Joko ootte kinkun paistanut vai onko muita, joilla kinkku vasta nyt uunissa?
Otettiin liian myöhään sulamaan. Onneksi on integroitu paistolämpömittari uunissa, niin ei tarvitse valvoa. Hälyttää, kun kinkku valmis.
Kommentit (43)
Aina yön uunissa, aamulla pääsee maistamaan.
Laitan uuniin klo 24. On kypsä klo 7-8 aikaan. Mittarista näkee sitten.
Jaaha, että toisaalta ja toisaalta. Lisää vastauksia pliide.
Paistoin ja siitä tuli sairaan pahaa. Elämäni huonoin kinkku. Harkitsen kipaista huomenaamuna vielä kauppaan hakemaan uuden, niitä ainakin tänään vielä lillui siellä kylmäaltaassa aina monta kpl. Muuten ei kauppaan enää asiaa olisikaan.
Mittari näyttää nyt 68 C. Ankan paistan huomenna ulkona grillissä.
Vierailija kirjoitti:
Paistoin ja siitä tuli sairaan pahaa. Elämäni huonoin kinkku. Harkitsen kipaista huomenaamuna vielä kauppaan hakemaan uuden, niitä ainakin tänään vielä lillui siellä kylmäaltaassa aina monta kpl. Muuten ei kauppaan enää asiaa olisikaan.
Oliko kinkussa vai sen laittajassa vika?
Laitoin uuniin ja aamulla pois. Eikä ole mitään mittareita. Kyllä se varmaan 8 - 10 tunnissa kypsyy. Toivottavasti reilusti ylikypsäksi, koska sellainen ohjeiden mukaan paistettu kinkku on vetistä ja pahaa.
Pari tuntia sitten oli valmis. Sellaiset 88 astetta, juuri sopiva. Aivan älyttömän hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kinkussa vai sen laittajassa vika?
En tiedä, saattaa olla kummassakin. Vaikka olen minä siinä joskus ennen onnistunut, tuota samaa uunia käyttäen jota nytkin.
Ehkä pilkon tuon epäonnistuneen version pakastimeen ja pääsiäiseen asti en muuta syö kuin hernekeittoa johon on upotettu pahaa kinkkua. Sen päälle mämmikin varmaan on herkkua. Joulupöytään tuosta kuitenkaan ei ole.
Aamutuimaan menee meidän kinkku uuniin
En ole koskaan paistanut kinkkua. Lopetin sianlihan syömisen 12-vuotiaana.
On paistettu ja maistettu. Hyvää tuli.
Tein paahtopaistia, just otin uunista.
Huomenna iltapäivällä paistan. Kinkku on parasta lämpimänä.
Minä paistan kinkun aina aattoaamuna eli nytkin huomenna. En näe mitään syytä paistaa sitä aikaisemmin.