Vanhempani näkevät veljeäni muutaman kerran vuodessa, minua ei kahteen vuoteen ollekaan.
Vanhempani matkustavat useita satoja kilometrejä veljeni luokse, mutta minun nuoremman poikansa luo muutanan kymmenen kilometrin päähän eivät ollenkaan. Minä en pääse heille kulkemaan, mutta isoveljeni käy myös heillä. Mistä tämä kertoo? Molemmilla meillä on sananikäisiä lapsia, ainoa ero on että olen yksinhuoltaja.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli samanlainen isä. Ajoi lähes viikoittain ohi asuinkaupungistani, mutta pyydettäessä ei tullut käymään koska "ei mulla ole sinne mitään asiaa". Joo kiitos vaan, ei sitten. Itse kun menin köyhänä opiskelijana harvoina vapaapäivinä käymään, saattoi lähteä koko illaksi tansseihin tms ja istuin yksin hänen luonaan. Kaikista ei ole vanhemmiksi.
Ei millään käy järkeen että MIKSI sinä sitten edes raahauduit sinne asti katsomaan ihmistä joka ei ole sinusta kiinnostunut? Tuossa tilanteessa oisit hyvin voinut säästää sekä lompakkoasi että itseäsi mielipahalta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kyse on sitten luonteestasi? Jos olet ärsyttävä, ei vanhemmillasi ole mitään "velvollisuutta" käydä sinua näkemässä. Ehkä veljesi pitää heihin muutenkin yhteyttä? Soittamalla esimerkiksi.
Taidat vain olettaa, että vanhemmat tulee tervehtimään ja sinun ei tarvitse laittaa tikkua ristiin. En ihmettele, että olet köyhä.
Narsku vanhemmat,yritähän säkin lukee vähän rivien välistä.Tästä nuorimmasta veljestä on kasvatettu tämmönen mikä on.Vanhempaan lapseen panostettu.Tietty ei mitenkään mukavaa aikusena tajuta että nämä kierot kuviot jatkuu.Olettaisin että lapsenlapsiakin muistetaan erilailla,nuorimman veljen ehkä ei ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin tuo 80km ei ole "muutama kymmenen kilometriä". Toiseksi, missä korvessa vanhempasi asuvat jos ei julkiset sinne kulje?
Olen itse pikkukaupungista, junalla sinne ei pääse, eikä bussilla suoraan. Vaikea kuitenkin kuvitella, että vaihdoilla ei pääsisi lopulta perille.Aloituksesi perusteella kuulostat vielä kateelliselta valittajalta, joten olisiko syy siinä? Tekosyitä kyllä piisaa miksi sinua pitäisi tulla katsomaan, mutta sinun ei muita. Ihmissuhteiden pitäisi olla tasavertaisia, vaikka olisikin vanhemmista kyse.
Ounasjoelta itään 60 km
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kyse on sitten luonteestasi? Jos olet ärsyttävä, ei vanhemmillasi ole mitään "velvollisuutta" käydä sinua näkemässä. Ehkä veljesi pitää heihin muutenkin yhteyttä? Soittamalla esimerkiksi.
Taidat vain olettaa, että vanhemmat tulee tervehtimään ja sinun ei tarvitse laittaa tikkua ristiin. En ihmettele, että olet köyhä.
Voih, säälin lapsiasi narsku :(
Veljelläsi on varmaan varaa panna pöytä koreaksi, kun vanhemmat tulevat käymään. Siellä he sitten yhdessä pöydän ääressä muistelevat, miten sinun luonasi heille tarjottiin eilistä siskonmakkarasoppaa ja täällä tällaista gourmetruokaa. . On ehkä myös niin, että käydessäsi luonasi vanhemasi ahdistuvat. kun näkevät, miten puutteessa elät. Lapsiltasikin puuttuu yhtä ja toista. Veljesi luona ei tarvitse köyhyyttä katsella. Ei tule sellaista tunnetta, että pitäisi auttaa. Kotioloissakin vieraille he puhuvat vain vanhemmasta veljestäsi ja hänen saavutuksistaan. Sinusta he vaikenevat, ettei kukaan kysyisi, miten sinä olet menestynyt. Sinun kannattaa oppia veljestäsi ja näyttää vanhemmillesi, että kyllä täältäkin kykyjä löytyy, kun ne otetaan käyttöön. Sitä olisi hyötyä itsellesikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli samanlainen isä. Ajoi lähes viikoittain ohi asuinkaupungistani, mutta pyydettäessä ei tullut käymään koska "ei mulla ole sinne mitään asiaa". Joo kiitos vaan, ei sitten. Itse kun menin köyhänä opiskelijana harvoina vapaapäivinä käymään, saattoi lähteä koko illaksi tansseihin tms ja istuin yksin hänen luonaan. Kaikista ei ole vanhemmiksi.
Ei millään käy järkeen että MIKSI sinä sitten edes raahauduit sinne asti katsomaan ihmistä joka ei ole sinusta kiinnostunut? Tuossa tilanteessa oisit hyvin voinut säästää sekä lompakkoasi että itseäsi mielipahalta.
