), sinun täytyy ap jättää se sika.

Lääkärissä voi käydä labralähetteen saadakseen, mutta siinäkin tapauksessa on hygienian taso nostettava.

Ps. Onneksi ei tunneta

Vierailija
80/196 |
25.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy kylässä yks tuttu mies. On aina muutaman yön. Kerran nukkui sohvalla ja voi kauhistus sitä hajua. Laimennetulla pesuainevedellä viikon aikana monet kerrat putsailin. Meni pitkään, että haju lähti. Kun nukkuu sängyssä, pesen kaikki petaria ja peittoa myöten. Kesällä kävi ohimennessä kylässä ja takas palatessa kyseli taas yöpaikkaa. Harmitti, kun taas sama pesurumpa. Olen ihmetelly mikä ihmeen haju siinä ihmisessä on. On kuitenkin siisti ja meilläkin käydessä saunoo shkerasti. Voiko tosiaan olla joku ihon sienitulehdus? Ja ei ole mikään vanha ihminen.