Mun unelma-ammatti on sairaanhoitaja
Kommentit (23)
Ei muutaku hakemaan kevään yhteishaussa mikäli löytyy yo-tutkinto tai amistutkinto.
Hyvää Joulua!
Oletko hakukelpoinen? Jos joo niin hae kevään yhteishaussa.
Niin minunkin, mutta olen vääränlainen ihminen siihen ammattiin.
Tärkeä, työllistävä ja superseksikäs ammatti.
Osanottoni. Ylityöllistetty ala (liian vähän tekijöitä, liian pieni hoitajamitoitus potilasmäärään nähden), aika surkea palkka, potilaat harvoin kiitollisia, välillä väkivaltaisia. Lisäksi naisvaltaisena paikkana jatkuvaa kyräilyä ja juoruilua.
Mutta opiskele vain sairaanhoitajaksi. Se unelma tippuu pois, mutta onpahan ainakin ammatti.
t. toiselle alalle vaihtanut entinen sh.
Vierailija kirjoitti:
Osanottoni. Ylityöllistetty ala (liian vähän tekijöitä, liian pieni hoitajamitoitus potilasmäärään nähden), aika surkea palkka, potilaat harvoin kiitollisia, välillä väkivaltaisia. Lisäksi naisvaltaisena paikkana jatkuvaa kyräilyä ja juoruilua.
Mutta opiskele vain sairaanhoitajaksi. Se unelma tippuu pois, mutta onpahan ainakin ammatti.
Toi on vaan sun mielipide. Mä tiedän vaikka kuinka paljon työhönsä tyytyväisiä sairaanhoitajia.
Itse olen kohta valmis sh. Tykkään älyttömästi siitä työstä mutta työympäristöt on aika huonoja, kyräilyä ja valittamista. Useimmat hoitajat ei puhu potilaille mitään mutta työkavereille ollaan kovinkin sosiaalisia. Itsellä taas toisin päin, tuntuu etten sen takia sovellu esim. osastolle töihin kun en jaksa sitä tauko kulttuuria ja kyräilyä ja välillä potilaista puhutaan ihan peetä kuten työtovereista.
Vihoviimeinen homma ja loppuunpalaneita ihmisiä täynnä!
Huono palkkakin vielä, se on selkainen naivi illuusio miten mahtavaa hommaa.
Suurin osa vaihtaa alaa!
Vierailija kirjoitti:
Olen sh ja kanssasi täysin eri mieltä. Olen itse ollut ainoastaan hyvissä työyhteisöissä. Ei todellakaan mitään juoruilua tai kyräilyä vaan todella hyvä yhteishenki ja paljon ollaan tekemisissä vapaa-ajallakin. Varsinkin sairaalassa työskennellessä yleensä miehiäkin aika paljon työyhteisöissö joko sairaanhoitajina, fyssareina tai sitten lääkäreinä.
Potilaat pääosin tosi kiitollisia. Hyvin, hyvin harvoin olen tavannut epäkiitollisia potilaita. Meidän työpaikalle lähetetään monesti vielä jälkeenpäin yhtä sun toista kiitokseksi.
Palkka on ihan hyvä. Noin kolmen tonnin kieppeillä riippuen millaisia vuoroja tekee. Ei missään tapauksessa ole huono palkka.
Sh
Minä opiskelisin mieluummin kätilöksi, röntgenhoitajaksi tai terveydenhoitajaksi.
Sairaanhoitaja tekee sitä tätä ja tota. Noilla edellämainituilla on paljon rajatumpi työnkuva.
Vierailija kirjoitti:
Vihoviimeinen homma ja loppuunpalaneita ihmisiä täynnä!
Huono palkkakin vielä, se on selkainen naivi illuusio miten mahtavaa hommaa.
Suurin osa vaihtaa alaa!
No kyllä hoitoalalta löytyy tosi paljon myös niitä jotka on tehny sitä työtä koko työikänsä. Ja monet menee vielä eläkkeeltäkin keikkaa tekemään:D
Muista lukea pakkoruotsi huolella niin pääset hoitajaksi Norjaan ministerin palkalla ja voit naida komean viikingin.
Vierailija kirjoitti:
Muista lukea pakkoruotsi huolella niin pääset hoitajaksi Norjaan ministerin palkalla ja voit naida komean viikingin.
Ennemmin kannattaa lukea norjaa, ei ruotsia.
Opiskele ihmeessä. Alalle on kyllä kauhea tunku ja voi olla vaikea päästä sisään varsinkin isommissa kaupungeissa. Itse hain joskus sh:ksi Helsingissä ja hakijoita sairaanhoitajaksi siihen yhteen kouluun oli jotain 1900.. huhhuh. En päässyt ja en sitten enää hakenut myöhemmin kun tuli muita juttuja elämässä.
Hyvän miehenkin saat. Käsittääkseni suuri osa miehistä pitää hoitsunaisia aika suuressa arvossa..
Hyvä ammatti ja mahdollisuuksia työskennellä erilaisissa paikoissa ja erilaisissa tehtävissä.
Itse saan olla osa hyvää työporukkaa ja tykkään omasta erikoisalastani.
Tuo kuormittavuus... pääsääntöisesti mitoitukset on kohdillaan ja apua saa. Toki välillä on rankkoja vuoroja, mutta missäpä ei.
Jos päätyy tekemään vuorotyötä, niin siihenkin tottuu ja siinä on hyviäkin puolia.
Tervetuloa alalle!
t. Sh joka lähtee muutaman tunnin päästä iltavuoroon
Onneton palkka ja etenemismahdollisuudet olemattomat.
Kolmivuorotyö rasittaa jokaista.
Työsuhde-edut? mitä ne on ?
Ammattiliitot lampaita jotka tykkää uhota mutta mitään ei tapahdu koskaan.
Näitä voisi kirjoittaa pari sivua lisää.
T.ex-hoitsu
Jos mietit alalle hakeutumista, niin lyö pääsi seinään aina kun se ajatus tulee.
Kay koulut eka.