Lapsihan yrittää miellyttää eikä millään usko että vanhempi ei oikeasti välitä. Sitä vaan yrittää ja yrittää itse tehdä asiat toisella tavalla, jotta vanhemman käytös muuttuisi. Yleensä menee sinne 30 ikävuoden toiselle puolelle ennenkuin silmät avautuvat, monilla vielä pidempään. Kun ei kotona ole nähnyt tervettä rakkautta ja välittämistä, mistäpä sen puutteenkaan tunnistaisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin tuo 80km ei ole "muutama kymmenen kilometriä". Toiseksi, missä korvessa vanhempasi asuvat jos ei julkiset sinne kulje?
Olen itse pikkukaupungista, junalla sinne ei pääse, eikä bussilla suoraan. Vaikea kuitenkin kuvitella, että vaihdoilla ei pääsisi lopulta perille.Aloituksesi perusteella kuulostat vielä kateelliselta valittajalta, joten olisiko syy siinä? Tekosyitä kyllä piisaa miksi sinua pitäisi tulla katsomaan, mutta sinun ei muita. Ihmissuhteiden pitäisi olla tasavertaisia, vaikka olisikin vanhemmista kyse.
Kaupunkilaisille tuo 80km on ilmeisesti järjetön matka, meille ei tunnu missään. Käydään helposti 300km:n päässä shoppailemassa tai kylässä päiväseltään.
Ja taas vähän liioittelua, kun ollaan niin maalaisia. Ajatte siis Helsinki - Jyväskylä pituisen matkan ihan tuosta vaan, kun haluaa mennä kaverille kahville? Eli siis 3h suuntaansa.
No harvoin tietenkään ihan extempore lähdetään kaverille kahville 300km:n päähän mutta sekin saatetaan tehdä. Yleensä reissut suunnitellaan vähän etukäteen. 80km:n päässä kävisi helposti useamman kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse todellakaan mennä mihinkään Lappiin tai korpeen, ettei julkisilla pääse perille. Esimerkiksi jos haluaisin mennä käymään julkisilla vanhempieni luona, niin käveltävää tulisi reilu 20 kilometriä. Appivanhempien luo julkiset tuovat 40 kilometrin päähän. Taksia en laske julkiseksi liikenteeksi ja jos aloittajalla on muutenkin rahasta tiukkaa, niin taksi tuskin on realistinen vaihtoehto. Ärsyttää suunnattomasti tuo näkökanta, että joka paikkaan pääsee julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse todellakaan mennä mihinkään Lappiin tai korpeen, ettei julkisilla pääse perille. Esimerkiksi jos haluaisin mennä käymään julkisilla vanhempieni luona, niin käveltävää tulisi reilu 20 kilometriä. Appivanhempien luo julkiset tuovat 40 kilometrin päähän. Taksia en laske julkiseksi liikenteeksi ja jos aloittajalla on muutenkin rahasta tiukkaa, niin taksi tuskin on realistinen vaihtoehto. Ärsyttää suunnattomasti tuo näkökanta, että joka paikkaan pääsee julkisilla.
Niin, ja samat ihmiset ovat lopettamassa työnteon kun bensan hinta nousee, kun julkisia ei ole!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin käyn mielelläni lasteni luona kylässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilaisille tuo 80km on ilmeisesti järjetön matka, meille ei tunnu missään. Käydään helposti 300km:n päässä shoppailemassa tai kylässä päiväseltään.
Ja taas vähän liioittelua, kun ollaan niin maalaisia. Ajatte siis Helsinki - Jyväskylä pituisen matkan ihan tuosta vaan, kun haluaa mennä kaverille kahville? Eli siis 3h suuntaansa.
No harvoin tietenkään ihan extempore lähdetään kaverille kahville 300km:n päähän mutta sekin saatetaan tehdä. Yleensä reissut suunnitellaan vähän etukäteen. 80km:n päässä kävisi helposti useamman kerran viikossa.
Kaikki eivät halua pahentaa ilmastonmuutosta. Aivan naurettavaa pitää tuota pikkumatkana.
Se, että julkisilla pääsisi ei tarkoita, että sen voisi valita.
Vierailija kirjoitti:
Se, että julkisilla pääsisi ei tarkoita, että sen voisi valita.
Jatka vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset pääse kulkemaan?
Julkiset eivät kulje vanhemmilleni asti ja lisäksi olen niin köyhä, ettei ole varaakaan
Mikä estää sua säästämästä reissuun koko vuoden tai hommaamasta paremmin palkattua työtä?
Mikä estää sinua kouluttautumasta korkeasti?Aivan, älyn puute!
T. Ohis
Oletpas ilkeä ihminen, mutta toivottavasti pukki tuo sinullekkin älyn lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset pääse kulkemaan?
Julkiset eivät kulje vanhemmilleni asti ja lisäksi olen niin köyhä, ettei ole varaakaan
Mikä estää sua säästämästä reissuun koko vuoden tai hommaamasta paremmin palkattua työtä?
Mikä estää sinua kouluttautumasta korkeasti?Aivan, älyn puute!
T. Ohis
Oletpas ilkeä ihminen, mutta toivottavasti pukki tuo sinullekkin älyn lahjoja.
Etkä osaa edes kirjoittaa! :D
Hyvin menty yleisillä 300 km shoppailemaan.