Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä kukaan sietää joulunkin väkivallalla pilaavaa kumppania?

Vierailija
25.12.2018 |

Poliisilla kiireinen yö, putkaan viety paljon väkeä, suurin osa perheväkivaltaa...

Täytyy sanoa, että ihmettelen, miksi joku sietää tuollaista.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltainen parisuhde toimii niin, että ensin tehdään puoliso täysin riippuvaiseksi itsestä, sitten tuhotaan puolison itsetunto ja usein vasta sen jälkeen aloitetaan varsinainen fyysinen väkivalta. Silloin kumppani jo oikeasti uskoo olevansa säälittävä kasa paskaa, jota kukaan ei kuitenkaan uskoisi ja joka oikeastaan itse on syypää kaikkeen väkivaltaan. Mitäs et antanut, mitäs jätit vessan siivottomaksi, mitäs et muistanut, ettei kumppani tykkää kermaperunoista. Väkivaltaiset puolisot ovat usein äärimmäisen taitavia manipuloijia ja voi olla ihan oikeasti niin, että jopa uhrin lähimmät omaiset on saatu käännytettyä tekijän puolelle. 

Millä tavalla riippuvaiseksi? Hakeeko nuo vaan sellaisia puolisoita joilla on jotain ongelmia itsetunnon kanssa vai miten ne muka saa toisen itsestään riippuvaiseksi? Jostainhan se alistaminenkin alkaa. Jos ei oo kirjaimellisesti toisen rahat hallussa niin miten voi normaali ihminen olla niin riippuvainen että siksi antaisi kohdella itseään huonosti?

Kyllähän nuo väkivaltaiset ihmiset tunnistavat toisten heikkouksia, se on ihan selvä. 

Mutta siis esimerkiksi rahat toisen hallussa on todella helppo keino kontrolloida. Näinhän on lukemattomissa suomalaisperheissä, eikä tuon järjestelyn ongelmallisuudesta haluta oikein av:llakaan puhua, koska "kyllä parisuhteessa sen verran pitää luottaa". Toinen helppo keino on muutto ihanaan luonnonrauhaan suloiseen maalaistaloon - eli kauaksi kaikesta, elämään käytännössä katsoen vankina, kun ilman puolison armeliaisuutta et pääse sieltä mihinkään. 

Vierailija
22/25 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te alistetut ja pahoinpidellyt , kertokaa jumalauta jollekin läheiselle (äiti,sisko,serkku,ystävä,naapuri) tilanteestanne. Saatte aivan varmasti apua, tuollaiseen paskaan ei kenenkään tarvitse jäädä kun ei ole rahaa/jaksamista täyttää paperia.

Tämä!

Heh, tuollaiset kommentit ovat kokemattoman suusta. kyllä meillä asian tiesi poliisi, ystävät, suku ja hoitohenkilökunta.

Minäkään en missään määrin ole alistettu tai hissukka. Suhteessa olin kuin panttivanki. Kaiken älyn ja kieroilun sai laittaa peliin liukerrelessa ulos suhteesta.

En usko että lähdit välittömästi ensimmäisestä kerrasta kun väkivaltaisuus tuli esiin. Miksi et? Kukaan ei varmaan lyö toista ensi tapaamisella, mutta kohtuullisen nopeasti tuollaiset taipumukset kyllä tulee esiin. Seuraavaa kertaa ei pidä jäädä odottelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän hyvin että jos elää vuosikausia alisettuna ja väkivallan uhan alla on vaikea lähteä. Sitä en ymmärrä miten sellaiseen tilanteeseen päätyy. Miksi ei lähde heti kun ensimmäisen kerran saa nyrkistä tai vastaavaa? Mä olen yhden kerran elämässäni tuollaiseen mieheen sekaantunut. Määräily ja nimittely alkoi heti yhteen muuttamisen jälkeen ja kun totesin etten jää kuuntelemaan ja olin lähdössä ulos tarttui kovakouraisesti käsivarresta ja repi kiroillen takaisin asuntoon ja paiskasi sohvalle. Tajusin olla hiljaa ettei tule turpaan, mutta jo samana iltana kun mies lähti lenkille muutin kaverin luokse. Mies vielä kehitasi sitten ihmetellä että "miten nyt noin helposti luovutit?"

Minkälaisen vainoaminen mies aloitti?

Ei mitään. Varmasti olisi jos olisin jäänyt käytöksestä huolimatta. Sehän olisi ollut kuin hyväksyntä huonolle kohtelulle. Muutaman kerran yritti leppytellä ja laitteli viestejä mutta uskoi sitten että takaisin en tule. Toivottavasti otti opikseen ja osasi seuraavassa suhteessaan kohdella naistaan kunnolla.

Vierailija
24/25 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltainen parisuhde toimii niin, että ensin tehdään puoliso täysin riippuvaiseksi itsestä, sitten tuhotaan puolison itsetunto ja usein vasta sen jälkeen aloitetaan varsinainen fyysinen väkivalta. Silloin kumppani jo oikeasti uskoo olevansa säälittävä kasa paskaa, jota kukaan ei kuitenkaan uskoisi ja joka oikeastaan itse on syypää kaikkeen väkivaltaan. Mitäs et antanut, mitäs jätit vessan siivottomaksi, mitäs et muistanut, ettei kumppani tykkää kermaperunoista. Väkivaltaiset puolisot ovat usein äärimmäisen taitavia manipuloijia ja voi olla ihan oikeasti niin, että jopa uhrin lähimmät omaiset on saatu käännytettyä tekijän puolelle. 

En jaksa uskoa tuota yleistä väitettä todeksi. Siis että nämä väkivaltaiset vaimonhakkaajat kykenisivät kahdella aivosolullaan kehittelemään jopa vuosien päähän yltävän suunnitelman jolla ensin manipuloidaan puoliso riippuvaiseksi, jotta sitten lopulta voi aloittaa hakkaamisen. He ovat erittäin lyhytpinnaisia eivätkä kykene kontrolloimaan tai suunnittelemaan käytöstään.

Vierailija
25/25 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaiseen suhteeseen jääneet yrittävät valkopestä aina kaiken hyväksi, vaikka olisi kylkiluut paskna ja naama musta ja turvoksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän