Facebook ehdottaa kaverikseni entisen kampaajani poikaa...
Paikkakunnalta muuton vuoksi olen vaihtanut kampaaja. Kyseinen kampaaja ei ole facebook-kaverini, mutta minulla on hänen puhelinnumeronsa osoitekirjassani....enkä minä ole edes facebookissa koko nimelläni, vaan kahdella etunimelläni, ilman sukunimeä, joten minua ei ihan kaikki stalkkaa.
Kommentit (12)
https://www.hs.fi/teknologia/art-2000005845090.html
"Nyt se on todistettu: Facebook myönsi ensi kertaa jakelevansa puhelinnumeroasi mainostajille kaveriesi muistioista"
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005940226.html
"Facebook antoi Netflixille ja Spotifylle vapaan pääsyn käyttäjien yksityisviesteihin"
Paikannus. Sinä ja kampaajasi poika olette olleet samassa paikassa.
Facebook ja mainostajat tietävät kaiken jos käyttää puhelinta ja tietokonetta yhtä hövelisti mitä ihmisillä yleensä on tapana.
Minulla ei ole facebookissa itsestäni juuri mitään tietoja itsestäni ja en ole samanikäinen. Ainoa yhteys tuohon poikaan on mielestäni kampaajan puhelinnumero. Minulla ei ole kuin ihan muutama kaverikaan siellä ja minua ei voi haulla kovin helposti kukaan löytää. Ei ole asuinpaikkakuntaa, ei koulutusta, ei ammattia eikä mitään entisiä.
Olen Facebookissa vain ryhmäpaineen vuoksi, en muuten haluaisi olla ollenkaan, mutta parin harrastuksen vuoksi joutuu. Muuten olen pihalla näiden tapahtumista. Ehdottelee se tosin ihan outoja tyyppejä, mutta tuon arvelen johtuvan puhelinnumerosta. Joudun noiden ryhmien takia käyttämään facea myös puhelimella. Tuolla pojalla ei ole noihin ryhmiin mitään yhteyksiä.
Minullekin ehdotti kaveriksi teinipoikaa joka on kummityttöni kaveri. Itse olen viiskymppinen mamma. Mietin vain että kuinka helppoa olisi jollain sairaalla pedofiilillä saada uhreja kun facebook auttaa "kavereiden" etsimisessä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole facebookissa itsestäni juuri mitään tietoja itsestäni ja en ole samanikäinen. Ainoa yhteys tuohon poikaan on mielestäni kampaajan puhelinnumero. Minulla ei ole kuin ihan muutama kaverikaan siellä ja minua ei voi haulla kovin helposti kukaan löytää. Ei ole asuinpaikkakuntaa, ei koulutusta, ei ammattia eikä mitään entisiä.
Olen Facebookissa vain ryhmäpaineen vuoksi, en muuten haluaisi olla ollenkaan, mutta parin harrastuksen vuoksi joutuu. Muuten olen pihalla näiden tapahtumista. Ehdottelee se tosin ihan outoja tyyppejä, mutta tuon arvelen johtuvan puhelinnumerosta. Joudun noiden ryhmien takia käyttämään facea myös puhelimella. Tuolla pojalla ei ole noihin ryhmiin mitään yhteyksiä.
Facebook puhelimessa?
Vierailija kirjoitti:
Gps
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata pitää paikannusta päällä jos ei välttämättä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata pitää paikannusta päällä jos ei välttämättä tarvitse.
Eipä, mutta suurin osa ei edes tajua kuinka monelle sovelluksella antaa luvan paikantaan.
Minulle alkaa ilmestyä ns. samasta kaupungista lähtöisin olevien nimiä ehdotuksiin, jos olen katsonut yhden ihmisen profiilia.
Myös sama jonkinhetkinen sijainti, ryhmä, instagram-profiilin katselu, puhelinnumeron kautta ollut viestintä ovat aiheuttaneet tulon kaveriehdotukseen.
Facebookhan onkii puhelinmuistion tiedot jos Facebook puhelimessa on. Kampaajan poika on tod. näk. kampaajan puhelinmuistiossa ja kaverina. Facebookin algoritmi huomannut tämän, ehkä olette samanikäisiä, samoja mielenkiinnon kohteita, etäisiä kavereita jne. ja eipä siihen sitten muuta tarvitakaan.