Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholisti ollut juomatta viikon - antaisitteko ottaa joulupöydässä lasin punkkua?

Vierailija
23.12.2018 |

Vieras kyseessä, meillä on lapsia. Mielestäni on väärin antaa kyseisen henkilön juoda lasillistakaan. Ei ole juonut, koska ei ole päässyt viinoihin käsiksi eikä ole ollut rahaa ostaa.

Mitä mieltä? Kiellänkö myös miestäni ja alkoholistin kohtuukäyttäjäpuolisoa ottamasta?

Hänen alko-ongelmansa on tasoa kaikki tai ei mitään pikkudeliriumilla höystettynä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltillisella ja absoluuttisella vesi- ja mehulinjalla. omaan jäävesilasiin voi sujauttaa vaikka vodkaa incognito, myös teehen, kahviin, melkein kaikkeen voi piilottaa alkoholia. (mä nyt vaan tykkään valtavasti tästä vesimelonista...) tai palkitsee itsensä vierailun jälkeen jollain tujulla drinksulla...

Vierailija
2/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se alkoholismi parane sillä että on juomatta, vaan pitää ymmärtää mikä on pielessä ja korjata se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan varpaillan kaikki, ettei Pena saa pahaa mieltä.

Vierailija
4/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmaan vitsi tai provo? No ei todellakaan alkoa ko. henkilölle. Parasta olisi ettei alkoholia juo kukaan teistä. Ei olisi houkutuksia pöydässä, vasta viikon ollut kuitenkin juomatta. Tukekaa häntä muutoksessa.

Vierailija
5/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitella tilannetta, jossa minun vallassani olisi antaa aikuiselle ihmiselle lupa johonkin. Kyllä se on ihan hänen oma päätöksensä.

Vierailija
6/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla vitsi, on niin typerä kysymys.

Tietenkään ette anna hänen juoda yhtään siemausta alkoholia. Olisi fiksuinta, ettette itsekään juo. Nyt kipinkapin kaupasta hakemaan alkoholitonta viiniä, jos viini kuuluu automaattisesti joulupöytäänne.

Vierailija
7/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa aikuiset ihmiset tekemisilleen lupia kyselevät.

Vierailija
8/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi kontrolloida aikuisen ihmisen juomista

Vierailija
9/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kaikki voi yhtenä jouluna olla täysin selvinpäin? Tai aloitatte kittaamisen vasta kun kyseinen vieras on poistunut? En suoraan sanottuna ymmärrä niitä joille känni kuuluu jouluun, onneksi itse sain lapsena raittiin joulun joka vuosi. Vasta kun me kaikki lapset olimme täysikäisiä tai lähellä täysikäistä alkoi hehkuviiniä tms näkyä vanhempien laseissa. Ja ihan tavallinen maalaisjunttiperhe oltiin, ei mitään rikkaita yläluokkalaisia. 

Vierailija
10/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli alkoholisti ,mutta jouluna oli aina selvinpäin

Vierailija
12/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on oikeus valita ketä joulupöytääsi kutsut, mutta ei oikeutta päättää mitä tarjoiluista kukakin vieras saa ottaa. Joten alkot pois koko tarjoiluista, tai unohda tuo ”lapsenvahti” asenteesi.

Vierailija
13/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en suostunut erään perheenjäsenen jouluvierailuun (en antanut lupaa kutsua), kun tulisi matkan takaa ja haluan vaan rentoutua kerrankin. En todellakaan jaksa jatkuvaan pelätä, löytyykö se pullo kuitenkin jolloin kaikkien juhla pilalla.

Jos olisi kutsuttu, kaikki alkoholi olisi pitänyt jättää pois pöydästä (itse haluan mielellään sen kohtuudellisen punkkulasilliseni ottaa), siltikään ei olis takeita etteikö vieras vedä perskännejä piilopullosta. Tai että on ajokunnossa saapumaan edes paikalle, vaikka lapset odottaisi.

Ei yhtään lasillista ja laittaisin muutkin juomat pois. Alkoholismi on pirun kirous.

Vierailija
14/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieras kyseessä, meillä on lapsia. Mielestäni on väärin antaa kyseisen henkilön juoda lasillistakaan. Ei ole juonut, koska ei ole päässyt viinoihin käsiksi eikä ole ollut rahaa ostaa.

Mitä mieltä? Kiellänkö myös miestäni ja alkoholistin kohtuukäyttäjäpuolisoa ottamasta?

Hänen alko-ongelmansa on tasoa kaikki tai ei mitään pikkudeliriumilla höystettynä.

Kaada kaikki alkoholi pois ja anna raitis joulu kaikille.

Vierailija
15/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa tapauksessa meillä ei olisi alkoholia tarjolla kenellekään. Jos siis tosiaan vasta viikko raittiutta, niin haluaisin tukea niin, että pärjätään kaikki ilman alkoholia ja kivaa on näinkin.

Ja ei todellakaan voi juuri raitistunut alkoholisti juoda lasillistakaan, ehkä ei enää ikinä.

Vierailija
16/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kutsuisi tuollaista ihmistä meille joulunviettoon ollenkaan, kokemuksesta viisastuneena. Mulla on sukulianen joka on alkoholisti, ja kyllä, minäkin olen joskus tehnyt niin että kukaan ei saa juoda alkoholia että on helpompi "evätä" alkoholi alkoholistilta, joka ei kumminkaan pysy kohtuudessa jos vähän pääsee makuun. Kerran tämä toimi, mutta seuraavalla kerralla valitettavasti alkoholisti oli varautunut piilopullolla siihen että jos tarjoilua ei ole ja meinaa ahdistus viinanhimosta iskeä. Eli joi itsensä känniin kumminkin.

Silloin päätin että en kutsu häntä ollenkaan. On väärin, että muut ei saa nauttia viinejä ruoan kanssa tms, sen takia että yhdellä on ongelma, ja varsinkin vielä kun voi käydä sittenkin niin että hän jostain sitä viinaa saa ja pilaa kaikkien joulut anyway. Nykyisin käyn tapaninpäivänä visiitillä tällä alkoholistilla, mutta meille ei ole yövieraaksi asiaa.

Vierailija
17/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes kutsuisi alkoholistia joulupöytään.

Vierailija
18/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pisaraakaan. Myöskään muiden ei tarvi juoda. Joulu on lasten juhla.

Aikuislapset voi mennä helvettiin.

Joulu EI ole mitenkään erityisesti lasten juhla. Älä  esitä täällä perättömiä väitteitä.

Vierailija
19/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän aikuinen ihminen osaa itsekin sanoa ei, jos viiniä on pöydässä. On loukkaavaa tehdä asiasta numeroa. Alkoholisti olen itsekin.

Vierailija
20/24 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tapauksessa en tarjoilisi alkoholia ollenkaan ruokapöydässä.

Olisi todella törkeää kieltää aikuisen juomasta alkoholia halutessaan. Se on hänen oma päätöksensä.

Eri asia, jos alkoholia ei ole laisinkaan tarjolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi