minäpäs pääsin työhaastatteluun vaikka ikää 50 plus
yli 100 hakijaa, 20:lle soittivat ja 5 ottivat nähtäviksi ja tää mummo on yhä mukana pelissä. Ei hassummin tänä ikärasismin aikana!
Kommentit (18)
nykyisin on todella paljon ikärasismia, eli yli 50 v naoset eivät juusikaan saa kuin hoitoalan duunia.
Mahtava juttu! Lykkyä pyttyyn, sisko!
Onnea jatkoon! En nyt halua masentaa, mutta monessa haastattelussa olen ollut ja viime vuosina on valittu nuorempi. Toivottavasti tällä kertaa valitsevat sinut ja jos valituksi tulee vähemmän ansioitunut mies, se on syrjintäkorvauksen paikka.
Nyt minulla on kuitenkin työpaikka tiedossa joksikin aikaa, ehkä pitemmäksikin eli eläkeikään asti. Sattumalta saatu sekin, eli hain, kävin haastattelussa enkä tullut valituksi, mutta sitten sain kutsun siihen samaan paikkaan, kun silloin valituksi tullut lähti muualle hyvin lyhyellä varoitusajalla.
Täällä toinen. Olen päässyt jo monta kertaa haastatteluihin, mutta ohi on kurvannut nuorempi. En silti menettänyt toivoani.
Ajattelin että vielä joku vähän fiksumpi työnantaja tajuaa että minulla ei ole enää sairastelevia lapsia saati sitten äitiyslomia tulossa.
Ei ole muuta kuin aikaa ja intoa tehdä töitä. Terveyskin on paljon parempi kuin ruuhkavuosia vetäessä kaikkine tartuntatauteineen ja kokoaikaisine väsymyksineen.
Nyt näyttää jo hyvältä, nähtävästi työt alkavat tammikuussa :)
Tsemppiä teille kaikille työnhakijoille ikään katsomatta. Uskon, että paljon on vielä annettavaa ja opittavaa teillä työmarkkinoilla 😊 Hyvää joulua
Monet yli 50v. työllistyvät. Luulin aikaisemmin, että se olisi mahdotonta, mutta kun nyt itsekin olen yli 50v. ja samoin tuntemani ihmiset, niin olen huomannut, että monet tuttuni ovat työllistyneet yli 50v. Erilaisiin töihin, kuten hoito- ja koulutusalalle.
Juu, on se mahdollista! Onnea! Itse jäin työttömäksi 56-vuotiaana. 58-vuotiaana sain uuden työn ja sillä tiellä olen edelleen.
Minulla alkaa nyt kahdeksas vuosi talossa. 47 olin kun paikan sain. Valmistuin uuteen ammattiin, eikä alalta muuta aiempaa kokemusta kuin harjoittelu. Tsemppiä!
Onko yli viisikymppisille tarjottu myös kunnollista, tai edes normaalia, palkkaa? Minulle tarjottiin alle 2000 euroa.
Eihän tänne Vauva-palstalle enää kirjoita kuin seniorit.
Vierailija kirjoitti:
Onko yli viisikymppisille tarjottu myös kunnollista, tai edes normaalia, palkkaa? Minulle tarjottiin alle 2000 euroa.
Ei kai se iästä ole kiinni, vaan osaamisesta ja koulutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se iästä ole kiinni, vaan osaamisesta ja koulutuksesta.
No, en ole kyllä noin matalalla palkalla ennen töitä tehnyt. Kokemusta on tietenkin vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että palkasta oli tingittävä reilusti. t. 7
Toivottavasti kukaan ei palkkaa moista ilkkujaa.
Minä olen 47 v enkä kyllä pidä itseäni minään mummona. Olen ammattitaitoinen, huumorintajuinen enkä koskaan kipeänä. Harrastan lenkkeilyä, kahvakuulaa, bodypumppia. Opiskelen myös työn ohella. Lapset ovat 17 vuotta ja itsellä koko elämä edessä.
Ei ole ikärasismia toivoa työntekijän pysyvän yli viisi vuotta talossa.